user icon

Wolff over Hamilton en Russell: "Tovenaar en tovenaarsleerling"

  • Gepubliceerd op 07 okt 2021 10:47
  • comments 23
  • Door: Bob Plaizier

Volgend seizoen zal Lewis Hamilton moeten wennen aan een nieuwe teamgenoot bij Mercedes. Het team vervangt Valtteri Bottas met George Russell en men verwacht dat Russell ietsje meer tegenstand gaat bieden dan Bottas. Teambaas Toto Wolff maakt zich echter helemaal geen zorgen.

Toen Nico Rosberg het team na 2016 verliet was er de mogelijkheid om toenmalig talent Pascal Wehrlein een kans te geven. Uit angst voor een nieuwe explosieve situatie ging dat toen niet door. Met de clash tussen Rosberg en Hamilton in het achterhoofd had Mercedes daar niet zoveel zin in.

Tovenaar

Nu is echter alles anders. In gesprek met Motorsport.com spreekt Wolff zich uit: "Ik denk dat we al team dat nu veel beter kunnen managen. Daarnaast zal de dynamiek tussen George en Lewis nu heel anders zijn. We hebben straks de tovenaar en de tovenaarsleerling! Volgens mij is het heel duidelijk hoe de rollen zijn verdeeld. Mochten er toch hobbels zijn, dan zorg ik ervoor dat die gladgestreken zijn."

Vechten

Wolff is nu ook een ander persoon dan in 2016, hij gaat nu compleet anders om met de situaties: "We hebben altijd toegestaan dat er wordt gevochten en er competitie is tussen de rijders. In 2016 hebben we dat niet in goede banen geleid. Ik moet daarvoor naar mijzelf kijken. Maar ik was toen nog vrij onervaren. Dat is een verschil met hoe het nu is."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Golf-GTI

    Posts: 741

    Als hij kon toveren kwam alles voor elkaar
    Als hij kon toveren was niemand de sigaar
    Als hij kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren
    Dan hielden alle mensen van elkaar

    • + 1
    • 7 okt 2021 - 10:49
  • In 2016 niet in goede banen geleid? Waarom niet dan? Laat me raden: wie werd er kampioen dat jaar?

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 11:02
    • idd, beide auto´s met een straatlengte voorsprong op de rest tot in de laatste race vechtend voor het WDC, hoe had je het dan gewild?

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 11:52
  • Het begint bijna een sprookjesverhaal op te leveren daar. Een oude tovenaar die terug valt op de oude trucjes en de jonge tovenaar die deze allang kent en de oude tovenaar de loef af wil steken met nieuwe trucjes. Vervolgens moet de grote boze Wolff optreden om verder gedonder te voorkomen. Er tussen wandelt dan een klein grijs/blond meisje met een rood kapje die eigenlijk niet meer weet welke tovenaar ze nu moet bedienen. 😉

    • + 1
    • 7 okt 2021 - 11:03
    • En dan heb je in het andere ´kamp´ ook nog zo´n slechterik met 1 oog.

      • + 3
      • 7 okt 2021 - 11:05
    • John6

      Posts: 5.874

      Oh die ja.

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 11:07
  • George Russell! Do not take me for some conjurer of cheap tricks! I'm not trying to rob you!!
    I'm trying to help you....

    - Gandalf the black -

    • + 1
    • 7 okt 2021 - 11:06
  • LimboF1

    Posts: 5.087

    Nou, dit voorspelt niet veel goed als ik dit zo lees. Ik denk dat Russell Hamilton echt wel gaat verslaan na een paar races en hoop eigenlijk gewoon direct. Hamilton zal dan voor drama zorgen en dan zal Wolff de plooien moeten gladstrijken bij Hamilton om de rust te bewaren. Maar ik ben bang dat Wolff meer bedoelt met zijn uitspraak dat het in voordeel van Hamilton zal zijn, zo interpreteer ik het in ieder geval.

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 11:27
    • Ik geloof zeker niet dat Russell Hamilton gaat verslaan na een aantal races. Op wat langere termijn zal dit zeker wel een keer gaan gebeuren, maar voorlopig denk ik dat Lewis George nog de baas zal zijn.

      • + 2
      • 7 okt 2021 - 11:35
    • waarom zou het niet direct kunnen? ze beginnen met een compleet nieuwe auto. George zal nog het 1 en ander moeten leren, maar hij reed de afgelopen race, in een Williams, toch ook gewoon al een halve race voor Hamilton. Maar goed, t blijft vooral afwachten, het zijn geen robots, kleine details kunnen soms grote verschillen maken. Maar dit jaar, qua snelheid denk ik dat die jonge gasten al wel hebben laten zien dat ze de strijd met Hamilton prima aan kunnen. Ze leggen de lat misschien zelfs wel hoger, een Verstappen zeker. Russell, Leclerc en Norris hebben nog wel wat te bewijzen.

      • + 1
      • 7 okt 2021 - 12:57
    • SennaS

      Posts: 1.016

      Ik denk juist wel dat Rus het Lewis vanaf het begin moeilijk gaat maken en als mer een goede auto heeft races gaat winnen.
      Er zijn jaren geweest dat Bottas het aan het begin ban het seizoen Lewis overtrof, echter niet als het om de lange adem gaat.
      En zoiets voor zie ik ook en daarbij rekening houdend dat Lewis tegen die tijd 37 is. Volgens mij ben je dan niet in de bloei van de carrière in topsport.

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 13:34
  • JPfx

    Posts: 111

    De vraag is: Wie is de tovenaar.... Misschien is Russel wel de tovenaar gezien de laatste prestaties in Willams.

    • + 1
    • 7 okt 2021 - 11:54
    • George zijn toverstaf is nog een tikkeltje te kort om Lewis in een kikker te doen veranderen.

      • + 1
      • 7 okt 2021 - 12:07
  • dus met andere woorden zolang Lewis nog rijdt is russel 2e coureur best wel lullig voor russel

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 12:38
    • veel te vroeg om die conclusie te trekken. Dat zal afhangen van hoe Russell voor de dag komt begin volgend jaar.
      Het kan makkelijk zo zijn dat Lewis dankzij zijn staat van dienst in de race een voorkeursbehandeling krijgt, maar als George zich net zo snel/of sneller toont dan wordt die situatie al snel onhoudbaar. Kijk naar de situatie bij Ferrari met Vettel en Leclerc..
      Russell heeft het voor een groot deel in de hand.

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 12:51
  • daarom

    Posts: 880

    Met andere woorden... Russell rijdt in dienst van queen lewis.

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 12:45
    • SennaS

      Posts: 1.016

      Zo interpreteer ik het niet. Interpreteer het als een stokje overdraag jaar.

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 13:35
  • Remco_F1

    Posts: 347

    Maar als het anders blijkt te zijn, dan zijn dit wel hele duren woorden van Wolff. Ik betwijfel of je met deze woorden Russell wel een eerlijke kans kan geven...

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 13:01
  • d07

    Posts: 1.155

    Wolff is nu ook een ander persoon dan in 2016, hij gaat nu compleet anders om met de situaties: "We hebben altijd toegestaan dat er wordt gevochten en er competitie is tussen de rijders. In 2016 hebben we dat niet in goede banen geleid. Ik moet daarvoor naar mijzelf kijken. Maar ik was toen nog vrij onervaren. Dat is een verschil met hoe het nu is."

    In 2016 zijn er wat aanvaringen geweest tussen Nico en Lewis, zoals in Barcelona en Oostenrijk, waarbij punten en daarmee ook prijzengeld letterlijk is weggegooid. Teamgenoten die elkaar van de baan afrijden, is de grootste nachtmerrie voor elke teambaas. Dus in die zin, hebben ze 2016 niet helemaal in goede banen geleid.

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 13:22
  • En Max is zeker Voldamor.

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 20:05
  • Wat een zuur team dat Mercedes.. win je 6x een wereldtitel met ze en mog noemen ze je een leerling van een goochelaar...Arme Loois toch.

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 00:46

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.636
  • Podiums 200
  • Grand Prix 254
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit