user icon

Tilke nerveus voor India: "Hoop dat alle voorzieningen werken"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2011 16:54
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het is altijd weer speciaal, een eerste Grand Prix op een gloednieuw circuit. Helemaal voor de ontwerper, zelfs als dat een ervaren kracht als Hermann Tilke is. De Duitser stond aan de wieg van Buddh International Circuit dat komend weekend zijn primeur in de Formule 1 beleeft.

Tilke deelde aan persbureau DPA mede: “Het is nooit routine, men is altijd nerveus. Ik hoop dat alle voorzieningen functioneren. De toepassingen voor de teams, media, bezoekers, coureurs, iedereen. Dat is momenteel onze grootste zorg. Omdat alles op het laatste moment klaar is heb je geen tijd om het uitvoerig te testen. Er gaat bij elke eerste Grand Prix wel wat mis, dat is nu eenmaal zo. Het zijn kleine dingen, zoals teams die de stekkerdozen niet kunnen vinden of pijpen die niet helemaal goed bevestigd zijn. Dat soort dingen moet snel geregeld worden.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • persoonlijk vind ik het te gek voor woorden dat de F1 op een circuit rijd waar nog niks heeft gereden... Het is de koningsklasse, laat kleinere evenementen deze kleine problemen ondervinden, zodat als de F1 komt alles in orde is

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 16:56
    • AirJan

      Posts: 1.192

      Helemaal mee eens en vroeger was dat ook zo. Tegenwoordig heeft het geld echter de overhand en als je die miljoenen een jaartje eerder op de bankrekening bij kunt schrijven boeit het ineens niet meer dat alles gloednieuw en niet getest is.

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 17:28
    • mee eens.
      alles draait zo om geld. erg jammer!

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 17:36
    • maar ik vind dat dat tijdens de contract besprekingen besproken moet worden... het komt wel zo professioneel over als het circuit ook echt klaar is...

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 18:39
  • Waarom heeft Tilke een monopoly op het bouwen van F1 circuits? Heb dat eigenlijk nooit begrepen.

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 18:29
    • Kevin

      Posts: 4.866

      Zal wel vriendjespolitiek zijn.

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 20:13
    • Tilke heeft toch geen monopoly? Hij wordt gewoon meestal aangetrokken, maar hij heeft geen monopoly.

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 20:36
    • en dat terwijl hij 9 van de 10 keer een K.U.T. (Kwalitatief Uiterst Teleurstellend) circuit ontwerpt. Die man kan eigenlijk helemaal niks en verziekt de sport, hij let alleen maar op de uitstraling van het geheel maar niet op dat waar het om draait, namelijk de race.

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 22:40
    • Ik vraag mij af of het bij mensen ooit is in hun gedachten gekomen dat hij moet handelen met de middelen en de regels die hij opgelegd krijgt?

      Je kan van Turkije geen Spa maken, als je overal uitloopstroken zo groot als New York moet aanleggen, bijvoorbeeld, terwijl het circuit op zich gewoon uitstekend was.

      Er zijn ook miskleunen, zoals een Valencia, maar die waren er bij de traditionele circuits immers ook. Denk maar aan Magny Cours bijvoorbeeld.

      • + 0
      • 27 okt 2011 - 00:46
    • Jackie Stewart(413) 26 oktober 2011 22:40
      Is het je eindelijk gelukt om mij te laten lachen..

      • + 0
      • 27 okt 2011 - 16:41
  • TJ

    Posts: 619

    Ik ben ook erg benieuwd naar dit circuit. Ik denk dat het niet te doen is om eerst andere races te laten plaatsvinden alvorens de F1 te trekken. Circuits worden tegenwoordig om de F1 gebouwd. Dus als ze een circuit bouwen wat niet blijkt te werken, dan is dat weggegooid geld.
    Bovendien: iets wat voor de Formule 3 werkt, kan voor de F1 wel helemaal niet werken.

    O.T.: waarom zit ik nog steeds naar advertenties te kijken voor de overstromingen in Pakistan. Is dat niet al heel lang geleden?

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 23:08
  • Marcd

    Posts: 397

    Teams die stekkerdozen niet kunnen vinden of pijpen die niet helemaal goed bevestigd zijn ??
    HUH ?

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 11:27
  • Sprokkel

    Posts: 517

    Vooralsnog schijnt de stroom al tot tweemaal toe volledig uitgevallen te zijn aldaar, men vreest nu dat het electriciteitsnet wellicht niet alle voorzieningen tegelijk aankan.

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 11:30

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar