user icon

Video: Giedo van der Garde spint na start van hoofdrace

  • Gepubliceerd op 27 aug 2011 16:16
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
De hoofdrace van de GP2 Series is nog niet afgelopen, maar Giedo van der Garde kan definitief een streep zetten door zijn titelambities. De Nederlander kwam moeizaam weg en werd na La Source door Esteban Gutierrez op de groen verf gedrukt. De Nederlander kwam tegen de bandenstapels terecht en moest de race achteraan aanvangen. Na afloop van de race een volledig verslag op F1Today.nl.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Van der Garde is een hele sympathieke jongen, maar geloof me (en het klinkt misschien hard). Hij heeft het gewoon niet en hoort echt niet in de F1 thuis.

    Ok, hij heeft zo nu en dan pech maar hij laat ook (voor zijn GP2 ervaring inmiddels) veels en veels te weinig zien.
    Er lopen veel grotere talenten rond.

    Ga lekker DTM of Le Mans rijden maar zet het F1 avontuur uit je hoofd, en laat dat over aan mensen met meer talent.

    Onze hoop kunnen we beter vestigen op Max Verstappen & De Vries, al is daar wat geduld bij nodig aangezien die nog jong zijn.

    • + 0
    • 27 aug 2011 - 16:21
    • Refuse

      Posts: 428

      Opzich mag je verwachten van iemand met de ervaring in de GP2 dat hij beter had gepresteerd.
      Maar hij heeft wel erg veel pech gehad en dit seizoen dan ook weinig kans gehad om te laten zien wat hij waard is.
      Zonder alle pech had hij mogelijk gewoon GP2 kampioen geweest.
      Op zo\'n moment zijn dan ook alle foutjes vergeten in tegenstelling tot nu, waar ze extra benadrukt worden.

      • + 0
      • 27 aug 2011 - 17:01
    • oebidoebi

      Posts: 632

      . Damon Hill
      Wat kraam jij een onzin uit !!

      • + 0
      • 27 aug 2011 - 22:53
    • @Oebidoe,
      Verklaar je eens nader dan i.p.v. alleen wat te roepen.

      Wat heeft Van der Garde afgelopen jaren dan laten zien? Bar weinig, zeker niet meer dan diverse andere talenten. Leuk, het is een Nederlander. Stel dat het een Braziliaan was, had je dan ook 100% achter hem gestaan of had je hem dan als anonieme rijder gezien? Denk het laatste.

      Ja, leuk.. al die media aandacht. Zit ook veel geld achter, maar er zijn veel grotere racetalenten (met minder geld) op de Nederlandse markt.

      Maargoed, jij denkt dat ik onzin uitkraam. Ik ken op zich aardig wat mensen in de racerij en Van der Garde, die overigens heel sympathiek is, wordt door kenners (daarmee bedoel ik dus racers en karters die daadwerkelijk tegen hem gereden hebben) totaal niet als groot talent gezien.

      Van der Garde is een leuke rijder, maar niet meer dan dat. Vraag het aan een kenner/racer en je krijgt exact hetzelfde antwoord keer op keer.

      Dus nee, hier kraam ik geen onzin uit. Kom jij maar eens met voorbeelden waarin Van der Garde iets magistraals doet, want ik heb ze nog nooit in mijn leven gezien.

      • + 0
      • 28 aug 2011 - 00:51
    • oebidoebi

      Posts: 632

      heel toevallig zit ik ook al jaren in de racerij, ik ken Giedo al toen hij bij de mini\'s reed in een kart.(nederlands kampioen)
      toevallig ken ik ook de helper begeleider van Giedo toen hij nog bij de junioren reed in een kart.(nederlands kampioen)

      En wereldkampioen karting.

      Ik weet ook wel dat hij nu bij een van de beste teams zit, en dat hij door fouten van datzelfde team punten verspeeld heeft.
      Oke hij maakt zelf ook wel eens foutjes, wie niet.
      maar dit jaar heeft hij gewoon veel dingen meegemaakt die niet zijn fouten waren.
      geloof me Giedo heeft enorm veel talent, zeker zoveel als een Bruno Senna, die gisteren in Spa veel mensen veraste.

      • + 0
      • 28 aug 2011 - 10:26
  • AtteH

    Posts: 1.441

    Eau Rouge? La Source zullen jullie bedoelen?

    • + 0
    • 27 aug 2011 - 16:24
  • hij word er gewoon af getikt, en dat nepgras is super glad, niks aan te doen

    • + 0
    • 27 aug 2011 - 16:27
  • yorkstar

    Posts: 325

    @Raikkonen-FAN, daar sluit ik mij bij aan, ik bedoel hij had een goede start maar als je dan aan de voorkant een tik krijgt, tja dan blijft je auto inderdaad niet meer recht rijden he(Damon Hill)??

    • + 0
    • 27 aug 2011 - 16:35
  • Dit gebeurde inderdaad na La Source (bocht 1), Eau Rouge is pas de volgende bocht (bocht 2).

    • + 0
    • 27 aug 2011 - 18:26

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 5 aug 1991 (29)
  • Geb. plaats Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec