user icon

Van der Garde voelt diverse mechanische configuraties aan de tand

  • Gepubliceerd op 06 nov 2012 16:31
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Giedo van der Garde is op de eerste dag van de young drivers-test in Abu Dhabi niet tot het gaatje gegaan. De Nederlander richtte zich voor Caterham op aerodynamische updates en verschillende mechanische configuraties. Hij reed 57 rondjes en zette een 1:45.936 als persoonlijk beste tijd neer.

Van der Garde: "Ik ben tevreden over hoe vandaag verliep. We werkten vooral aan aero performance, reden vaak met veel sensoren en probeerden diverse mechanische configuraties aan de tand. Om daar het meeste uit te halen moest ik constant en voorzichtig rijden, ver van de limiet. Volgens mij was het team content over mijn bijdrage en fysiek voel ik me top na een mooi aantal ronden. Na de tegenslag in de eerste vrije training vrijdag was het lekker om eens flink wat kilometers te maken en het belangrijkste is om mijn relatie met het team verder te ontwikkelen. De afstelling kan nog wat anders om meer bij mijn rijstijl te passen, maar we hebben morgen nog om meer set-up opties aan de tand te voelen, alsmede nieuwe onderdelen testen en aero-programma's af te werken."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.063

    ben toch benieuwd wat het wordt met giedo??vind het moeilijk en onvoorspelbaal verhaal

    • + 0
    • 6 nov 2012 - 16:40
  • Als ik het zo lees doen ze dat bij Caterham toch niet allemaal voor niets. Het is toch echt een werkrelatie waarin geinvesteerd wordt. Ik gok erop dat hij volgend jaar een racestoeltje heeft.

    • + 0
    • 6 nov 2012 - 16:49
    • masf1

      Posts: 7.063

      kijk het is geen paydriver die er geen reet van kan,dus deze klussen zoals vandaag kan giedo wel aan,hoop snel op duidelijkheid

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 16:55
    • Michel_73

      Posts: 105

      Tuurlijk doen ze het niet allemaal voor niets, iemand moet dat hok de rondte in scheuren op een professionele manier, testwerk en er nog geld voor vangen ook....dat kan je dan maar beter doen met iemand waar je in ieder geval zeker wat aan hebt, maar of het dan ook de bedoeling is om die persoon als racecoureur aan te nemen... Ik hoop het voor hem..

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 18:27
  • Dus als ik dit zo lees dan is het voor hem een \"Vrijdag\" ? Dat is een goede zaak omdat hij niet kort geleden nog de baan op mocht en dus Caterham zijn programma kon vervolgen in o.a. de updates. Tja, misschien mocht hij later op de dag wel meer snelheid eruit persen om wat mee te komen met de lijst :)

    • + 0
    • 6 nov 2012 - 16:58
  • lars75

    Posts: 8.908

    \"Na de tegenslag in de eerste vrije training vrijdag was het lekker om eens flink wat kilometers te maken en het belangrijkste is om mijn relatie met het team verder te ontwikkelen\"

    Is dit een teken?

    • + 0
    • 6 nov 2012 - 17:06
    • mischien wil hij juist de relatie met het team verder ontwikkelen zodat hij meer kans maakt op dit stoeltje, en om de zelfde reden ook blij is dat hij veel tracktime gehad heeft.

      vindt het ook maar een moeilijk geval die Giedo, maar hij blijkt ieder jaar net buiten de boot te vallen..wie weet wat het dit jaar wordt.

      Zie wel kans voor hem mochten Petrov en Kovalainen beiden geen stoeltje voor volgend jaar meer hebben.

      Geloof overigens niet dat Kovalainen naar Force India gaat.

      Waarom zouden ze de trend van het promoveren van hun reservecoureur niet doorzetten? Bianchi lijkt me ook niet misstaan in de F1.

      Kovalainen kan ik niet zo goed peilen qua snelheid, hij is doorgaans sneller als Petrov, en als trulli vorig jaar, maar is dit echt zo knap of lijkt hij snel door zijn matige/middelmatige teamgenoten?

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 17:21
    • Ik kan het mis hebben maar volgens zijn contract in totaal 6 vrijdagen en heeft hij er nu 5 op zitten. Tja of is nog vervolg is na deze testen, gene idee en ik denk het team ook niet.

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 17:28
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Ik vind die Caterham werknemer verdacht veel op Horace Cohen lijken... (Zie foto)

    • + 0
    • 6 nov 2012 - 17:40
  • redbull1

    Posts: 929

    breaking news fernandes treed af als team baas bij caterham!

    • + 0
    • 6 nov 2012 - 17:48
    • Inderdaad ja.

      Dat is \"nie bez\" voor ons test Caterhampje.

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 17:52

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar