user icon

Michael Schumacher verder als testrijder voor Tony Kart

  • Gepubliceerd op 30 nov 2012 13:57
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Michael Schumacher zal volgend jaar testwerk verrichten. Niet voor een Formule 1-renstal, maar voor Tony Kart, een Italiaanse chassisbouwer voor karts. Dat verkondigde de pensionado in Bild om een eerder in Stern verschenen interview te verduidelijken.

Engelse media hadden daaruit namelijk een quote overgenomen, die luidt: "Ik heb een contract getekend en zal in 2013 als testrijder actief zijn." Sommigen dachten in de Formule 1, vandaar dat Schumacher de boel via Bild rectificeert. "Ik hou van karten. Het heeft altijd een grote rol in mijn leven gespeeld."

Schumacher cap kopen? Bestel hem hier!

Reacties (24)

Login om te reageren
  • DRF

    Posts: 1.315

    Een pure racer... niets meer en niets minder

    • + 0
    • 30 nov 2012 - 14:03
  • Achja, beetje hobby\'en moet kunnen natuurlijk. Is geen full time baan en elke coureur blijft karten leuk.

    Misschien eenzelfde hobby als dat Jos Verstappen heeft en Schumi Junior klaarstomen voor de autosport?

    • + 0
    • 30 nov 2012 - 14:18
  • winti

    Posts: 1.349

    Na je pensioen ga je terug naar de kindertijd... Zal ook wel met marketing te maken hebben. Tony kart model Schumacher. Warme broodjes. Hij zal dat ding ook wel heel goed maken.

    • + 0
    • 30 nov 2012 - 14:18
    • Yep, Schumi is closing the cycle.

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 14:25
    • redbull1

      Posts: 929

      hij zal de kart goed maken dat ligt toch wat anders dan bij een f1 auto zo\'n kart moet namelijk voor iedereen goed zijn en niet een rijder dus het is nog redelijk moeilijk en tja tony is al een van de beste

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 15:30
  • Dat heeft Tony kart erg goed geregeld! En Schumacher ook, lekker karten buiten de spotlights gewoon doen wat je leuk vind en er nog goed voor betaald krijgen ook.

    • + 0
    • 30 nov 2012 - 14:34
    • hoezo weet jij wat hij betaald krijgt?

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 15:00
    • redbull1

      Posts: 929

      volgens mij mag je blij zijn als je voor tony mag testen hahaha

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 15:31
    • Dat weet ik niet, maar ik gok maarzo dat ie het niet voor niks doet.

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 16:04
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Zal wel een marketing deal zijn. Tony Kart mag de naam Schumacher gebruiken, Schumacher krijgt gratis materiaal en bepaald bedrag aan geld.

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 18:08
  • sailor

    Posts: 10.473

    Ik geloof daar niks van.
    Bild is ook een waardeloze nieuwsbron , ze waren er toen ook als eerste bij dat Schumacher een contract had getekend bij Mercedes waar Schumacher nog Mercedes niks van wisten.
    Ik wil eerst zien dat het officieel is en daarna wil ik best geloven.

    • + 0
    • 30 nov 2012 - 14:48
    • Ik wel.

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 15:04
    • Want je vind dit nieuws waar over gespeculeerd zou worden? :D

      • + 0
      • 1 dec 2012 - 19:58
  • Ze zullen daar blij zijn.... ff Schumacher om je karts te testen... Lekkah

    • + 0
    • 30 nov 2012 - 15:08
  • Willen ze daar ook niet verder komen dan ?

    • + 0
    • 30 nov 2012 - 15:49
    • +1 haha

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 16:01
    • zeker onlangs pas begonnen met de F1 te volgen, zodoende dat je niet veel meegekregen hebt van de loopbaan van Schumacher en enkel zijn laatste jaren gezien hebt?
      Kan, maar als er iemand een kei is in het testwerk en optimaliseren van het materiaal is het Schumacher wel, een eigenschap waardoor hij 7 titels heeft weten te behalen en jarenlang de te kloppen man is geweest.
      Al geloof ik dat deze zet meer een marketingtechnische zet is en dat de fabrikant meer de naam gaat gebruiken dan dat Schumacher daadwerkelijk de kart van a tot z zou ontwikkelen, dus of het nu allemaal echt interessant is?

      • + 0
      • 1 dec 2012 - 08:52
    • sailor

      Posts: 10.473

      Mercedes heeft Schumacher ook in dienst genomen om die naam Schumacher en ook om die reden heeft Sauber hem ook in dienst willen nemen.
      En voor Tony kart is dat wederom dezelfde reden.
      Het is allemaal om die naam.

      • + 0
      • 1 dec 2012 - 11:29
    • Vrienden ,
      Ik kon het even niet laten, sorry

      Het was een grapje

      • + 0
      • 1 dec 2012 - 13:35
    • Nou Sailor, ik denk dat de deal met Mercedes ging om het feit dat hij de meest succesvolle coureur allertijden is en ze daarmee voor de titel dachten te gaan. De naam ook, natuurlijk, maar die naam krijg je door dat soort prestaties. Zoals jij het verwoord, suggereer je dat het Mercedes uitsluitend om de naam te doen was.

      • + 0
      • 1 dec 2012 - 20:00
  • Het had hem gesiert om de kloten te hebben nog wat jaren in de DTM te rijden. Dan kon ie aantonen ook daar de beste te kunnen zijn, had hij Mercedes een grote dienst bewezen, en zijn Duitse fans. Testcoureur voor een kartchassis bouwer, tsja ... beetje veilig. Ach, ik respecteer Schumi z\'n keuzes, maar had het toch veel leuker en moediger gevonden dat ie de DTM in zou stappen en alle andere ex-F1 coureurs eens te laten zien hoe je na de F1 ook succesvol kan zijn in de DTM.

    • + 0
    • 1 dec 2012 - 15:19
    • En als dat dan ook niet het gewenste resultaat had opgeleverd ?
      Zal niet de eerste Ex F1 coureur zijn die niet slaagt.

      • + 0
      • 1 dec 2012 - 16:00
    • Oh en terugkeren in de F1 is niet moedig? Let wel de meeste coureurs die na de f1 naar de DTM gaan zijn geen 43. Bovendien heeft hij al DTM gereden ;)

      • + 0
      • 1 dec 2012 - 20:06
  • Beetle

    Posts: 1.357

    Michael is al vele jaren betrokken bij Tonykart.
    Dit is echt nieuws onder het koje
    \"we willen wat plaatsen\"

    • + 0
    • 1 dec 2012 - 17:50

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar