user icon
user icon

Alguersuari: "Nieuws over 2013 laat nog even op zich wachten"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2012 14:59
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Al tijden rept Jaime Alguersuari over naderend nieuws over zijn toekomst. Tot op heden heeft de Pirelli-testrijder en voormalig Scuderia Toro Rosso-coureur nog niets bekend gemaakt. De Spaanse krant AS vroeg de Spanjaard naar de stand van zaken.

"Nog niet", antwoordde Alguersuari op de vraag of hij al uitsluitsel kan geven. "We kunnen het misschien pas in januari 2013 communiceren. Het is ook mogelijk dat we in de komende dagen al wat naar buiten brengen."

"Mooi of niet, de Formule 1 is geen MotoGP. Als Casey Stoner geblesseerd weg valt, dan staat er geen vervanger van dezelfde kwaliteit als Dani Pedrosa of Jorge Lorenzo klaar. Maar in de Formule 1 dingen soms wel tien rijders mee naar hetzelfde stoeltje. Waarde, talent, prestaties uit het verleden en ervaring vormen slechts een deel van wat nodig is voor een contract."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Een aantal maanden geleden had je toch al zeker een zitje, Jaime? Volgens mij zal je er volgend jaar ook gewoon niet bij zijn, of Force India moet jou boven Kobayashi, Kovalainen, Buemi, Sutil en nog wat anderen kiezen. Caterham moet geld hebben.

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 15:24
    • Precies mijn gedachte! Zeg dan gewoon niks.
      Zoals ik al zo vaak zeg; Dergelijke uitspraken doen in de media terwijl er niets zeker is is over het algemeen slecht voor je onderhandelingspositie.

      Ziet er naar uit dat Jaime nog een jaartje bandenplakken bij Pirelli voor de boeg heeft (zie foto :-))

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 15:42
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Niks aan toe te voegen. Vind het zelf gewoon dom om dit te roepen als je toch geen zekerheid hebt. Net als Kovalainen eigenlijk...

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 15:48
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik vind het allesbehalve dom: hij kwam daardoor weer uitgebreid in de media en daarmee ook onder de ogen bij de andere teams. Wat maakt het voor verschil als je zegt dat je erbij zult staan en dat uiteindelijk niet waarmaakt of als je je mond houdt en er eveneens niet bij staat? Volgens mij helemaal niks.

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 16:16
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Rudi.

      Jaime en Heiki hebben hun hand gewoon verspeeld. Jaime riep nog dat hij zeker in 2013 rijdt ! Dat vind ik gewoon dom om te roepen, als je toch geen contract hebt en verder interresse krijg je dan ook niet \'want hij had toch al een contract..\'

      Heiki riep ook dat hij met meerdere teams contact had, maar voor alsnog lijkt zijn positie weggespeeld, omdat Caterham \'dan maar voor een ander koos\', zonder deze \'zelfoverschatting\'. Ze waren hem liever kwijt: En dan sta je ineens zonder stoel ! Je kan beter je team prijzen, dan deze publiekelijk ten schande zetten. Dan wil niemand je... Neem je verlies zou ik zeggen.
      Ik noem het zelfoverschatting, ook al zal Heiki ongetwijfeld een hele sympathieke gozer zijn.. ik kan er zo even geen beter woord voor bedenken.

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 16:33
    • Mirani

      Posts: 2.918

      @ Arid
      Ik denk dat je het in de verkeerde context plaatst. Hij zal niet hebben bedoeld dat hij al een contract had, maar eerder van dat hij alles eraan zou doen om een contract te krijgen. Dan zal je ook het geloof in jezelf moeten laten zien. Ik denk dat je de woorden van Alguersuari eerder moet opvatten als dat hij zeker wist dat het hem zou lukken om een contract te krijgen.

      En anders moet Jaime Alguersuari maar wat meer van zijn Organic Life verkopen, zodat hij met de opbrengst daarvan een stoeltje bij Caterham kan kopen.

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 08:30
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Mirani.

      Ik kan me het niet anders herrineren dan dat ik het zeg/heb opgeschreven: Hij zei, \'ik rijdt in 2013\'. Of iets in de context van \'ik ben er bij in 2013\'. Ik zou niet weten hoe ik dat anders moet opvatten...
      Zoals ik aangaf: Ook al ben je bezig met onderhandelingen, hij heeft toch al een contract dus verdere interesse van de teams lijkt me dan uitgesloten ..

      • + 0
      • 2 dec 2012 - 09:43
  • Nou laten we hopen dat Force India geen oude koeien uit de sloot gaat halen, maar het gewoon met een jonge talentvolle debutant gaat proberen.

    Bye Bye Zwaai Zwaai, Jaime je hebt amper iets tegevoegd aan de Formule 1. We missen je echt niet, al hemelen sommige Formule 1 fans je op. Deze man is echt niet in staat om GP\'s te winnen, waarom dan niet investeren in echt talentvolle coureurs.

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 16:48
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik zeg: laat maar terug komen! Geef de jongen een racestoeltje. Ik heb het gevoel dat hij nog meer in zijn mars heeft dan hij heeft laten zien.

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 17:18
    • Ik eerlijk gezegd niet. Heeft 2 en half jaar in die Toro Rosso eigenlijk bitter weinig laten zien, behalve dat hij niet goed kan kwalificeren maar dankzij meer banden toch weer wat naar voren kan komen, waar de wagen eigenlijk hoort.

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 22:45
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Ik denk persoonlijk dat hij veel te vroeg is gebracht door Red Bull. Uiteindelijk liet hij nog altijd duidelijke groei zien en werd in Korea vorig jaar \'Best of the rest\'. Kwalificeren moet inderdaad beter, maar omdat op zondag de punten worden verdeeld zou het ook nog eens tactiek kunnen zijn geweest. Tenminste, dat zou ik zeggen als ik Alguersuari was.

      • + 0
      • 30 nov 2012 - 08:41

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar