user icon

George Russell vreest voor vasthouden P9: "Ocon was snel en Sainz was zelfs nog sneller"

  • Gepubliceerd op 17 jul 2021 18:41
  • comments 17
  • Door: Rutger Lauvenberg

Als er ooit iemand is geweest die een bitterzoet gevoel over zal hebben gehouden aan een toptienfinish in een race, zal dat George Russell vandaag zijn geweest. De Brit besloot zijn tweede opeenvolgende kwalificatie in de top tien en zal blij zijn dat het ook eindelijk gelukt is om in een racesetting in de toptien te finishen. Desondanks leverde zijn eerste toptienfinish nog steeds niet die felbegeerde punten op aangezien tijdens de sprintkwalificatie, alleen de topdrie punten kon scoren. Russell zal dus aan de bak moeten om zondag dan eindelijk zijn eerste punten in een Williams te pakken.

De Brit moest na de sprintkwalificatie toegeven dat hij alles had moeten geven om die P9 binnen te slepen: "We moeten tevreden zijn met dit resultaat. Het was van begin tot einde volgas, maar morgen zal het niet makkelijk worden. Pas na 17 ronden waren de banden echt op de limiet, dus morgen zal het voor iedereen lastig worden om de banden te sparen. Ocon was snel en zat constant in mijn DRS, Sainz was nog sneller en zat steeds in zijn DRS, dus ik wil eigenlijk nog iets meer snelheid."

Toen Russell erop gewezen werd dat toch ook veel fans hem aanmoedigen antwoordde hij bescheiden: "Het is geweldig op zo'n speciale plek voor mij en we hebben het publiek veel te lang moeten missen. Hopelijk blijft het publiek welkom. Het is mooi om te zien dat ze ook mij supporten en ik ga er alles aan doen om ze morgen een mooi resultaat te bezorgen."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Sainz gaf alle ruimte aan Russell in een bocht waar je echt niet helemaal naar buiten hoeft te gaan om snel te zijn. Russell tikte Sainz aan op het achterwiel en haalde zelf de bocht maar nauwelijks, dat zou eigenlijk een straf moeten zijn.

    • + 3
    • 17 jul 2021 - 19:07
    • Ook mooi dat hierboven bericht nummer 5555 was van mij :)

      • + 1
      • 17 jul 2021 - 19:09
    • mario

      Posts: 8.298

      Kun je het nog bewijzen??? Ik heb het gemist, ik zie alleen 5556 dus weet ik niet zeker of ik je wel kan geloven @MustFeed 😎

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 19:14
    • Was een fout van Russell mijn inziens en ik snap niet dat hij zo ongelofelijk gehyped wordt met name door Olav Mol en de anderen bij Ziggo.
      Hij is snel over 1 ronde maar in de race heb ik hem nog geen bijzondere dingen zien doen, eerst morgen maar eens punt(en) scoren.
      Mijn sympathie ligt veel meer bij Norris als bij Russell maar dat is persoonlijk.
      Komt ook o.a. door zijn clash met Bottas eerder dit seizoen toen hij zo tekeer ging terwijl hij zelf fout zat.
      En ja, hij rijdt in een Williams maar ook die is dit jaar stukken beter geworden dan de laatste jaren.

      • + 4
      • 17 jul 2021 - 19:26
    • @Mario
      Ik zal nooit liegen over het Sainz getal ;)

      • + 1
      • 17 jul 2021 - 19:50
    • @Tifoso-01 ik snap het ook niet. Komt vast doordat die Engelse denken dat hij de beste uitvinding is sinds het gesneden brood, net als het Engels voetbal elftal afgelopen EK, en we zagen hoe dat afliep.

      • + 1
      • 17 jul 2021 - 19:56
    • Russel is een talent, maar onder druk glippen bij hem te vaak de puntjes uit de klauwen.

      • + 2
      • 17 jul 2021 - 21:31
    • Bovendien is Russell nog lelijker dan Norris.

      • + 3
      • 17 jul 2021 - 21:44
    • mario

      Posts: 8.298

      @Larry: Dat heb je al snel met Engelsen dat de ene nog lelijker is dan de andere ;)

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 21:48
  • Die Williams is op race pace niet sterk. Punten zitten er niet in dit jaar. Klaar

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 19:34
    • Misschien nog een keertje met erg veel uitvallers, zoals bij Kubica op Hockenheim.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 21:27
    • delange

      Posts: 1.561

      Exact. Kwali is goed en daar stopt het helaas mee.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 21:27
  • Russel heeft 3 plaatsen straf gekregen voor zijn akkefietje met Sainz, en moet daardoor morgen van p12 starten.

    • + 1
    • 17 jul 2021 - 21:45
    • idd, in de race is het altijd maar een matige F1 coureur....en hij maakt nog steeds (teveel) fouten!

      • + 2
      • 17 jul 2021 - 21:50
    • snailer

      Posts: 5.635

      Inderdaad een slechte racer als hij nu al 3 plekken verliest zeg!

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 23:31
    • Dat zal hem leren!

      En Sainz daardoor de top tien in.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 23:32
    • Snailer, apropos racer.....ik zag vandaag weer eens een echte racer in deze 17 ronden genaamd Alonso!

      • + 1
      • 18 jul 2021 - 00:37

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar