Horner: "Woorden van Marko zijn vast verkeerd begrepen"
- Gepubliceerd op 01 aug 2011 18:44
-
19
- Door: Robin Smeets
"Mark Webber zal waarschijnlijk na volgend jaar stoppen met de Formule 1. We zullen een goede jonge coureur moeten vinden die hem kan gaan vervangen", vertelde Marko tegen One.
Volgens Horner zijn deze uitspraken uit zijn verband gerukt. "Ik denk dat Marko 'waarschijnlijk' erbij heeft gezegd. Volgens mij is Helmut meer gefocussed op Ricciardo en dan kunnen zo'n uitspraken nogal eens verkeerd worden begrepen. Mark kan nog wel twee tot vier jaar doorgaan in de Formule 1. Hij is nog altijd snel en hongerig naar succes", vertelde Horner.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 880
Dit is nou het probleem met dat hele Red Bull-junior team. Die jongens worden véél te snel klaargestoomd, zonder oog op de huidige coureurs. Zelfs al zou Webber NU nog vervangen worden .. dan blijven er nog 2 goede coureurs over (Buemi/Alguersuari/Ricciardo) die pas rond 2016(!) op zijn vroegst het zitje van Vettel kunnen overnemen. Dat programma is leuk bedacht, maar het werkt voor geen meter. Marko voelt zichzelf waarschijnlijk overbodig worden .. daarom pusht \'ie Ricciardo ook zo sterk.
Posts: 10.089
ja want Redbull heeft de plank ook volkomen mis geslaan met Vettel......
Het word allemaal veel makkelijker als Toro Rosso ook een echte midden-moter is..
Posts: 2.223
Vettel is van de afgelopen jaren ook de enige die succesvol van Toro Rosso is doorgestroomd naar Red Bull Racing, mensen als Liuzzi, Speed, Bourdais en zo zijn er vast nog wel wat namen die via de achterdeur weggeschoffeerd werden door Franz Tost, dus zo\'n succes is het inderdaad niet, Voor die ene goede (Vettel) staan ook heel wat tegenvallers tegenover...
Posts: 2.223
En zelfs nu hebben zowel Algersuari als Buemi al een -schopstoel- dreigement gehad, dus, zoals rchorus zegt, worden die jongens veel te snel gebracht, bij de een pakt het goed uit, bij de rest niet...
Geef die jongens eens wat meer tijd en dan haal je er wellicht heel wat meer uit, maar dat is niet de realiteit, F1 is keihard en voor hen tien anderen
Posts: 880
Goed, Vettel is inderdaad het enige succes. Maarre .. hadden ze die niet juist aan BMW \'verhuurd\'? Op basis van zijn resultaten in de BMW (vooral op vrijdagen, maar ook die ene GP) mocht hij naar STR .. anders blijft de vraag of hij wel daar terecht was gekomen.
Posts: 2.223
och jah, das waar ook, maar Vettel zat daarvoor -voor BMW Sauber, test en derde rijder toch ook al in het Red Bull talentscoutprogramma (of hoe het dan ook maar heten mag?
Meende dat hij alleen maar daar heen gestuurd werd om ervaring op te doen? Geloof nooit dat het daadwerkelijk de bedoeling was dat hij permanent bij BMW Sauber ging rijden, hoewel het niet veel scheelde of hij stapte daar in? Zo uit het hoofd, weet het niet eens meer zeker, zal me eerst weer moeten inlezen daarvoor, lol
Posts: 2.223
Van wat ik heb kunnen vinden, kwam Vettel bij BMW in the picture na het winnen van de Formule BMW in 2004, en is hij daarna verder opgepikt door BMW.
Maar kan me ook een Red Bull Kart Fight spotje herinneren, ingesproken door Mol, waarin gezegd werd dat Vettel al vroeg (vanaf een jaar of 12???)in een Talentenprogramma van Red Bull is terechtgekomen, goh, mijn oude geheugen is ook niet meer wat het geweest is haha
Posts: 10.071
Ik zou wel eens willen weten hoe dit binnenshuis \"besproken\" is.
Posts: 10.089
Horner heeft gelijk.. Marko wil nog wel eens wat zeggen, en een journalist zou een journalist niet zijn als ze \'\'prongeluk\'\' een woordje achterhouden
Posts: 4.499
Marko maakt continu stomme en domme opmerkingen, dus ik vraag me af of we altijd de journalisten de schuld moeten geven.
Heeft dit bericht je geen flashback van Coulthard gegeven?
Posts: 3.471
Zoiezo snap ik niet wat ze nog moeten met Buemi, die dankzij het uitvallen van Schumi in de punten is geeindigd... Die Spanjaard in dat team boekt veel meer zichtbare progressie. 1 van hun moet het stoeltje van Webber over nemen? Ik zie het niet gebeuren.
Posts: 880
Hoe kom je daar nu weer bij? Afgezien van de notie dat Schumacher schijnbaar hoe dan ook in de punten zou zijn geëindigd .... Buémi is 8e geworden. Alguersuari 10e. Wel even wakker blijven. En daarnaast bewijst Buémi keer op keer dat hij Alguersuari kan hebben.
Posts: 3.471
Je hebt gelijk, ik had eventjes niet goed opgelet. :) Maar dan nog, Die Spanjool is wel 3x in de punten op rij gefinished, en Buemi niet, dus keer op keer de baas zijn gaat echt niet op.
Posts: 4.679
@FA: wat ik in de hele discussie rond de STR nooit heb begrepen is waarom men zo op Alguersuari zit te focussen. Op dit moment wisselen Buemi en Alguersuari elkaar mooi af. In het begin was Buemi de Spanjaard de baas, maar bijna overal zie je dan commentaren als: \"Jaime moet beter doen/kunnen\" ipv \"Buemi doet het goed\". En dan doet ie het idd twee keer heel goed en meteen roept Frans Tost dat \"jaime zijn stoeltje zeker is\" terwijl Buemi al die keren daarvoor beter was. Ok, toegegeven, Duitsland was een fikse uitglijder voor Buemi, maar hij herpakte zich mooi in Hongarije. En meteen, wat moeten ze nog met Buemi. Niet alleen de teamleiding, maar ook RB zelf en de \"kenners\" lijken al hun keus te hebben gemaakt. Lijkt wel een beetje op de Superbikes vorig jaar, toen Tom Sykes het team op sleeptouw moest nemen, terwijl iedereen moord en brand schreeuwde om Johan Lascorz. Nu is Lascorz er, maar echt veel beter dan Sykes is hij toch niet. En ik vrees met grote vrezen dat Ricci hetzelfde mee gaat maken met wie er ook naast hem komt te staan.
En eigenlijk zie ik Ricci nog niet eens als grootste belofte. What about Robert Wickens, die gedumpt werd door RB maar het nu toch ook niet slecht doet?
Posts: 4.679
@mezelf: met de superbikes-vergelijking had ik het over Kawasaki, scuseer
Posts: 2.285
Het zijn net politici . Ze roepen wat en even later is het verkeerd begrepen.
Posts: 3.840
Kijk, ik zei het al hier:
www.f1today.nl/201(...)k-met-pensioen.html
\"Wat een \"BS\" van Helmut Marko. \"We\" horen het verloop wel van de Red Bull zelf wel of wie er op de start grids gaat staan an 2012. Onenigheid in de RBR team, dat is na \'season 2011\' wel zeker.\"
Posts: 19.806
Ik ben het niet oneens met Marko, ik denk namelijk dat Webber na 2012 gewoon stopt en het mooi genoeg vind zo. Maar de manier waarop Marko dingen naar buiten brengt is gewoon niet netjes en ook totaal niet nodig.
Ze zoeken een waardige vervanger voor Webber, en dat zou vanaf 2013 heel goed Ricciardo kunnen zijn (die het bij HRT nu gewoon echt knap doet, zo midden in een seizoen invallend).
Van alle \'talenten\' verder is natuurlijk alleen Vettel een knallend succes geworden. Maar wat wil je? Exceptioneel goede coureurs van het kaliber Vettel, Alonso, Hamilton of Kubica & Raikkonen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen.
Voor Buemi en Alguersari lijkt mij geen toekomst bij RBR weggelegd. Laten soms leuke dingen zien, wat helaas af wordt gewisseld met kleurloze races en onnodige fouten.
Posts: 223
Als Helmut Marko dit tegen een televisiezender heeft gezegd moet dat te verifiëren zijn. Wat naar buiten is gekomen is in ieder geval niet volgens de regie binnen het team en als zo\'n uitspraak gedaan wordt zonder dat - even aangenomen - de coureur daarin is gekend, kun je je afvragen welke spelletjes binnen zo\'n team worden gespeeld.