user icon

Formule One Licensing registreert merknaam voor Oostenrijk

  • Gepubliceerd op 07 dec 2012 09:18
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De weg voor de rentree van de Oostenrijkse Grand Prix op de Formule 1-kalender is vrij. Formula One Licensing, de tak van de Formule 1 die alle licenties voor races regelt, heeft de merknaam 'Grosser Preis von Osterreich' (Grote Prijs van Oostenrijk) begin dit jaar al geregistreerd.

Dit is een belangrijke stap in het proces naar een evenement, zo schrijft Christian Sylt van Formula Money voor Eurosport. Oostenrijk was jarenlang een vaste waarde op het schema met de A1-Ring. Na een grondige renovatie draagt dat circuit tegenwoordig de naam Red Bull Ring.

In Turkije zijn de autosportbond en de eventuele racepromotor op een hindernis gestuit. De premier praat vandaag met Bernie Ecclestone, maar andere leden van de regering hebben hun weerstand tegen een bijdrage aan de Grand Prix uitgesproken. Istanbul Park is volledig op de private sector aangewezen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik hoop dat één van beide het toch lukt om op de kalender te komen. Zijn tenslotte twee mooie circuits vind ik zelf.

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 09:29
  • Het circuit in Turkije is een erg mooie, maar liever zie ik de GP in Oostenrijk terugkeren.
    Red Bull zal daar vast wel voor lobbyen. Echter na de laatste renovatie van het circuit denk ik niet dat deze al klaar is voor een nieuwe GP. Het circuit heeft geen tribunes meer. En in 2005 was er een plan om een deel van het oude circuit er weer bij te trekken. zie : commons.wikimedia.org/wiki/File:A1_Red_Bull_Ring.svg

    Ik hoop dat wanneer de GP toegekend wordt aan Oostenrijk, dat deze plannen worden doorgezet. Het zal sowiezo ver geupdate moeten worden...

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 12:54
  • Turkije is qua circuit misschien mooier.

    Maar voor ons NL\'ers is Oostenrijk een stuk dichterbij én het schijnt dat het overzicht op de baan prima voor elkaar is. Laat maar komen wat mij betreft, de planning is om komend seizoen een GP te bezoeken :)

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 12:58
    • Ik overweeg in dat geval inderdaad ook naar Oostenrijk te gaan.

      Het \"nieuwe\" circuit van na de renovatie in 1996 vindt ik wat saai (waarom nou toch Tilke .... pffff alweer een mooi oud circuit verkracht) Maar mocht men het oude deel deels of helemaal weer betrekken bij het GP circuit, dan zal het een pareltje worden, en wellicht net als vroeger weer een topbaan worden welke in 1 adem met Spa genoemd kan worden.

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 13:22
  • Kijk eens even hoe SCHITTEREND dit circuit was ... : www.youtube.com/watch?v=KxUXpnGI648

    Dan krijg je echt wurgneigingen richting Tilke ... Maar ik geloof dat het grootste deel van het oude circuit er nog ligt, en laten we duimen dan Red Bull inziet dat de terugkomst van een deel of het gehele oude circuit gedeelte echt een stap vooruit is voor het Circuit zelf. Dan maar 2 bochten minder kunnen zien vanaf de tribune, maar wel een veel mooier circuit in zijn geheel.

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 13:36
    • ziet er erg mooi uit! al die hoogte verschillen maken het plaatje gewoon compleet..maarja als je naar de veiligheid kijkt geloof ik niet dat de FIA dit circuit op deze manier terug wil zien jammer genoeg..zo zou ik ook graag Imola terugzien met de originele Tamburello bocht, als ze hier nou gewoon wat tech pro barriers neerzetten lijkt me dit best te doen..

      • + 0
      • 9 dec 2012 - 11:46
  • Jeetje ... ik heb het filmpje nu al een paar keer bekeken, maar ik begrijp Tilke echt niet. De man moet verbannen worden ... Kijk toch eens wat een mooie flow er in dat circuit zat, en wat een schitterende bochten het waren ... Laten we een actie beginnen : Geen Red Bull meer kopen, totdat ze het oude Osterreichting weer in ere hebben hersteld! :P hahahahaha .... Eventueel kan hun 2005 plan ook wel door de beugel al hoewel het mooie heuvel stuk en de chicane dan vervallen .... :p

    commons.wikimedia.org/wiki/File:A1_Red_Bull_Ring.svg

    1 ding is zeker : NOOIT MEER TILKE aan circuits laten prutsen aan oude mooie circuits.
    Ik mis het oude Hockenheim, Ostereichring, Zandvoort (ja ook daar heeft Tilke aan gezeten, ookal kwam het door het bungalowpark en de financien dat het circuit teisterde) en al dat soort circuits waar Tilke aan heeft gezeten ggrrrrrr

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 13:45
  • Een van de laatste races op de Osterreichring anno 1995 ... Men had best dit circuit kunnen sparen door het te behouden en hier en daar aan te passen aan de eisen van vandaag de dag .... Schiiterend was het oude circuit ...

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 14:20
  • Deze dus: www.youtube.com/watch?v=etDZuz5PwKM

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 14:20
  • Kennie

    Posts: 2.566

    Oostenrijk was wel oké, het maakt mij niet zoveel uit of het deze baan of Istanbul wordt, mijn top 3

    1 Walgelijk, Walgelijk, Walgelijk (2002)
    2 Sato crash (wie dacht niet dat hij het niet had overleeft in eerste instantie)
    3 Couthard die Hakkinen aantikt terwijl Hakkinen voor de titel strijdt.

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 14:24
  • Ook weer zo\'n circuit dat voor een groot deel bepaald wordt door het landschap, dat zorgt 9 van de 10 keer toch voor een mooi circuit.

    Maar veiligheid is ook een belangrijk aspect tegenwoordig. Oude circuits hebben vooral hun charme vanwege het feit dat een fout keihard afgestraft wordt en dat kan tegenwoordig niet meer.

    Alleen een vangrail mag tegenwoordig zeker niet meer, grindbakken zijn er amper meer te vinden. Een circuit wordt tegenwoordig met een strookje kunstgras gescheiden door van een asfaltvlakte, met in de verte een bandenstapel. Begrijpelijk, maar jammer...

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 14:55
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Kunnen we Ecclestone en Tilke niet voordragen voor functioneel leeftijdsontslag?
    Daarna mag Kaltenborn van mij de boel inderdaad overnemen en rijden we alleen nog maar op leuke circuits! :-)

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 20:44

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar