user icon

Di Montezemolo: "Formule 1-management is aan vers bloed toe"

  • Gepubliceerd op 21 dec 2012 14:46
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
De leiding van de Formule 1 kan wel wat opfrissing gebruiken. Dat vindt Ferrari-president Luca di Montezemolo. In The Independent verklaart de Italiaan dat de tijd rijp is voor een jongere generatie om de teugels in handen te nemen in de koningsklasse van autosport.

Di Montezemolo: "We zijn toe aan vers bloed, mensen met een moderne visie. Bij Ferrari is het precies hetzelfde. Over een aantal jaar ben ik niet meer de kapitein op dit schip, dan zit er iemand anders op mijn plek. Ik vertel Bernie Ecclestone ook altijd dat het gedaan is met eenmansacties in deze wereld. Je hebt een team om je heen nodig. Deze vraagstukken moeten we positief benaderen. Op een dag overkomt het ook Bernie en mij."

"Drie jaar geleden was ik uitgenodigd om de 24 uur van Le Mans te openen en dat was een feest. In de Formule 1 lijkt de pits op sommige circuits wel een desolate woestijn. Denk je dat het goed is om in niemandsland te racen? Ver weg van het publiek, de fans, de vlaggen, de passie? Ik ben er niet kapot van, het voelt koud aan. Bernie is altijd boos als ik dat zeg."

"De wereld verandert. Ferrari wil een rol spelen in de toekomst. Wat de competitie betreft was de rentree in de VS dit jaar geslaagd. Maar kijk verder vooruit. Succes komt voort uit op tijd de juiste beslissingen nemen. Doe je dat niet, dan ben je gedwongen te reageren wanneer het fout gaat en dan ben je al te laat. We zijn dicht bij een nieuw hoofdstuk voor de Formule 1, waarin we het goede werk van Bernie onderstrepen, maar verder gaan."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Ik zou di Montezemolo bijna gaan zoenen! Hij zegt hele rake dingen!
    Eerst Bernie maar eens gauw naar het bejaardentehuis (en dan zeg ik het nog netjes) en dan inderdaad heel gauw een einde maken aan die zandbak-races en Aziatische gedrochten zoals de Grand Prix van Korea.

    • + 0
    • 21 dec 2012 - 15:25
    • sailor

      Posts: 10.753

      In de wereldgeschiedenis is het veelvuldig gebleken dat de opvolger van een bepaald beleid waar die persoon de baas is geen enkele verbetering is geworden vaker zelfs een verslechtering.
      Dus om er nu 100% vanuit te gaan dat de opvolger van Bernie een succes zal zijn dat moet de toekomst nog uitwijzen maar zeker zijn die dingen absoluut niet...

      • + 0
      • 24 dec 2012 - 20:07
  • neor2

    Posts: 1.526

    Toen ik de titel zag staan dacht ik dat Di Montezemolo weer eens één van z\'n uitbarstingen had gehad en Ecclestone compleet had afgebrand.

    Het tegenovergestelde blijkt echter, vind dit wel een realistische visie van Di Montezemolo. De F1 is nu bijna een dictatuur; en een frisse wind kan alleen maar goed doen. Zeker nu er nog kans is om de nieuwe leiding van Ecclestone te laten leren; waardoor een soepele overgang mogelijk is.

    Als het zo ver moet komen dat Ecclestone op een dag niet meer wakker wordt terwijl de opvolging nog niet rond is... dan zijn de problemen wellicht groter.

    • + 0
    • 21 dec 2012 - 15:25
  • Ah, het duurde een tijdje langer dan verwacht, maar hier is dan eindelijk het Bernie-bok-eens-op-verhaal van Di Montezemolo.

    Groot gelijk natuurlijk.

    • + 0
    • 21 dec 2012 - 15:32
  • KensiB

    Posts: 931

    Toen ik dit las ---Di Montezemolo: \"We zijn toe aan vers bloed, mensen met een moderne visie.--- dacht ik dat hij zelf zou opstappen of dat Grosjean de plek van Alonso zou overnemen. Wat een droom.

    • + 0
    • 21 dec 2012 - 19:36
  • Meer democratie, hij bedoelt zeker dat Ferarie meer aan de touwtjes mag gaan trekken.
    Bernie heeft de f1 gemaakt tot wat het is geworden en dat wel nodig ook.
    Want die Balestra die was een echte dictator.
    Zo erg zelfs dat de officiele winnaar van het kampioenschap in 1989 werd gediskwalificeerd, omdat hij wilde dat het zijn landgenoot werd.

    En nu spreekt di montezemolo over democratie, zij laten hun rijders niet eens tegen elkaar racen.
    en ze probeerde zelfs nog dagen na de laatste grandprix de uitslag in hun voordeeel te keren.
    Te triest voor worden.

    • + 0
    • 22 dec 2012 - 09:04
  • Kensib lan jij kan niet lezen lan hij zegt ook: \" Over een aantal jaar ben ik niet meer de kapitein op dit schip, dan zit er iemand anders op mijn plek\" Grosjean doet ze naam geen eer aan het is meer Petitjean...

    • + 0
    • 23 dec 2012 - 05:45

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar