user icon

Jos Verstappen maakt later dit jaar debuut in wereldkampioenschap rally

  • Gepubliceerd op 30 jul 2022 10:19
  • comments 25
  • Door: Bob Plaizier

Eerder dit jaar maakte Jos Verstappen zijn comeback in de competitieve autosport. De vader van regerend Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen neemt namelijk deel aan het Belgische rallykampioenschap. De resultaten zijn wisselend maar de Nederlander gaat later dit jaar een belangrijke stap zetten in zijn rallyloopbaan.

Verstappen is dit jaar actief in rally's in België. Hij maakte zes maanden geleden zijn debuut in de Haspengouw Rally en reed sindsdien meerdere rally's. De resultaten zijn wisselend, de voormalige Arrows-coureur toont regelmatig zijn snelheid maar maakte recent ook kennis met een typisch rallyongeval. In Wervik crashte hij en was de schade aan zijn Citroën nogal fors, de schade is echter gerepareerd.

Jos Verstappen zal in augustus namelijk zijn debuut gaan maken in het wereldkampioenschap rally. In zijn Citroën C3 Rally2 zal hij uitkomen in de gelijknamige Rally2-klasse. Hij zal in de Ypres rally gaan strijden tegen 36 andere auto's in zijn klassen. De rally maakt onderdeel uit van de kalender van het WRC en dat betekent dat Verstappen senior eveneens de degens zal kruisen met de supersterren uit het wereldkampioenschap.

MaxRaw

Posts: 538

Typisch dat meteen weer 'grindbakken grappen' gemaakt moeten worden.
Als het nu was door figuren die zelf in de racerij zitten en successen behaald hebben was er nog iets voor te zeggen.
We zullen dan ook maar voorbijgaan aan het feit dat Jos tot op dat moment de beste successen in de F1 heeft be... [Lees verder]

  • 11
  • 30 jul 2022 - 11:55

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Met het gewicht van Jos blijft die car goed op de grond, da's zijn geluk weer.

    • + 1
    • 30 jul 2022 - 10:23
  • Ze zijn de wagen nu al zover aan het strippen dat Jos in ieder geval met een slakkegangetje kan wegrijden...

    • + 0
    • 30 jul 2022 - 10:35
  • Grindbak grappen in 3, 2, 1...

    ;)

    • + 0
    • 30 jul 2022 - 10:48
    • Bij rally's heb je volgens mij geen grindbakken, alleen maar bomen ;-) Boem!...

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 10:50
    • Hij zou dit goed moeten kunnen want hij was gewend aan grind.

      zo.

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 10:53
    • Jos heeft weleens aan 'Wedden Dat' meegedaan.
      Jos kon aan de grindbak horen welk circuit het was....
      Hahahaha!😂

      • + 1
      • 30 jul 2022 - 11:07
    • meister

      Posts: 3.122

      Mechanisch probleem in zijn rechtervoet.

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 20:29
  • Mooi dat Jos op zijn leeftijd aan dit grote avontuur gaat beginnen. 👍 👍 👍

    • + 4
    • 30 jul 2022 - 11:26
    • Zeker tof!
      Ik hoop dat hij veel succes zal hebben :)

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 11:31
    • De Rallysport is nu pas zover dat ze Jos kunnen verwelkomen...

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 12:42
    • Kan niet wachten op de comeback van Sophie en het debuut van Victoria in de MotoGP...

      • + 1
      • 30 jul 2022 - 14:34
    • Sophie heeft nu alle tijd en Victoria ook, want die brengt haar
      baby en peuter 4 hele dagen in de week naar een kinderdagverblijf
      om zelf leuke dingen te kunnen doen, vertelde ze onlangs in een interview,
      en in het weekend huurt ze een nanny, die ook blijft slapen, zodat ze met haar vriend uit kan gaan, schreef ze op IG.

      • + 1
      • 30 jul 2022 - 15:00
    • Over een paar jaar mag Victoria de kinderen bij opa Jos inleveren zodat ie er mee aan de slag kan in de karts.

      Uiteraard op voorwaarde dat ze een Nederlands paspoort en de achternaam van hun moeder krijgen uiteraard...

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 15:17
    • Haha, ze zijn in Maastricht geboren, dus.......
      en ze hebben de achternaam van hun moeder al, dus .....

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 16:13
    • STRAATFEEST!

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 16:15
  • Het is te hopen dat er niemand langs het parcours staat.

    • + 0
    • 30 jul 2022 - 11:49
    • Het is juist de bedoeling dat jij en je 35 persoonlijkheden (tokkies) voor bomen gaan staan om die te beschermen. Aan bomen hebben we namelijk nog wél wat...

      • + 3
      • 30 jul 2022 - 12:46
    • Dat is ook niet aardig!

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 15:19
    • meister

      Posts: 3.122

      Bang dat hij ze in elkaar slaat?

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 20:30
  • Gaat hij nu onder de vlag van België rijden?

    • + 0
    • 30 jul 2022 - 11:51
    • Lijkt me niet verstandig van Jos @Leclerc.

      Dan ziet ie niets...

      • + 0
      • 30 jul 2022 - 15:20
  • MaxRaw

    Posts: 538

    Typisch dat meteen weer 'grindbakken grappen' gemaakt moeten worden.
    Als het nu was door figuren die zelf in de racerij zitten en successen behaald hebben was er nog iets voor te zeggen.
    We zullen dan ook maar voorbijgaan aan het feit dat Jos tot op dat moment de beste successen in de F1 heeft behaald, en dat hij met zijn succes en contacten Max heeft gebracht waar ze nu zijn en iedereen weer eens met trots kan genieten.

    • + 11
    • 30 jul 2022 - 11:55
    • En vergeet niet dat hij LeMans heeft gewonnen in zijn klasse.

      • + 3
      • 30 jul 2022 - 12:46
  • Jos the Boss, held

    • + 1
    • 30 jul 2022 - 13:20

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Nederland
  • Geb. datum 4 maa 1972 (50)
  • Geb. plaats Montfort, Netherlands, Nederland
  • Gewicht 73 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar