user icon

Teams gewaarschuwd voor overschrijden personeelslimiet

  • Gepubliceerd op 14 maa 2013 15:09
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-teams mogen vanaf dit jaar maximaal 60 teamleden aan het sportieve gedeelte laten werken. Dat is exclusief personeel voor catering, sponsors en marketing. De persoonlijke trainers van de coureurs vallen ook niet onder de limiet, tenzij ze zich bezigen aan activiteiten die met het racen te maken hebben, zoals het pitbord vasthouden of bandenwarmers aanbrengen.

Die waarschuwing gaf Charlie Whiting, wedstrijddirecteur bij de internationale autosportbond FIA alvast. "Er was een meningsverschil over de vraag of persoonlijke trainers ook tot het sportieve gedeelte behoren, aangezien hun taken bij de diverse teams uiteen lopen. Sommigen staan echt alleen de rijders bij, kloppen ze op de schouders, geven ze eten of drinken en houden hun paraplu vast. Hoe kan je dan zeggen dat diegene bij het opereren van de auto's betrokken is?"

"Maar anderen hielden pitborden vast of brachten bandenwarmers aan, dat soort dingen. Ik heb het standpunt ingenomen dat wanneer een fysio of persoonlijke trainer zich beperkt tot activiteiten die je van een persoonlijke trainer kan verwachten, dat hij of zij dan niet onder de personeelslimiet van 60 valt. Bepaalde teams waren het daar niet mee eens, maar dit is onze positie."

Een paar renstallen heeft zich al in bochten moeten wringen om de plannen voor Australië aan te passen. Whiting: "Ten minste twee teams hebben hun manier van werken moeten wijzigen, als in iemand anders de taak geven om het pitbord vast te houden in plaats van de persoonlijke trainer."

Bestel hier de nieuwste Formule 1 merchandise!

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ik snap dat dit soort zaken er allemaal bij hoort, maar dit is echt oninteressant!

    • + 0
    • 14 maa 2013 - 15:40
    • lees het dan niet!!! titel lijkt me duidelijk genoeg om te weten waar het artikel over gaat... Misschien zijn er mensen die het wel interessant vinden. Als je een krant leest ga je toch ook niet elk artikel lezen maar zoek je de artikelen die jezelf interessant vind.... Wordt een beetje moe van dat gezeur over of berichten wel of niet geplaatst moeten worden....

      • + 0
      • 14 maa 2013 - 15:57
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      En ik wordt moe van jouw reactie... ben vrij om mijn mening hier te geven.

      • + 0
      • 14 maa 2013 - 16:00
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ach jullie beiden mogen je mening hier ventileren maar interessant of niet. Het blijft F1 nieuws en dus het vermelden waardig.

      En als je er dan toch op reageert om te zeggen dat het je niet boeit... tsja.. Boeiend!

      • + 0
      • 14 maa 2013 - 16:18
    • Vind ik persoonlijk ook wel, als het jou niet interesseert, lees dan niet verder, laat staan dat je gaat reageren, het is namelijk wel tamelijk belangrijk F1-nieuws.

      • + 0
      • 14 maa 2013 - 17:36
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Tjongjonge, wist niet dat ik zo veel los maakte bij jullie. Vond het gewoon grappig dat er een nieuwsbericht kwam en dat zelfs het vasthouden van een pitbord ter sprake kwam. Toen dacht ik, mmh, dit is eigenlijk niet echt boeiend (of toch wel blijkt...), en had vervolgens zin om dit te vermelden. Had ik geweten dat jullie dit allemaal maar heel vervelend vinden en zelfs de moeite nemen om hier allemaal op te reageren, dan had ik het nog 3x gepost... de groeten!

      • + 0
      • 14 maa 2013 - 17:42
  • binnen kort de ouderwetse knipper licht houtjes klappen uit als ze door de bocht komen en daarna klappen ze weer dicht.nog even en er word bepaald wie er voor wie gaat rijden door de fia.

    • + 0
    • 14 maa 2013 - 18:57
  • KensiB

    Posts: 931

    Gelukkig krijgen wij Charlie Whiting weer terug.

    • + 0
    • 14 maa 2013 - 19:50

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar