user icon

Todt probeert Verstappen te vergelijken met Schumacher: "Ik ken Max niet goed"

  • Gepubliceerd op 27 sep 2022 11:33
  • comments 30
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen maakt dit seizoen een zeer sterke indruk in de Formule 1. De Nederlandse coureur van Red Bull Racing is dan ook hard op weg naar zijn tweede wereldtitel op rij. Verstappen kan in theorie al wereldkampioen worden in Singapore, het is echter de verwachting dat dit gaat gebeuren in Japan. Jean Todt ziet Verstappen in ieder geval schitteren.

Verstappen is hard op weg om dit seizoen meerdere records te breken. De Nederlander komt daarmee in legendarische rijtjes terecht en meerdere kenners hebben hem dan ook al vergeleken met Ayrton Senna en Michael Schumacher. Qua titels staat Verstappen nog niet op gelijke hoogte met deze legendes, qua records komt hij echter steeds meer in de beurt.

Voormalig FIA-president en Ferrari-teambaas Jean Todt werkte jarenlang samen met Schumacher. De Fransman is goede vrienden met Schumacher en spreekt zich uit in La Gazzetta dello Sport: "Ik ken Michael heel erg goed, Max niet. Max is net als Michael wel vastberaden. Michael is buiten de baan ook een geweldig persoon. Ik kan niet zeggen of Max dat ook is. Ik zie hem wel gericht zijn op het racen, terecht. Daarnaast hebben ze allebei geweldige auto's. Als je als coureur wilt winnen heb je immers ook een sterke wagen nodig."

"Daarnaast hebben ze allebei geweldige auto's. Als je als coureur wilt winnen heb je immers ook een sterke wagen nodig."

Sjezus,die man heeft echt verstand van zaken.
Hier was ik werkelijk waar nog nooit opgekomen....

  • 8
  • 27 sep 2022 - 11:47

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Als we ze nu allemaal de revue laten passeren zijn we er in één keer vanaf.

    Ik weet wel dat iedereen die fan van Max is dit graag hoort maar nu al twee man na elkaar?

    • + 1
    • 27 sep 2022 - 11:37
    • Blijkbaar niet want dit kwam de 25ste hier al voorbij...

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 11:39
    • Patrick zie safetycar 😉

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 11:56
    • En het ergst @Ouw, is dat dit nog jaren door kan gaan. Maar we hebben de lofzangen op Hamilton overleefd, dus dit kunnen we ook wel aan.

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 12:54
  • "Daarnaast hebben ze allebei geweldige auto's. Als je als coureur wilt winnen heb je immers ook een sterke wagen nodig."

    Sjezus,die man heeft echt verstand van zaken.
    Hier was ik werkelijk waar nog nooit opgekomen....

    • + 8
    • 27 sep 2022 - 11:47
    • Lijkt me de juiste man voor Ferrari. Logica voor emotie.

      • + 1
      • 27 sep 2022 - 12:55
    • Na zo’n uitspraak van Todt sta ik weer met beide benen op de grond en besef ik hoe weinig ik er van weet.

      • + 1
      • 27 sep 2022 - 13:52
    • RBH1

      Posts: 1.033

      De man komt nog uit het tijdperk met paard en wagen races Zoek maar op lol.... Hoe kan hij dat nou weten, hij had/heeft immers geen social media.

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 15:16
    • Trelas

      Posts: 925

      En daarom @Dick de Cock ben jij ook geen voormalig teambaas bij Ferrari, want daar hebben ze dit inzicht..

      • + 0
      • 28 sep 2022 - 10:59
  • tour71

    Posts: 1.251

    Waarom zou je appels met peren vergelijken? alleen omdat ze eenzelfde eigenschap hebben dat ze aan een boom groeien?

    • + 1
    • 27 sep 2022 - 12:00
    • Het is toch allebei fruit. Dus prima vergelijken. Ik heb de uitdrukking nooit begrepen.

      • + 1
      • 27 sep 2022 - 17:23
    • Trelas

      Posts: 925

      Welke peren hebben we het dan over, want als je 2 peren van dezelfde soort (of zelfs dezelfde boom) vergelijkt, lijkt het me dat er niet veel verschil is. Echter als je een Conference peer vergelijk met een stoofpeer, is er weer wel veel verschil...

      Wat mij betreft kun je beter peren met appels vergelijken, dan kan je tenminste bepalen welke je nou lekkerder vindt.

      • + 0
      • 28 sep 2022 - 11:04
    • Je hebt ook toffe peren. Kun je die vergelijken met toffe Toto?

      • + 0
      • 28 sep 2022 - 19:12
  • Astfgl

    Posts: 576

    Misschien had je dan eens moeten proberen Max wat beter te leren kennen, Jean, in plaats van alleen maar suffe reglementen te introduceren die de Max Verstappens van de toekomst weren uit de sport.

    • + 6
    • 27 sep 2022 - 12:11
  • LimboF1

    Posts: 5.607

    Wat is dat nu toch met die vergelijkingen en waarom vraag men dit aan mensen die niet met Verstappen hebben gewerkt? Brawn en Todt hebben beiden niet met Verstappen gewerkt en kunnen daarom niets vergelijken. Ik denk dat Verstappen wel op bepaalde vlakken met Schumacher vergeleken kan worden, maar dat zijn aannames. Wat ik wel heb gezien is dat ze beiden het maximale uit een moeilijke auto weten te halen. Er zijn maar een handje vol die dit kunnen en van het huidige veld zijn dat buiten Verstappen naar mijn idee Alonso en voor de rest misschien Albon, Russel en ook wel Leclerc.

    • + 0
    • 27 sep 2022 - 12:21
    • Italiaanse krant. Met een verslaggever die Talpa heet.

      • + 1
      • 27 sep 2022 - 12:57
    • RBH2019

      Posts: 5.028

      Russell is met dubbel L...

      • + 2
      • 27 sep 2022 - 13:58
    • Rusjel

      • + 1
      • 27 sep 2022 - 14:46
    • mario

      Posts: 11.255

      Ruslul???

      • + 4
      • 27 sep 2022 - 14:53
    • " naar mijn idee Alonso en voor de rest misschien Albon,"
      Wat? Alonso zit een pak minder voor Ocon dan Ricciardo zat en als je ziet hoe belabberd die nu rijdt naast Norris... Dat je Albon zelfs durft vernoemen vind ik een raadsel, als er iemand bewezen heeft niet met een moeilijke wagen om te kunnen, is hij het wel.

      • + 2
      • 27 sep 2022 - 22:19
  • Max is beter dan schumi en dat gaan we zien als hij zijn 10e WDC pakt.
    Alles en iedereen uit de boeken. Het enige wat je nog ziet staan bij alle records is max, max, max en max.

    • + 1
    • 27 sep 2022 - 14:18
    • Remco_F1

      Posts: 734

      Dus de titel van het record boek word gewoon Max eigenlijk?

      • + 1
      • 27 sep 2022 - 15:13
    • mario

      Posts: 11.255

      Jongste WK kan al niet meer, dus daar gaat je hoop @oranjecamping.....

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 15:20
    • Dan hen ik een primeur voor je @mario.

      Wat binnenkort bekend wordt nu Vettel stopt is dat hij altijd gelogen heedt over zijn leeftijd. Hij blijkt 3 jaar ouder te zijn dan nu wordt aangenomen.

      Overigens gee. Idee of Max dan de jongste WDC is. Meen dat voor Vettel het Alonso was.

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 17:28
    • Remco_F1

      Posts: 734

      "Hij blijkt 3 jaar ouder te zijn dan nu wordt aangenomen"

      Ik weet niet wat jij gerookt of gebruikt hebt, maar dit onzin natuurlijk.

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 18:07
    • Goed spul gescoord van het weekend. Werkt nog steeds.
      Kan het je aanbevelen.
      😉

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 18:13
    • MisterT

      Posts: 2.088

      Kijk Deoranjecamping, jij hebt er echt verstand van. Top!

      • + 0
      • 27 sep 2022 - 19:16
    • Trelas

      Posts: 925

      Je weet het niet met alle wetswijzigingen tegenwoordig he, misschien identificeert hij zich over 2 jaar wel als 16 jarige, en wordt hij alsnog jongste kampioen!

      • + 0
      • 28 sep 2022 - 11:07
  • Ik krijg een deja-vu bij dit bericht

    • + 0
    • 27 sep 2022 - 15:43
  • Max is gisteren en vandaag in Budapest geweest op de Hungaroring.
    GP-Elite heeft daar twee dagen getest. Jos was er uiteraard ook bij.
    Ze zijn nu onderweg naar Singapore, eindelijk.

    • + 0
    • 27 sep 2022 - 16:27

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 2.012
  • Podiums 77
  • Grand Prix 163
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (25)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar