user icon

België bereikt principe-akkoord over Grand Prix tot en met 2015

  • Gepubliceerd op 09 jul 2012 11:34
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Spa-Francorchamps is de komende drie jaar verzekerd van een plek op de Formule 1-kalender. Dat meldt de Waalse minister van Economie, Jean-Claude Marcourt, op de zender RTBF. De Belgen hebben een principe-akkoord met Bernie Ecclestone over een Grand Prix in 2013, 2014 en 2015.

Marcourt legt uit: "Het is ons gelukt om contractverlenging in de wacht te slepen voor een Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps tot en met 2015. Wat ik wilde bereiken is een verlaging van de uitgaven door de Waalse regering en ik kan zeggen dat we in die missie geslaagd zijn. Het was onbestaanbaar om verder te gaan met de verliezen die we de laatste jaren leden."

Hiermee gaat definitief een kruis over een wisselschema met Frankrijk. Marcourt: "Dat plan overwogen we op verzoek van onze Franse vrienden. Goed of slecht, zij konden niet concreet over de brug komen met hun voorstellen en dus hebben we besloten zelf voor drie extra jaar bij te tekenen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.397

    Goed nieuws dus dat ze de kosten hebben weten te drukken op de een of andere manier. Spa is een mooi circuit en produceert meestal wel goede races. Daarnaast heeft Spa de magie van Eau Rouge, een bocht die nog steeds bij bijna iedereen tot de verbeelding spreekt.

    • + 0
    • 9 jul 2012 - 11:39
  • Jacques

    Posts: 172

    Zeer goed nieuws. Nu nog een officiele bevestiging. Dit circuit mag NOOIT van de kalender verdwijnen.

    • + 0
    • 9 jul 2012 - 11:42
  • YES, dan kan ik toch op iets fier zijn als Belg!

    • + 0
    • 9 jul 2012 - 12:48
  • Yeah! Dit toont gelukkig dat er ook aan de fans gedacht word en niet alleen aan geld!

    • + 0
    • 9 jul 2012 - 12:51
  • Qua races is het altijd gaaf in belgie, maar dan wel op tv en niet om heen te gaan. Ga liever naar GP van europa in duitsland of monza, want daar komen ze 30 x vaker voorbij. In de regen voor 42 rondes...... nee ook dit jaar op tv kijken :)

    • + 0
    • 9 jul 2012 - 13:10
    • F12011

      Posts: 617

      Idd, je hebt fans en Echte fans...:):):).

      • + 0
      • 9 jul 2012 - 16:56
    • Haha, ik ken er geen 1 die alle races bijwoont, dus wat is jou punt?? Omdat ik t zonde van me geld vind om dat aan spa uit te geven ben ik geen fan.... hahahahaha. Ga al naar GP\'s sinds 98 en heb er genoeg gezien, dus....... Nu heb ik een dochter van twee en dan gaat dat allemaal niet meer zo makkelijk. Ben dus geen fan meer??? Je gaat nog niet zo lang mee merk ik F12011

      • + 0
      • 9 jul 2012 - 17:20
    • F12011

      Posts: 617

      Was wel een grapje hé, er zijn er heel weinig die elke race kunnen bezoeken hoor en nee ik ben er nog nog niet lang bij :). Alleen ben fan geworden in de jaren \'70, een eeuwigheid geleden, en draai nog steeds mee dus.....:):):)

      • + 0
      • 11 jul 2012 - 09:57
  • Spa is ook \"de favoriet\" van bijna alle piloten en niet onbegrijpelijk als je reeds hierop hebt gereden.

    • + 0
    • 9 jul 2012 - 13:19
  • bmw f1

    Posts: 49

    dat is goed nieuws
    ga er van het jaar ook weer even naar toe

    • + 0
    • 9 jul 2012 - 18:18

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar