user icon

Sebastian Vettel dichterbij contractverlening Aston Martin

  • Gepubliceerd op 02 aug 2021 16:24
  • comments 16
  • Door: Arjan Hoefakker

Sebastian Vettel lijkt zeker van zijn stoeltje om ook in 2022 bij Aston Martin te blijven rijden. Eerder was wel duidelijk dat zijn contract een meerderjarige deal betreft, maar toch moet formeel de verlening voor 2022 nog worden bekrachtigd. 

"Seb is zeker blij met ons", zei teambaas Otmar Szafnauer in Hongarije. "Hij geniet weer van het racen en dat was ook zijn eerste doel. Ik zou zeggen dat we dit samen met hem hebben bereikt."

Als de teambaas wordt gevraagd wanneer het een en ander officieel bekend gemaakt zal worden, stelt Szafnauer dat dit "te zijner tijd" zal gebeuren.Volgens hem is het allemaal een kwestie van afwachten. 

"Ik geloof dat er een limiet in het contract zit, maar uit mijn hoofd weet ik het niet eens zeker. En we onthullen deze contractdetails sowieso zelden", aldus Szafnauer.

In La Gazzetta dello Sport vertelt Vettel dat hij er vrede mee heeft om nu in de groene auto zit, in plaats van de rode. 

Vettel: "Als ik de kans had gehad om te kiezen, zou ik het nog steeds opnemen tegen de leiders", zei hij in Hongarije. "Maar ik ben er nu. Het team had vorig jaar een geweldig seizoen, dit jaar niet zo goed, maar we zijn hier en we gaan vooruit."

De grote vooruitgang moet volgend jaar komen, als alle auto's aan radicaal nieuwe reglementen moet voldoen, stelt teambaas Szafnauer. 

"We zullen de auto dit jaar in kleine stappen blijven verbeteren, maar meer door hem beter te begrijpen dan door grote updates te brengen", zei hij.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Krijg nou tieten!

    Gelijk al een goedmakertje van Otmar...

    • + 1
    • 2 aug 2021 - 16:42
  • Sebastiaan kan door zijn enorme ervaring van onschatbere waarde zijn voor Aston Martin.

    • + 3
    • 2 aug 2021 - 17:18
  • Ow wee als Seb volgend jaar nog met die gele t-cam rijdt.... Waarom ie überhaupt in de '2e auto' rijdt is mij een raadsel...

    • + 0
    • 2 aug 2021 - 17:23
    • Seb wil juist zoeel mogelijk kleurtjes op zijn auto, want dat staat veel beter bij zijn t-shirts en sneakers.

      • + 1
      • 2 aug 2021 - 18:05
    • Is ie ook al een kledinglijn begonnen?

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 18:07
    • Omdat Lance reeds voor het team reed én eerder was bevestigd voor het jaar 2021.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 18:37
    • naar verluidt heeft Vettel al contact gehad met Dj Paul Elstak voor een 2021 remix van de bekende dance music hit..: Rainbow high in the sky.

      nou maar hopen dat het feestje niet aan banden wordt gelegd door covid restricties.

      • + 1
      • 2 aug 2021 - 19:17
    • nr 76

      Posts: 2.234

      Rogerzzz net als Ocon bij Alpine? Die rijdt ook met de vele Tcam

      • + 1
      • 2 aug 2021 - 21:05
    • @Rogerzzz... zo werkt het niet helemaal. Dan had Tsunoda ook de gele t-cam moeten hebben, echter heeft Gasly deze.

      Misschien door het puntenaantal aan het einde van het jaar. Er zijn teams die dit ook onderling zo doen. Ik weet nog dat bijv. Button met de rode cam reedt en Hamilton met de gele omdat Button het jaar daarvoor meer punten had gehaald.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 22:48
    • Normaliter krijgt de eerst gecontracteerde dan wel de coureur die het langst in dienst is de nummer 1-auto. Vergelijk: toen Raikkonen in 2007 en Alonso in 2010 bij Ferrari kwamen rijden, waren zij de tweede coureur (gele cam). Schumacher moest aan Rosberg om het hogere startnummer en dus de eerste auto vragen. Button kwam in 2010 als eerste coureur naar McLaren omdat hij wereldkampioen was.

      Dus normaliter werkt het zo.

      Daarna kreeg de hoogste geklasseerde coureur het hogere startnummer en daardoor de eerste auto.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 22:58
    • Maar sinds de introductie van die vaste nummers (geen fan van, vind het erg rommelig) is er inderdaad weinig logica in te ontwaren. I stand corrected.

      • + 1
      • 2 aug 2021 - 23:06
    • Ik vraag me af of er ook maar één coureur zich er druk over maakt of hij met een gele of een zwarte camera rijdt. De coureur die dat wel doet heeft een probleem met zijn zelfvertouwen.

      • + 0
      • 3 aug 2021 - 11:36
  • Rimmer

    Posts: 8.767

    Ik hoop dat Seb een prestatie clausule in zijn contract heeft want die P7 waar AM nu op bungelt is toch wel wat schril in vergelijk met de vice-titelaspiraties die ze in de winter nog hadden.
    Zou Seb het beter kunnen doen dan Sergio in die RB? Of moet Marko door het stof en als de sodemieter Alonso proberen te overtuigen of gaat Marko listiger dan listig zijn en Bottas volgende week een contract voorleggen met de voorwaarde dat hij de tweede helft van de zomer eens de andere kant op botst?

    • + 1
    • 2 aug 2021 - 17:29
  • LimboF1

    Posts: 5.004

    Ik heb eens gelezen dat Vettel diegene is die zijn contract kan ontbinden en dat hij een meerjarig contract heeft. Maar als ik dit lees is het niet dat hij dit bepaald, maar dat AM dit bepaald. Dus hoe zit het nu, is het aan AM dit te melden of Vettel of hij door gaat/mag??

    • + 0
    • 2 aug 2021 - 21:21
    • In tegenstelling tot vele coureurs heeft Seb geen manager, hij regelt zijn contracten zelf. Kan zijn dat er een optie in het contract zat om het na één jaar te ontbinden als een van de partijen ontevreden was

      • + 0
      • 3 aug 2021 - 09:45
    • LimboF1

      Posts: 5.004

      Ik weet dat hij zijn eigen zaakjes regelt en had begrepen dat hij een 3 jarig contract had getekend. Dat hij een clausule had om na een jaar zelf te bepalen wat hij deed, doorgaan of stoppen. Maar dat zijn de hoofdlijnen die toen naar buiten zijn gekomen, nu kan het zijn dat het een clausule was voor beide partijen.

      • + 0
      • 3 aug 2021 - 12:04

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar