user icon

Ricciardo en Webber spraken elkaar over Piastri-deal

  • Gepubliceerd op 06 sep 2022 13:09
  • comments 26
  • Door: Bob Plaizier

Afgelopen weekend werd eindelijk bekend gemaakt dat Oscar Piastri vanaf aankomend seizoen zal gaan rijden voor het team van McLaren. De getalenteerde Australiër wordt de opvolger van zijn landgenoot Daniel Ricciardo. Ricciardo verlaat het team na dit seizoen ondanks het feit dat hij een doorlopend contract had.

De komst van Piastri hing al geruime tijd in de lucht. De Australiër werd vorige maand wereldnieuws nadat hij een contract bij het team van Alpine ontkende. Een speciale commissie van de FIA bekeek de zaak en concludeerde dat Piastri aankomend seizoen voor het team van McLaren mag uitkomen. De rol van Piastri's manager Mark Webber werd tijdens de rel veelvuldig besproken.

Excuses

In Zandvoort maakte Ricciardo bekend dat hij met Webber heeft gesproken over de zaak. Ricciardo en Webber leven op goede voet. Ricciardo sprak zich uit tegenover Motorsport.com: "Sinds het begin hadden we elkaar nog niet gezien. Van mij hoefde hij dat niet te doen maar hij wilde mij graag zien en in zekere zin zijn excuses aanbieden. Hij wilde weten hoe het met mij ging. Natuurlijk weet ik hoe deze sport werkt. Het raakt mij niet persoonlijk."

Media

Webber was in Zandvoort aanwezig als analist van Channel 4 en sprak dus uitgebreid met Ricciardo. De McLaren-coureur laat weten waar het gesprek tussen hen over ging: "Hij wilde zeker weten dat ik er oké mee ben. Hij voelt zich best slecht over hoe het gelopen is. Ook over hoe de zaken in de media zijn gespeeld. Dus het was heel erg netjes van hem om mij op te komen zoeken."

Wat was het weer om janken afgelopen weekend, ben blij als hij weg is.
Mclaren gaat mede hierdoor de strijd om plek 4 verliezen.

  • 5
  • 6 sep 2022 - 13:29

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.990

    Als Ric nu de omgekeerde weg kan bewandelen (ik begreep dat bij een minder loon MCL hem de rest moet bijbetalen), dan kan het best zijn dt de lpine hem beter ligt en hij daardoor beter tot zijn recht komt. Ik hoop het voor hem.

    • + 0
    • 6 sep 2022 - 13:28
    • Stitch

      Posts: 5.990

      ... Alpine

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 13:28
    • Ricciardo naar Alpine? Heb ik iets gemist?

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 13:49
    • @Pietje Bell : Ricciardo is één van de coureurs die genoemd is als vervanger van Alonso bij Alpine. Ook Snafzauer heeft aangegeven dat de coureur op hun shortlist staat. Ze bewaren kennelijk goede herinneringen aan Daniel. Overigens. Bestaat hun shortlist volgens mij uit de volgende coureurs:
      #1 Gasly (Red Bull laat hem gaan wanneer Herta kan komen)
      #2 Ricciardo
      #3 Schumacher (omdat Ocon dat graag wil)

      • + 1
      • 6 sep 2022 - 15:17
    • @Rogier Het lijkt me niet dat als Red Bull Gasly tot en met volgend jaar onder contract heeft staan, ze hem zomaar zouden laten lopen.

      Schumacher is niet goed genoeg, en Ricciardo... De manier waarop hij Alpine verliet zullen ze binnen Alpine zich nog wel kunnen herinneren. "Hij wilde toch naar een beter baantje bij McLaren? Stik er maar in!", zullen ze denken. :)

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 16:36
    • @Televisie67 : Snafzauzer heeft zelf in een interview dit uitgesproken. Ook de Red Bull heren hebben zich in de media uitgesproken over de interesse in Schumacher mits de banden met Ferrari worden verbroken alsmede de interesse van Alpine in Gasly en dat ze bereid zijn om mee te werken aan zijn vertrek. Dit is dus allemaal geen roddel of fantasie van mij, maar uitspraken van de betrokkenen in of met de media

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 17:56
    • Dat van Schumacher was op basis van een race. Red Bill pikt heb heus niet op. En Alpine is breder dan alleen Otmar.

      • + 1
      • 6 sep 2022 - 18:23
  • Wat was het weer om janken afgelopen weekend, ben blij als hij weg is.
    Mclaren gaat mede hierdoor de strijd om plek 4 verliezen.

    • + 5
    • 6 sep 2022 - 13:29
    • Dat denk ik ook na het lezen van jou reacties.

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 14:02
    • Mika Kimi

      Posts: 464

      @ mjollnir,
      Wat voor raars zegt Mr Marly hier in jouW ogen?

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 14:24
    • Mika, laat gaan deze persoon kan alleen maar op de man spelen en voegt zelfs niks toe, lees voor grap wat reacties van hem terug.
      Voor de goede orde, Ricciardo hoeft van mij de F1 niet te verlaten maar bij McLaren is het gewoon gedaan.

      • + 2
      • 6 sep 2022 - 14:30
  • John6

    Posts: 7.062

    Als ik met iemand geen medelijden heb, is dat wel met Daniel, die gaat alleen voor de poen.

    • + 1
    • 6 sep 2022 - 13:34
    • Arie54

      Posts: 4.858

      Alonso en Vettel niet dan?

      • + 1
      • 6 sep 2022 - 13:54
    • Voor de poen had hij bij Red Bull moeten blijven, daar zou hij hetzelfde krijgen als bij Renault maar de bonussen bij Red Bull die er nog bij komen liggen veel hoger.

      • + 3
      • 6 sep 2022 - 13:55
    • John6

      Posts: 7.062

      Voor de poen en de makkelijke weg kiezen, het gaat nu over Daniel.

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 13:59
    • Eerder voor de poen en realiteitszin. Bij RBR zou ie tot schoothondje van Max worden gebombardeerd bij een nieuwe overeenkomst. Hij wilde daar weg omdat ie daar geen trek in had. Iets met trots… Verder niks zieligs aan, ben ik met je eens. Hij heeft t geprobeerd maar het is niet gelukt, sportief gezien, maar wel mooi zn financiële toekomst veilig gesteld. Prima toch. Net alsof het een schande is om proberen de best mogelijke deal te sluiten met een opdrachtgever of werkgever. Zo werkt het spelletje bij contracten en arbeidsovereenkomsten in mijn ogen.

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 17:56
  • "Natuurlijk weet ik hoe deze sport werkt. Het raakt mij niet persoonlijk"

    Flinke instelling "knakenjager Ricciardo", het moet je wel degelijk persoonlijk raken.
    Van mij mag tie na dit seizoen opdonderen uit de F1, heeft bij McLaren meer gekost dan dat hij opgebracht heeft en dat kan nooit de bedoeling zijn.

    Afgelopen weekend weer gereden als 'n uitgewrongen dweil.

    • + 2
    • 6 sep 2022 - 13:54
    • nr 76

      Posts: 4.258

      Is dat slechter of beter dan een natte dweil?
      Soms is een beetje vochtig beter dan kletsnat ...

      • + 1
      • 6 sep 2022 - 15:31
    • Veel slechter dan 'n uitgewrongen dweil wordt het niet nr 76.

      • + 1
      • 6 sep 2022 - 16:47
    • nr 76

      Posts: 4.258

      Ok, duideljjk.

      • + 1
      • 6 sep 2022 - 18:05
  • Hij zit constant in Amerika en is daar helemaal op zijn plek. Zal ongetwijfeld Indycar worden. Gezien zijn idool uit de Nascar komt zie ik hem daar ook wel instappen. Ik denk persoonlijk dat hij een jaartje lekker rustig aan doet en de 21 miljoen van Mclaren uit gaat geven die hij nog tegoed heeft. Jammer dat hij zo is afgegleden de laatste twee jaar.

    • + 0
    • 6 sep 2022 - 14:19
    • nutstree

      Posts: 497

      Als hij indycar had willen doen dan kan hij dat via mclaren. Maar hij heeft meerdere keren aangegeven dat zijn toekomst bij F1 ligt.

      • + 0
      • 7 sep 2022 - 07:05
    • Jawel, maar ik vrees dat de toekomst van F1 niet bij Ricciardo ligt.

      • + 0
      • 8 sep 2022 - 11:23
  • RBH1

    Posts: 1.033

    Ik heb Webber ook nog gebeld, maar hij nam niet op.

    • + 0
    • 6 sep 2022 - 16:26
  • Ricciardo is een enorme positivo. Webber voelde zich er slecht over? Waarom heeft hij het gedaan dan? Hij heeft toch de regie in handen gehad rond alles wat er rond het dumpen van Ricciardo gebeurd is?

    • + 0
    • 6 sep 2022 - 16:33
    • Webber voelde zich “slecht” totdat de commissie was overgeschreven💶💶💶

      • + 0
      • 6 sep 2022 - 18:18

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.043
  • Podiums 24
  • Grand Prix 163
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (33)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar