user icon

Sergio Perez wist al eventjes van zijn nieuwe contract

  • Gepubliceerd op 31 aug 2021 15:00
  • comments 11
  • Door: Bob Plaizier

Vorige week werd bekend dat Sergio Perez ook in 2022 de teamgenoot van Max Verstappen is. De Mexicaan verlengde zijn contract bij Red Bull maar dit kwam niet zomaar uit de lucht vallen. 

Perez staat momenteel vijfde in de stand om het wereldkampioenschap en wist in Azerbeidzjan de race te winnen. Al met al een oké seizoen voor de Mexicaan. Dat Perez ook in 2022 voor Red Bull rijdt wist hij zelf al wat langer. In gesprek met Motorsport.com ging hij hierop in: "Ik ging de zomerstop in terwijl ik wist wat ik ging doen."

Voor Perez stond het al geruime tijd vast dat hij in 2022 Red Bull-coureur zou zijn: "Iedereen ging op vakantie dus het duurde voor ons wat langer voordat het klaar was. Ik tekende op vrijdag toen iedereen terug was maar we hebben de afspraak al lang geleden gemaakt."

Het was niet zo dat Perez zelf het initiatief moest nemen voor zijn contractverlenging: "Een aantal races geleden vertelde Helmut en Christian mij dat ze erg tevreden met me zijn en dat ik nergens anders moest kijken. Ze wilde met mij verder en vice versa. Het was van beide kanten duidelijk dat we door wilde gaan."

Volgend jaar is alles anders door de nieuwe regels en ook Perez weet dit: "Het is een enorme mogelijkheid en volgende jaar begint iedereen op nul." Eerst moet de Mexicaan nog een half jaar in 2021 presteren voordat we hem gaan zien schitteren onder de nieuwe regels. 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • MaxRaw

    Posts: 281

    Sergio heeft leuke dingen laten zien bij vlagen in zijn F1 loopbaan, maar ik heb nog steeds mijn twijfels of hij wel de geschikte rijder is naast Max, ik denk dat Nico Hulkenberg net zo goed zo niet beter dan Sergio had gepresteerd in de RB, in ieder geval iemand die zich schikt in zijn rol.
    Ik hoop dat het in het voordeel van iedereen uitpakt om Sergio aan te houden...

    • + 1
    • 31 aug 2021 - 15:09
    • Snork

      Posts: 12.405

      Hulkenberg presteert niet veel beter dan Perez. Beide goede coureurs, maar de één steekt niet met ver uit boven de ander.

      • + 1
      • 31 aug 2021 - 15:42
    • Vermoed dat Nico minder aanpassingsproblemen had gekend, maar verder...
      We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

      • + 0
      • 31 aug 2021 - 22:06
    • LimboF1

      Posts: 4.989

      Ik denk dat Hulkenberg het niet echt beter zou doen dan Perez, maar Hulkenberg is wel iemand die een auto kan verder ontwikkelen. Daar zou RBR een voordeel hebben gehad in mijn ogen.

      • + 0
      • 31 aug 2021 - 22:50
  • DonKarst

    Posts: 256

    In other news: De voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland heeft het verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening van Coöperatie Mobilisation for the Environment (MOB) afgewezen. MOB had verzocht om de vergunning die de provincie Noord-Holland aan Circuit Zandvoort heeft verleend te schorsen.

    Het gaat dus zonder beperkingen door!!

    • + 0
    • 31 aug 2021 - 15:25
  • Ik hoop dat hij een tandje bij kan zetten. Want ik heb niets gezien dat Albon niet kon doen. Die had ook zijn overwinning wel gepakt als hij er niet af was gereden door Hamilton in Oostenrijk. Op deze manier ben je gewoon kansloos voor de 1e plek bij de constructeurs. Bottas heeft zo zijn slechte dagen en veel maar die gaat nog wel een bak punten pakken.

    • + 0
    • 31 aug 2021 - 16:27
    • Eh nee, want na dat incident begaf de motor van Albon het.

      Perez had een goede serie (Monaco, Baku, Paul Ricard en 1e race op de Red Bull Ring) waardoor ik dacht dat het ging werken, maar het is de laatste races gewoon niet goed genoeg.

      Los van het gebrek aan snelheid, ook veel onnodige fouten (Imola, 2e race Red Bull Ring, Silverstone en nu op Spa).

      Deze hebben serieus punten gekost. Voor het constructeurs kampioenschap, maar ook zeker had hij meer punten van Hamilton moeten afsnoepen.

      • + 0
      • 31 aug 2021 - 19:15
  • Mede geholpen door het feit dat het aanstormend talent Tsunoda rijdt als een krant.

    • + 1
    • 31 aug 2021 - 16:52
    • tuftuf

      Posts: 293

      Dan wel een natte krant

      • + 1
      • 31 aug 2021 - 17:41
    • MWHT

      Posts: 499

      nou, die valt toch een partij tegen. Misschien toch te vroeg uit de F2 gehaald?
      Was misschien beter geweest als hij nog wat langer de tijd had gekregen in de F2, maar het lijkt wel of coureurs tegenwoordig zo snel en zo jong mogelijk in een Formule 1 wagen terecht moeten komen...

      • + 0
      • 31 aug 2021 - 18:36
  • VES

    Posts: 1.170

    Sergio wist het al.
    Alleen zijn persoonlijke sponsoren moesten nog bij het kruisje tekenen om het wereldkundig te maken.

    • + 0
    • 1 sep 2021 - 01:02

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar