user icon

Teams experimenteren vrijdag met nieuwe zachte band in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 07 nov 2011 16:02
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-teams krijgen vrijdag in Abu Dhabi de beschikking over een nieuwe zachte compound van Pirelli. De Italiaanse bandenfabrikant gebruikt de vrije trainingen op Yas Marina Circuit om een nieuwe zachte band uit te proberen met het oog op volgend jaar.

Pirelli-motorsportbaas Paul Hembery: “Op dit punt in het seizoen ligt onze nadruk op het verfijnen van onze banden voor 2012, en daarom zetten we vrijdag en bij de young drivers-test nieuwe banden in. Met gelimiteerde mogelijkheden om te testen tijdens het seizoen is dit belangrijk om informatie te verzamelen om een strategie voor volgend jaar te bepalen. De banden veranderen iets ten opzichte van dit seizoen. We zijn zeer bekend met Yas Marina Circuit als testlocatie en we hebben vertrouwen dat de bandenkeuze voor de race past bij de karakteristieken van de baan. Abu Dhabi bevat excellente faciliteiten en goede inhaalmogelijkheden, dus het doet ons deugd om onze eerste verjaardag terug in de Formule 1 hier te vieren.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    \"Abu Dhabi bevat excellente faciliteiten en goede inhaalmogelijkheden\"

    Wat dat eerste betreft zeker maar goede \"inhaalmogelijkheden\"?? Op papier misschien, of bedoeld ie dmv DRS?

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 16:16
    • Godius

      Posts: 658

      Hij lult gewoon uit zijn nek.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 18:44
    • Forza F1

      Posts: 30

      Ik denk dat er inderdaad goede inhaalmogelijkheden zijn.

      Dit jaar zijn er enorme verschillen tussen harde/prime en zachte/option banden, tot 2 à 3 seconden per ronde. Nu hebben we ook nog eens DRS !en! KERS. Dat kan toch bijna niet anders dan spektakel opleveren!? :-)

      Als Alonso nu nog achter Petrov blijft steken mag ie gelijk z\'n helm aan de wilgen hangen!

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 21:35
    • AirJan

      Posts: 1.188

      Alle opties die je noemt zijn kunstmatige grepen om rijders voor je voorbij te kunnen rijden, dat heeft niks met inhalen te maken. Als je dat als inhalen ziet kun je overal \"inhalen\".

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 22:51
    • Op papier heeft Abu Dhabi inderdaad goede inhaalpunten, maar op papier had Valencia er ook 3 of 4. Het feit is dat dat er in de praktijk gewoon dikwijls niet uit komt.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 23:33
  • Toch vind ik het alleen al de moeite van het kijken waard vanwege die \"excellente faciliteiten\". Het ziet er gewoon fantastisch uit.
    Er zijn een hoop circuits die hier een hoop van kunnen leren. Stel je eens (bijv.) een Spa voor met dergelijke faciliteiten\\structuur.

    • + 0
    • 8 nov 2011 - 00:31
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik zou het persoonlijk niets vinden als ze Spa zouden aanpassen naar de Abu Dhabi standaard wat faciliteiten betreft. Spa = Spa en het heeft gewoon die oude klassieke uitstraling en ambiance. Naar mijn mening moet je daar niet aankomen maar goed...

      • + 0
      • 8 nov 2011 - 10:25

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar