user icon

Ricciardo na tweede plaats achter Verstappen: "Ik heb nu wel een paar schnitzels verdiend"

  • Gepubliceerd op 26 jun 2021 10:31
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo grapte dat hij vrijdagavond een schnitzeldiner had verdiend na een sterk optreden tijdens de tweede training in zijn McLaren in Stiermarken. Na een lastige eerste sessie voor zowel Ricciardo als Lando Norris, waar ze respectievelijk P12 en P16 eindigden, zette de Australiër de op één na snelste tijd in de tweede training achter Max Verstappen, terwijl de coureurs hun eerste kwalificatiesimulaties doorliepen.

Na een constructief weekend in Frankrijk, met een zesde plaats als beloning na een aantal sterke inhaalacties, was Ricciardo tevreden met hoe hij zich in Spielberg tussen beide oefensessies door ontwikkelde.

Geen regen

In gesprek met Sky F1 zei hij: "Het zijn pas een paar races gereden. Ik denk dat we vorig jaar veel goede vrijdagen hebben gehad. Ik herinner me dat er een reeks was waar we tweede of derde waren, dus het is leuk - een beetje een vertrouwd gevoel van een jaar geleden met Renault."

“Het was een redelijk goede middag. Het was eigenlijk raar, want we verwachtten veel regen. Ik zag de radar, maar de regen miste net het circuit. Ik heb het gevoel dat de stad verderop waarschijnlijk onder water staat, maar we staan ​​droog."

“Het was een goede dag, het niveau met weinig brandstof was erg goed tijdens de tweede training. We hebben onze prestatie ten opzichte van de eerste training zeker verbeterd. In de middag met een hoog brandstofniveau denk ik dat we waarschijnlijk meer tijd kunnen vinden, maar het was een erg productieve dag."

De 31-jarige Ricciardo zei daarna met een glimlach: "Ik weet dat het nog maar vrijdag is, maar ik zit zeker liever in de top drie dan op de tiende plaats. Ik heb donderdagavond drie schnitzels gegeten, maar ik denk dat ik er nog een paar heb verdiend."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Alles Klar, Wiedergutmachungsschnitzel mit "Rausettig"!

    • + 0
    • 26 jun 2021 - 10:35
    • LOL ja kostelijk…

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 10:58
    • “Kostelijk?”

      Mits bereid door een goeie chef met passie voor zijn vak wel ja.

      Dat is met een schnitzel niet vanzelfsprekend.
      Je hebt er koekenbakkers bij die er een taaie substantie van maken.

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 11:20
    • Golf-GTI

      Posts: 417

      Natuurlijk is de echte van kalf en niet varken....en ja het is best wel een kunst een goede schnitzel te bakken die dun, mals van binnen en krokant van buiten is....

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 11:25
    • Wat is daar moeilijk aan? boter in de pan, Schnitzeltje erin. effe draaien en klaar is kees.

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 11:35
    • @Roy. Niet elke chef heet Kees.

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 11:44
    • Weet ik, Maar wel elke Kees is chef.

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 11:48
    • Kostelijk , en dan bedoel ik de ‘wiedergutmachungsscnitzel’ sketch… Zoek het maar is op op youtube

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 11:54
    • Ken een Kees en die is chef bij de Chinees.

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 13:02
    • Golf-GTI

      Posts: 417

      Roy doe maar eens boter in de pan en niet laten verbranden zolang je schnitzel zwemmen laat, maar ook niet de te lauw laten...... valt je nog niet mee...

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 13:05
    • Nee Golf , dat is nog een kunst. Daarom gebruik ik Croma. 🤣🤣🤣

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 13:09
  • Ga denk ik ook een schnitzeltje bakken vanavond, orgen staan er Hamlappen op het menu. en tjechische goulash.

    • + 2
    • 26 jun 2021 - 10:38
    • Maximo

      Posts: 6.801

      In Nederland is een schnitzel standaard van varkentjes gemaakt, maar een echte Wienerschnitzel is niet van hamlappen gemaakt, maar van kalfsvlees. Is ie wel van hamlappen dan moet ie “ schnitzel a la wiener” heten. ;)

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 10:47
    • Ham lappen.

      • + 2
      • 26 jun 2021 - 10:50
    • Ik snapte hem Roy.

      Maar dat gaat niet gebeuren.....denk.

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 10:55
    • Honda ouwe, HONDA!

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 10:59
    • Ham lappen is wel erg optimistische …

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 10:59
    • Zal wel braadworst worden....

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 11:11
    • Met een goede worst is niks mis.

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 11:14
    • Golf-GTI

      Posts: 417

      Maximo: "a la wiener" is frans.... in het duits zou beter zijn: "wienerart"...

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 11:26
    • Gaat Max Ham lappen?

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 12:14
    • 2 maal zelfs (Swantz) :-)

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 12:22
  • Arie54

    Posts: 3.882

    Ik weet het, is slechts VT2. Maar voor RIC en OCO vind ik het wel heel leuk. Wat mij betreft niks VT3 en kwali, deze startopstelling bevalt me wel.

    • + 0
    • 26 jun 2021 - 11:02
  • Max geniet voor elke sessie van heerlijke Vlaamse friet met pittige Maleisische zelfgemaakte satésaus.
    Vervolgens knettert hij er als een speer vandoor.

    • + 1
    • 26 jun 2021 - 11:14
    • Golf-GTI

      Posts: 417

      Dan moet er wel een gat in zijn stoel zitten met een verbindingspijpje naar de uitlaat...

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 11:27
    • Checo's moeder gaat vanavond een Mexicaanse bonenschotel klaarmaken voor Max en haar kleine, dus morgen kunnen we vuurwerk verwachten van de boys.

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 12:16
    • RBH2019

      Posts: 3.406

      Die (non)verbale diarree van jullie is echt hilarisch :')

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 12:43
    • @RBH Nou, er zijn er hiero ook een bull die er spontaan van aan de schijt raken.

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 13:03
  • Schnitzels zijn overrated, Zwiebelrostbraten is veel lekkerder.

    Maar als McLaren fan ben ik blij dat Ricciardo zich steeds beter thuis lijkt te voelen. Toch mis ik de combi Norris-Sainz nog steeds, maar aan alles komt een eind...

    • + 0
    • 26 jun 2021 - 11:23
    • Golf-GTI

      Posts: 417

      Dat komt wellicht omdat je niet de goede schnitzels kent...

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 13:04
  • Denk dat Ricciardo zn schnitzel weer moet inleveren, of zal het ding zwaar op zn maag liggen ? P17 pffff

    • + 0
    • 26 jun 2021 - 13:02

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar