user icon

'Mercedes neemt afscheid van twee trouwe sponsors'

  • Gepubliceerd op 04 jan 2022 15:28
  • comments 47
  • Door: Bob Plaizier

Mercedes is al jarenlang één van de grootste teams van de Formule 1. De Duitse renstal is dan ook zeer interessant voor sponsors, ze zijn immers veelvuldig te zien op de televisie en met Lewis Hamilton hebben ze een uitstekend uithangbord in huis. Het team heeft de afgelopen jaren dan ook enkele grote sponsordeals binnengesleept.

Maar niet alle sponsors blijven eeuwig hangen. Het is vaak een komen en gaan van grote sponsoren bij de teams. Mercedes lijkt dan nu ook afscheid te gaan nemen van enkele grote partners. Volgens Decalspotters neemt Mercedes namelijk afscheid van trouwe partners Bose en Epson. Bose was de afgelopen jaren veelvuldig in beeld te zien, ze leverden namelijk de audioapparatuur die Mercedes gebruikte. 

Mercedes zal niet lang treuren door dit verlies. Ze hebben namelijk nog enkele grote partners binnen hun team. Zo zijn grote bedrijven zoals Petronas en Ineos ook dit jaar nog steeds te zien op de wagens van Lewis Hamilton en George Russell. Het is nog niet duidelijk of Mercedes nieuwe sponsoren in de plaats van Bose en Epson gaat aantrekken.

Reacties (47)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 5.111

    Geen idee of het ermee te maken heeft maar ik kan mij voorstellen dat Bose niet geassocieerd wil worden met het gedrag van Wolf de laatste paar races waarbij Bose vrij prominent in beeld was.

    • + 16
    • 4 jan 2022 - 15:35
    • Zou je wel denken ja , inclusief mijzelf

      Alleen op een ander media kanaal staat dat Bose zelf heeft laten weten dat ze er geen problemen mee hadden en er zelfs flink beter van geworden zijn van het sponsorschap

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 16:34
    • @M@x: Want? Hebben ze bij Bose hun slogan hierop aangepast?
      Bose; a smashing good sound? ;-)

      • + 4
      • 4 jan 2022 - 16:45
    • Wolff was zo Bose dat hij ermee ging gooien...

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 20:24
    • Rvb1979

      Posts: 551

      @f1 forum simpel ze zijn heel vaak in beeld geweest en denk niet dat klanten het bose kwalijk neemt wat toto deed

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 23:14
    • Ik kan me voorstellen dat je niet met een team als Mercedes F1 geassocieerd wilt worden , gaan ze komend jaar ook in zee met Saudi Aramco ? Staats bedrijf van Saoedi Arabia waar de mensenrechten op grote schaal worden geschonden en waar geen vrijheid is om te zijn wie je wilt zijn , worden homo’ s daar nog opgehangen ? En worden kinderen daar nog uitgehuwelijkt aan oude mannen ? Heb je daar nog lijfstraffen en politieke vervolging? Oh ja daar gaat Mercedes met Hamilton de wereldverbeteraars mee in zee . Kan me goed voorstellen dat je niks met dat team te maken wilt hebben .

      • + 0
      • 5 jan 2022 - 11:10
  • Bose en Epson konden zich niet vinden in het gedrag van Toto?

    • + 5
    • 4 jan 2022 - 15:35
  • Bose snap ik wel na de beelden van een volledig doorgeslagen Toto die een Bose headset volledig aan gruzelementen sloeg. Bose had namelijk altijd gedacht dat crashtests binnen de F1 zich enkel zouden beperken tot F1 bolides....

    • + 11
    • 4 jan 2022 - 15:37
    • En Epson snap ik ook. Zij willen zich uiteraard niet (laten) associëren met de term: "liegen alsof het gedrukt staat" ;-)

      • + 11
      • 4 jan 2022 - 15:40
  • d@nny

    Posts: 2.772

    Dacht ergens gelezen te hebben dat Petronas ook zou opstappen en vervangen zou worden door ARAMCO.

    • + 2
    • 4 jan 2022 - 15:44
    • d@nny

      Posts: 2.772

      Wellicht is dat voor volgend jaar.

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 15:44
    • Zoiets had ik ook ergens gehoord/gelezen. Daarnaast was hun sponsordeal met Kingspan (isolatie) van erg korte duur, dus ze zullen wel weer op zoek zijn naar andere sponsoren.

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 15:46
    • snailer

      Posts: 6.798

      Dat doen ze natuurlijk allemaal. Red Bull heeft een plek op de vleugels waar Honda stond. Of Honda moet als sponsor gaan optreden.

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 15:54
    • @Snailer: Misschien dat ze de tekst Honda gaan vervangen door The Power of Dreams ;-)

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 16:00
  • Dat shot van Toto die zijn Bose headphone sloopt is viral gegaan - Mercedes GP heeft er zelfs een ludieke tweet aan gewijd, waarin ze zich verontschuldigen aan Bose. Prachtige beelden die uit het leven zijn gegrepen. Goede reclame, lijkt mij.

    Maar mijn Beats by Dre Studio II voldoet nog prima. ;-)

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 15:51
  • SEN1

    Posts: 1.601

    Toto gaf met een knipoog aan dat de headsets van Bose wel steviger mochten zijn. Ze breken al snel.

    Kan me goed voorstellen dat dit voor Bose hier niet mee kan lachen.

    • + 2
    • 4 jan 2022 - 15:58
    • SEN1

      Posts: 1.601

      -dit voor

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 15:59
  • OT: Apple gaat een racefilm maken met Brad Pitt in de hoofdrol, Hamilton zou ook erbij betrokken worden.
    Linkjes staan op "praat mee over de ontwikkelingen 2022" (o.a. RTL nieuws)

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 15:59
    • Appel gaat die film niet maken. ;-)

      "Apple heeft een grote slag geslagen voor zijn streamingdienst Apple TV+.
      Het houdt Brad Pitt’s nieuwe F1-film uit de handen van Netflix."

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 17:11
    • ... zegt de ene hond tegen de andere...

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 20:10
    • Hahaha, scherp @RCM, leuk!!!

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 20:49
  • Rimmer

    Posts: 9.127

    De bose Wolff is niet meer.

    • + 8
    • 4 jan 2022 - 16:07
  • jd2000

    Posts: 5.303

    Gejank door een Bose speaker is niet stijlvol. Ik snap het wel.

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 16:26
    • mwah onzin, ik heb de proef op de som genomen en ik kan je vertellen,
      “No Mike, no, no, that is so not right!“ klinkt gewoon erg goed door een Bose surround speakerset

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 16:29
  • Jammer, dat AMD er niet af gaat. AMD was eerder op de Ferrari's te vinden als sponsor. AMD zou ook verder moeten gaan kijken, want op een Mercedes vind ik het totaal niet waard. Waarom? Een AMD fan :)

    • + 1
    • 4 jan 2022 - 16:28
  • Toen ik Bose las. Kwam ik niet meer bij van het lachen.

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 16:39
    • Wacht maar tot bekend wordt gemaakt, dat een bose Toto de komende 5 jaartjes Ikea meuk doormidden staat te batsen...

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 16:47
    • Tijdens het in elkaar zetten wordt Toto al Bose...

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 20:48
    • Wacht maar tot er een schroefje mist....

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 21:12
    • Da’s geen probleem, bij Toto zelf zit altijd wel een schroefje los...

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 21:33
    • Die is van zichzelf al Toto-loss.

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 21:48
  • sailor

    Posts: 10.859

    Bose en Bottas weg

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 17:03
    • Bose opzet of Botte pech?

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 17:30
    • sailor

      Posts: 10.859

      Bij Mercedes is december doorgaans de maand van de B , Bowling Bottas weg , Bose weg en misschien ook Bamilton ;-)

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 17:39
    • Wat een Beprimerende maand dan ;-)

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 17:46
  • gridiron

    Posts: 595

    Dank zij de budget cap hebben ze ook minder geld nodig.

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 19:02
  • Wat heeft dit bericht met Max te maken?

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 19:50
    • Max Verstappen powered by Bose!

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 20:34
    • Max heeft veel meer met Hamilton-Kardon......

      • + 0
      • 5 jan 2022 - 01:53
  • Ik hoop dat Disney instapt bij Mercedes.

    Star Wars, Donald Duck, de mogelijkheden zijn grenzeloos.

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 21:32
  • Totalia

    Posts: 1.025

    Dit zijn niet de enige die weg gaan eerder in 2021 is gemeld dat ook Petronas weg gaat als naam sponsor

    • + 0
    • 5 jan 2022 - 08:54
  • Naar het schijnt heeft heineken grote interesse in het sponseren van Mercedes, ze zouden volgend seizoen terug bij de WK leider van het merk en rijder Lowieke dus betrokken worden.

    • + 0
    • 5 jan 2022 - 09:54
    • Heineken sponsort het hele circus al inclusief diverse grand prix

      • + 0
      • 5 jan 2022 - 18:19

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar