user icon
user icon

Nürburgring zet in op nieuwe verbintenis voor lange termijn

  • Gepubliceerd op 26 okt 2012 11:27
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
De beslissing waar de Grand Prix van Duitsland in 2013 plaats vindt is aanstaande, zo meldt persbureau SID. De Nürburgring staat voorwaardelijk op het schema voor volgend seizoen, maar door de financiële problemen is het mogelijk dat de Hockenheimring gevraagd wordt om de race te organiseren.

Niet als het aan de Nürburgring ligt. Het geplaagde circuit in de Duitse Eifel is optimistisch. "We zijn concreet in onderhandeling. We hebben deze week contact met Bernie Ecclestone gehad en we hebben geen reden om pessimistisch te zijn. Misschien kunnen we in Abu Dhabi een overeenkomst bereiken. En we zetten in op een deal voor de lange termijn, niet alleen voor volgend jaar", aldus Jorg Linder van de Nürburgring.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.784

    Ik zou denken dat een GP in mn achtertuin nog meer kans maakt dan een GP op een failliet circuit.

    • + 0
    • 26 okt 2012 - 12:02
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Ik zeg doen ! er zijn slechtere F1-banen op deze wereld en zonder historie.

    • + 0
    • 26 okt 2012 - 12:08
    • mee eens, bovendien altijd nog een mooi circuit om als Ned. fan regelmatig te bezoeken

      • + 0
      • 26 okt 2012 - 12:48
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Idd ! Ben er zelf bijgeweest in 2011 (oke, staanplaatsen dan) maar het was zeker de moeite waard ! Je kon nog langs veel delen van het circuit lopen inclusief het gebouw met veel entertainment en ik ben ook even het dorp ingeweest voor een bratwurst.

      Ik was alleen fan van de verkeerde persoon daar geloof ik: Allemaal Ferrari vlagen en nog wat Red Bull supporters ;)

      Ik vind dat de Nurnburgring, net zoals met Spa, dat als natuurlijk overkomt, gewoon op de F1 kalender hoort om die reden.

      • + 0
      • 26 okt 2012 - 13:03
  • De organisatie is failliet. De baan niet. Als er een nieuwe eigenaar is die de boedel opgekocht heeft in een uitverkoop, dan kan de baan winst gevend zijn. Zoals ze zelf al aangaven, het zijn de dingen erom heen die verlies lijden en het circuit mee naar beneden trekken.
    Hoe dan ook, investeren kost geld en als je dat niet hebt, dan is het afgelopen.

    • + 0
    • 26 okt 2012 - 13:43
  • Tommieeee

    Posts: 767

    Ik hoop het van harte. Toch blijf ik het jammer vinden dat de verbouwing van ik meen 2002 het circuit van zijn karakter heeft beroofd. Die eerste paar bochten zijn werkelijk niet om aan te zien met dank aan - hoe kan het ook anders - Tilke. Verder blijft het een mooie baan dus ik zou het toejuichen als \'we\' hier volgend jaar gewoon naartoe gaan!

    • + 0
    • 26 okt 2012 - 14:06
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen die eerste paar bochten: Hoogteverschillen, erg technisch en ik denk voor coureurs een kwestie van erg nauwgezet rijden wat een grote uitdaging vormt ! Kijk maar bijv naar hoeveel tijd Hamilton in z\'n quali lap vorig jaar won in die paar bochten ( ik dacht 2 tienden)

      Vanaf de tribune kun je volgens mij zo \'relatief\' lang de auto\'s live zien en krijg je dus meer war voor je geld...
      Overigens liet de vorige race zien dat hier ook ingehaald kan worden...

      De achtbaan mogen ze van mij wel slopen ! Als je het dan toch niet gebruikt en ik geloof dat juist door deze investeringen er verlies gedraaid wordt.

      • + 0
      • 26 okt 2012 - 14:31

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar