user icon
user icon

Teams experimenteren vrijdag met nieuwe zachte band in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 07 nov 2011 16:02
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-teams krijgen vrijdag in Abu Dhabi de beschikking over een nieuwe zachte compound van Pirelli. De Italiaanse bandenfabrikant gebruikt de vrije trainingen op Yas Marina Circuit om een nieuwe zachte band uit te proberen met het oog op volgend jaar.

Pirelli-motorsportbaas Paul Hembery: “Op dit punt in het seizoen ligt onze nadruk op het verfijnen van onze banden voor 2012, en daarom zetten we vrijdag en bij de young drivers-test nieuwe banden in. Met gelimiteerde mogelijkheden om te testen tijdens het seizoen is dit belangrijk om informatie te verzamelen om een strategie voor volgend jaar te bepalen. De banden veranderen iets ten opzichte van dit seizoen. We zijn zeer bekend met Yas Marina Circuit als testlocatie en we hebben vertrouwen dat de bandenkeuze voor de race past bij de karakteristieken van de baan. Abu Dhabi bevat excellente faciliteiten en goede inhaalmogelijkheden, dus het doet ons deugd om onze eerste verjaardag terug in de Formule 1 hier te vieren.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.753

    \"Abu Dhabi bevat excellente faciliteiten en goede inhaalmogelijkheden\"

    Wat dat eerste betreft zeker maar goede \"inhaalmogelijkheden\"?? Op papier misschien, of bedoeld ie dmv DRS?

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 16:16
    • Godius

      Posts: 658

      Hij lult gewoon uit zijn nek.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 18:44
    • Forza F1

      Posts: 30

      Ik denk dat er inderdaad goede inhaalmogelijkheden zijn.

      Dit jaar zijn er enorme verschillen tussen harde/prime en zachte/option banden, tot 2 à 3 seconden per ronde. Nu hebben we ook nog eens DRS !en! KERS. Dat kan toch bijna niet anders dan spektakel opleveren!? :-)

      Als Alonso nu nog achter Petrov blijft steken mag ie gelijk z\'n helm aan de wilgen hangen!

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 21:35
    • AirJan

      Posts: 1.155

      Alle opties die je noemt zijn kunstmatige grepen om rijders voor je voorbij te kunnen rijden, dat heeft niks met inhalen te maken. Als je dat als inhalen ziet kun je overal \"inhalen\".

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 22:51
    • Op papier heeft Abu Dhabi inderdaad goede inhaalpunten, maar op papier had Valencia er ook 3 of 4. Het feit is dat dat er in de praktijk gewoon dikwijls niet uit komt.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 23:33
  • Toch vind ik het alleen al de moeite van het kijken waard vanwege die \"excellente faciliteiten\". Het ziet er gewoon fantastisch uit.
    Er zijn een hoop circuits die hier een hoop van kunnen leren. Stel je eens (bijv.) een Spa voor met dergelijke faciliteiten\\structuur.

    • + 0
    • 8 nov 2011 - 00:31
    • szixxx

      Posts: 4.753

      Ik zou het persoonlijk niets vinden als ze Spa zouden aanpassen naar de Abu Dhabi standaard wat faciliteiten betreft. Spa = Spa en het heeft gewoon die oude klassieke uitstraling en ambiance. Naar mijn mening moet je daar niet aankomen maar goed...

      • + 0
      • 8 nov 2011 - 10:25

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar