user icon

Bernie Ecclestone geeft toe dat hij verdachte bankier betaalde

  • Gepubliceerd op 22 jul 2011 11:53
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone heeft in de Daily Telegraph bekend dat hij Gerhard Gribkowsky veertig miljoen dollar heeft gegeven. De commerciële baas van de Formule 1 ontkent echter dat het gaat om omkoping. De Brit stelt dat de voormalig bankier, die betrokken was bij de verkoop van de rechten voor de Formule 1, hem chanteerde.

Ecclestone: “Ik heb nooit wat te maken gehad met ons familiefonds Bambino, maar Gribkowsky dreigde te beweren dat ik dat fonds beheerde. De belastingdienst moest alles controleren en dat zou vijf jaar in beslag nemen. Daar had ik geen trek in. Ze waren alles rond het fonds al aan het afhandelen en het laatste dat je dan wil is dat ze zich gaan bedenken. Gribkowsky chanteerde me en ik wilde niets riskeren. Maar er was helemaal niets mis met het fonds.”

“Hij zei nooit dat hij het zou zeggen als ik hem niet zou geven wat hij wilde. Hij liet me achter met het feit dat hij het kon doen. Mijn advocaten lichtten me in dat een proces jaren zou duren, me een fortuin zou kosten en adviseerden me om Gribkowsky te betalen. Ik heb nooit iemand omgekocht of iemand betaald in connectie met het bedrijf. Bayerische Landesbank keurde de verkoop en mijn commissie, die laag lag, goed. Er is niets geheimzinnigs aan.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Interesseert mij geen bal wat Bernie met z\'n geld doet eigenlijk..

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:56
  • rafael

    Posts: 2.149

    Gribkowsky krijgt tien jaar gevangenisstraf, zeggen ze .. Ecclestone waarschijnlijke ook(?) aldus de brit kranten!!!!!!!

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 12:01
    • brit kranten.. ooh die

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:07
    • meestal klopt dat toch? Het gerucht gaat namelijk dat het afgeluisted word haha.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:11
    • haha idd

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:15
    • Jawel maar het zou onrechtmatig verkregen bewijs kunnen zijn en omdat weer aan te vechten....zolang zal Bernie toch niet meer leven?

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 13:03
  • sHiKoRa

    Posts: 9

    Alsof Bernie Ecclestone zich zou laten chanteren.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 12:07
    • Dat dacht ik dus ook. Die ouwe knar laat zich echt niet chanteren. En al helemaal niet voor 40 mln. Er zit echt iets goed scheef in het verhaal. We zullen het gaan zien.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:24
    • Refuse

      Posts: 428

      Nee natuurlijk niet.. Ecclestone niet! (ja, dat is sarcastisch :) )

      Als je door het betalen van 40 miljoen kan voorkomen dat er informatie vrijkomt waardoor je bijvoorbeeld 100 miljoen zou moeten betalen .. dan laat jij je ook chanteren.
      Ecclestone is (ondanks tegenstrijdige berichten) ook maar een mensch!

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:28
    • S.Vettel

      Posts: 86

      Ecclestone heeft toch een vermogen van 2 miljard ??? waarom zou hij zich niet laten chanteren voor 40 miljoen?

      ik bedoel, als jij 2000euro hebt.. en je kan voor 100 euro je naam zuiveren, en heel veel tijd besparen.. zou je dat dan niet doen ?

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:46
    • Misschien hebben jullie ook wel gelijk ook. De tijd zal het leren.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 13:11
  • winti

    Posts: 1.347

    Ik denk niet dat hij hier mee weg komt. Wordt ie op z\'n ouwe dag toch nog gepakt.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 22:31
  • Nou volgens diverse bussineskranten ligt het verhaal toch iets anders, Gerhard Gribkowsky begeleide de verkoop van het aandeel F1 van de Bayerische Landesbank aan CVC capitalpartners, even kort genomen Ecclestone president en CEO van de FOM, runt de sport \"on behalf\" of CVC.

    Gerhard Gribkowsky schijnt een avies aan zijn baas(Bayerische Landesbank) te hebben gedaan zonder een evaluatie van de huidige waarde van het aandeel, deze is dus eigenlijk onder de prijs verkocht.

    Als \"dank\" voor deze onderwaardering ontving Gribkowsky een \"consultancy fee\" van $40 miljoen van Ecclestone/CVC.

    Dat heet geen chanteren, dat heet gewoon steekpenningen aannemen.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 23:08

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar