user icon

Pierre Gasly dolgelukkig met zijn podium in Grand Prix van Azerbeidzjan in Bakoe

  • Gepubliceerd op 06 jun 2021 17:08
  • comments 20
  • Door: Arjan Hoefakker

Pierre Gasly is dolgelukkig met zijn derde plaats op het podium na de doldwaze Grand Prix van Azerbeidzjan in Bakoe. Max Verstappen viel vier ronden voor het einde uit met een klapband, Lewis Hamilton ging in de fout na de stilstaande herstart door te laat te remmen in de eerste bocht. 

Gasly wist op het podium te komen door de fouten en het falend materiaal van de top-coureurs. 

Pierre Gasly is dan ook dolgelukkig als hij voor de microfoon van Paul di Resta verschijnt na afloop van de bizarre race. Gasly: "Ongelofelijk. Ik weet niet wat ik moet zeggen. De laatste twee ronden waren super intens. De auto heeft het hele weekend al geweldig gedaan. We toonden elke sessie dat wij erbij stonden, kwalificatie was al mega. Ik wist niet of wij die positie konden behouden en of wij überhaupt konden vechten voor het podium, en opnieuw hebben wij het geflikt. Ik ben al een keer eerste geweest, een keer tweede, en nu heb ik ook een derde plaats. Het voelt geweldig om dit podium te pakken."

Het was geen makkelijke race, vertelt de Fransman die tijdens de derde vrije training nog de snelste tijd had gereden. 

Gasly: "Het was een hele moeilijke race voor mij. Wij verloren snelheid met een probleem in de motor, Sebastian kwam voorbij en ik wist dat het heel moeilijk zou worden om Charles achter mij te houden. Ik wist dat die laatste twee ronden heel heftig zouden worden. Ik dacht: 'oh boy, ik wil dat podium heel graag'. Het voelt geweldig om op het podium te staan na zo'n geweldig weekend." 

Foto's Azerbeidzjan Grand Prix 2021

Reacties (20)

Login om te reageren
  • delange

    Posts: 1.533

    Gasly zit samen op Perez zijn wolkje.
    Netjes!

    • + 0
    • 6 jun 2021 - 17:20
  • Echt leuk podium zo!
    Zonde van Max maar dit podium en deze stand door naar de volgende race is toch geweldig

    • + 3
    • 6 jun 2021 - 17:21
  • hier houd ik van laten zien dat je er bent wanneer andere de pech hebben TOP gedaan van Gasly !!!!

    • + 2
    • 6 jun 2021 - 17:25
    • Gasly was het hele weekend al beresterk, dik verdiend podium voor den Pierre.

      • + 2
      • 6 jun 2021 - 17:29
    • Metzeler

      Posts: 99

      Nieuwe line up Mercedes volgend seizoen Gasly/Russel !!

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 17:50
    • @schwantz34 ik moet eerlijk zeggen ik had Gasly eigenlijk eens niet zo in de gaten in het weekend voor de race begon

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 18:16
  • Wel ironisch dat nou net de 2 Honda-coureurs op het podium staan die werden bekritiseerd door Marko. Mooie podium voor Pierre.

    • + 0
    • 6 jun 2021 - 17:26
    • delange

      Posts: 1.533

      Marko kent er niks van.

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 17:40
    • maar wel daar neergezet door Marko. Was mooi om te zien hoe Gasly zich terugvocht bij Leclerc. Die was er helemaal voorbij, maar Gasly pakte weer een slipstream en zette m er gewoon weer naast. Daarna nog een paar bochten op het randje. Hij pakt zn podiumplaatsen wel altijd vol overtuiging. 3x met STR nu, daar kunnen Vettel en Verstappen niet aan tippen.

      • + 2
      • 6 jun 2021 - 17:58
    • @hupholland 100%. Heel het weekend zat hij er goed bij.

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 18:00
    • @delange

      In 2019 kwam Pierre gewoon tekort naast Max. Alleen maar mooi dat ie het nu goed doet.

      • + 1
      • 6 jun 2021 - 18:55
  • Offtopic. Is het iemand opgevallen dat Haas nu 9de staat in het WK? Ook voor hen een goede dag!

    • + 1
    • 6 jun 2021 - 17:27
    • Kelvin

      Posts: 10

      Niet opgevallen maar wel interessant voor de toekomst. Die laatste teams zullen niet veel kansen krijgen om het verschil te maken.

      • + 1
      • 6 jun 2021 - 17:35
    • Claire: “Denk dat ik de komende GP maar even een bezoekje ga brengen bij m’n oude team.”

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 23:22
  • Manon

    Posts: 313

    Ik ben zo blij voor Pierre! Enorm gegund, sympathieke gast.

    • + 0
    • 6 jun 2021 - 17:31
  • En terecht en het is hem gegund. Sowieso was Alpha Tauri sterk dit weekend.

    • + 1
    • 6 jun 2021 - 18:35
  • Helaas zijn de motor settings nog niet helemaal optimaal, maar gaat de goede kant op, nu is RB kansrijker om met MB te racen om de overwinning zoals we hebben gezien, uitsluitend door de betere motor settings na Bahrein.

    • + 0
    • 6 jun 2021 - 19:10
  • De Alpha Tauri's zaten er goed bij dit weekend. Gasly was het hele weekend beresterk en ook Tsunoda deed goed mee. Hopelijk kunnen ze dit vast blijven houden.

    Geweldig ook dat gevecht tussen Leclerc en Gasly! Echt op het randje over en weer. En Norris die daar vlak achter op de loer lag. Enorm van genoten!

    Eddy.

    • + 1
    • 6 jun 2021 - 19:50
    • was een leuk gevecht tussen die Fransozen ja, genoten!

      oh nee, Leclerc is een Monacoeaan, ehm Monacoees, Monegask?

      • + 1
      • 7 jun 2021 - 08:43
    • @Pete
      Mona pudding. ;)

      Eddy.

      • + 0
      • 7 jun 2021 - 11:47

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar