user icon

Jack Plooij wederom aan de kant: Rick Winkelman als pitreporter in Monaco

  • Gepubliceerd op 20 mei 2021 19:12
  • comments 45
  • Door: Arjan Hoefakker

Pitreporter Jack Plooij kan vandaag beter geen loten kopen. Hij is wederom positief getest op Corona. Rick Winkelman is inmiddels onderweg naar Monaco om Plooij te vervangen als pitreporter voor ZiggoSport. 

Plooij zou zowel positief als negatief hebben getest. Tegen Formule1.nl zegt hij "geen enkel risico" te willen nemen. 

Plooij werd donderdag ziek wakker en zou op veilige afstand zijn geweest van Olav Mol en een cameraman. Na twee PCR-tests is het niet helemaal duidelijk hoe de vork in de steel zit aangezien de test twee verschillende uitslagen aangaven. 

Over twee weken in Baku Azerbeidzjan hoopt Jack Plooij de microfoon weer vast te mogen houden voor ZiggoSport. Volgende week zou Plooij een vaccinatie krijgen tegen corona. 

Rick Winkelman verving Jack Plooij al tijdens de Spaanse Grand Prix van twee weken geleden, nadat Plooij nog op een hotelkamer vast zat in Portugal nadat hij Corona bleek te hebben. 

Reacties (45)

Login om te reageren
  • Als Plooij niet oppast neemt Winkelman zijn plek over.

    • + 0
    • 20 mei 2021 - 19:30
    • Het is nog maar de vraag of hij naar het nieuwe VIAPLAY mee zal gaan. Ik heb andere namen gehoord in de wandelgangen als nieuwe 'pitreporter'.

      • + 0
      • 20 mei 2021 - 20:17
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.771

      Zolang het maar geen Louis Dekker wordt 😂

      • + 4
      • 20 mei 2021 - 20:41
    • @Louis bron van jouw 'wandelgangen'?
      Je natte droom?

      • + 0
      • 20 mei 2021 - 20:56
    • snailer

      Posts: 5.228

      Kan nooit een verslechtering zijn, Sun-Tzu

      • + 1
      • 21 mei 2021 - 08:53
    • Kan 'ie weer gaan tandartsen en tegenover zijn patienten opscheppen over zijn fantastische carriere als pitreporter, en hoe populair hij wel niet is

      • + 1
      • 21 mei 2021 - 10:19
    • @FelipeMassa#19, Als Plooij niet oppast neemt Winkelman "de winkel" over

      • + 0
      • 21 mei 2021 - 11:12
    • Van pitstraat naar milieustraat ... wie had dat gedacht?

      • + 0
      • 21 mei 2021 - 12:55
  • Mooi

    • + 2
    • 20 mei 2021 - 19:31
  • Staat Plooij weer met zijn bek vol tanden....

    • + 1
    • 20 mei 2021 - 19:39
  • Zat plooij ook niet on het formule 1 café Na zijn besmetting?

    • + 1
    • 20 mei 2021 - 19:40
    • CBR600F

      Posts: 595

      Ja, afgelopen vrijdag was hij er bij aanwezig.

      • + 0
      • 20 mei 2021 - 19:48
    • Misschien was hij tussentijds negatief. Voor vliegen toch een vereiste.

      • + 0
      • 21 mei 2021 - 07:43
  • Numnum

    Posts: 2.624

    Ik wilde allen "Heerlijk" typen.
    Maar goed, vooropgesteld wens ik hem absoluut geen ziekte toe en dat ie maar snel mag opknappen.
    Alleen heerlijk voor mij dat ie even zijn moel houdt.

    • + 11
    • 20 mei 2021 - 19:52
    • snailer

      Posts: 5.228

      Is dat een bewuste, Numnum? Hahaha.

      moel klinkt als moule. Wordt ongeveer het zelfde uitgesproken. Nu heb ik wel heel andere gedachtes mij la moule dan bij de smoel van Plooij

      • + 0
      • 21 mei 2021 - 08:57
  • Aviflex

    Posts: 1.177

    Winkelman verdiend meer repect bij formule 1 cafe.

    • + 15
    • 20 mei 2021 - 19:58
  • MWHT

    Posts: 26

    heb niet veel tegen Plooij en wens hem een goede gezondheid toe.
    Maar vind wel dat Winkelman hem destijds heel goed verving....

    • + 1
    • 20 mei 2021 - 19:58
  • Ze hadden mij ook kunnen bellen om eenmalig in te vallen.

    • + 0
    • 20 mei 2021 - 20:16
    • De man van de meest genante vraag ooit gesteld tijdens een persco ? "Is the next world champion sitting behind this desk, or is he outside speaking Dutch?"

      • + 2
      • 21 mei 2021 - 11:19
  • Wat een zuurpruim reacties altijd over Plooij, maar vind dat hij het geweldig doet. Hij heeft een andere stijl dan veel "journalisten" en krijgt vaak mooie eerlijke reacties voor de camera. Volgens mij hebben coureurs het ook altijd prima naar de zin met Plooij. Maargoed, internet helden gonna hate.

    Beterschap!

    • + 2
    • 20 mei 2021 - 20:21
    • Beri

      Posts: 3.076

      Ik heb geen hekel aan Plooij. Ik vind dat hij zijn werk alleen belabberd uitvoert. Weinig objectief, steenkolen Engels praten, in herhaling vallen, vaak denken dat hij alle wijsheid in pacht heeft en vooral populistisch prietpraat.

      Dus nee, ik ben geen "internet held". Ik ben een objectief persoon die vindt dat Plooij gewoon slecht werk levert en dat er mensen zijn die het beter kunnen. Winkelman roepen hier er al veel. En Kalff heb ik in de afgelopen dagen geroepen. Als je het daar niet mee eens bent, prima. Jouw mening. Maar dan noem ik je nog geen Keyboard Warrior. Je ondermijnd je eigen reactie door denigrerend te zijn richting mij, omdat ik een andere mening heb.

      • + 14
      • 20 mei 2021 - 20:53
    • emiel1206

      Posts: 109

      Hoezo ben je meteen een zuurpruim als je vindt dat plooij er bijzonder weinig van bakt. Voor de nieuwe aanhang die sinds verstappen f1 kijkt en er eigenlijk nog geen verstand van heeft (bedoel hier natuurlijk niet iedereen mee die pas f1 is gaan kijken sinds verstappen meedoet, maar vooral het simpele oranje publiek) is het wellicht prima, maar voor de echte f1 fan is het niet om aan te gluren. Hij gedraagt zich als een ongelooflijke clown en zorgt voor 0,0 inhoudelijke toevoeging. Als je dan de interviews van winkelman afgelopen keer in spanje had ,die wel gewoon goed doorvroeg op antwoorden die werden gegeven, was dat echt een verademing vergeleken met het peppi en kokkie gedrag van plooij.

      • + 11
      • 20 mei 2021 - 21:12
    • Knalpijp

      Posts: 210

      Geen zuurpruim reacties junge maar gewoon de waarheid.
      Dat grote kleine kind moet een andere baan zoeken, kleuterklas leeraar zou bij hem passen.

      • + 2
      • 21 mei 2021 - 00:57
    • Luister vanaf 19:30 even naar de verschrikkelijke Plooij die suggereert dat iedereen die anders beweert dan zijn, feitelijk "rukkers" zijn. Zo zielig. Podcast? F1 aan Tafel: “Nieuwe circuits moeten hoogteverschillen hebben” van 2-11-2020. -- 8 dagen later maakte de FIA de kalender van 2021 bekend, waardoor Plooij en Mol volledig in hun hemd kwamen te staan met het affakkelen van anderen (waaronder Tom Coronel): www.gptoday.net/nl(...)land-op-5-september

      • + 2
      • 21 mei 2021 - 08:01
    • snailer

      Posts: 5.228

      Ik hoor toch wel reacties van buitenlandse F1 volgers, Kim Ilman bijvoorbeeld, die plooij zeer waarderen. Heb het nog wel van meer mensen gehoord.

      Ik vond 1 interview met Norris wel erg slecht. Dat was met Norris toen Plooij iets vroeg over Ocon aan Norris. Hij noemde Ocon in de vraag that French f*ck.

      Zelfs Norris vond het extreem ongemakkelijk.

      Voor de rest zou ik niet weten wat Plooij fout doet als reporter.

      • + 0
      • 21 mei 2021 - 09:02
    • Beri heeft het denk ik goed samengevat. Ik vind het niveau beschamend slecht, voel steeds plaatsvervangende schaamte. Zijn popi-achtige manier v praten omlijst het ook nog eens. Hij heeft ook een manier van vragen door geen vragen te stellen, maar gewoon te benoemen wat er gebeurde (met als doel dat de coureur dan inhaakt met zijn visie). Je ziet coureurs dan heel vaak kijken van "ja? en?" wanneer komt de vraag?" Niet zelden moet Plooij het dan nog toelichten omdat er geen vraag gesteld is.
      En nee man, ik ben geen keyboard warrior die roeptoetert of 'haters gotta hate'. Integendeel, hoe ouder ik word (nu 51) hoe erger ik een peacehippie wordt man, hahaha! Verrekte milde frikandel ikke voortaan!
      Nee jongens, het is gewoon te vaak tenenkrommend. En beleef je het niet zo? Prima, ik ben jaloers op je. :-)

      • + 4
      • 21 mei 2021 - 10:44
    • @De Zeswieler: Mooi verwoord en dus eens,

      • + 0
      • 21 mei 2021 - 10:49
    • In de interviews met Plooij is er hoofdzakelijk één aan het woord. Plooij is een zelfingenomen kwal en totaal incapabel voor het werk wat hij doet.

      • + 2
      • 21 mei 2021 - 11:58
    • Heb net effe kennis gemaakt met Jack op youtube. Wat een onzin kraam jij uit over hem?? Hij laat gasten links liggen omdat hij plots Max gespot heeft. Vreselijk irritante, arrogante en zelfingenomen man en niet eens een journalist. Fanboy!

      • + 1
      • 21 mei 2021 - 17:29
  • Ik heb toch de indruk dat hij vaker irriteert dan wel kan behagen. Ik ken hem niet maar leid het af uit jullie reacties. Ik geloof dat ik hem eens zag passeren en toen vond ik hem wel erg druk doen en lacherig wezen. Maar onvoldoende om te kunnen beoordelen. Wat moet ik typen op youtube om hem te leren kennen?

    • + 1
    • 20 mei 2021 - 20:51
    • MELtv - Jack Plooij "Die kent natuurlijk niemand!"

      Hieruit kan je afleiden dat hij zowel een arrogant mannetje is als niet professioneel....zij wil hem gewoon heel normaal even aan de kijkers laten vertellen wie hij is...fucking normaal om te doen zo. Komt lekker spontaan over...en hij valt erover alsof ze niet weet wie hij is en gaat beetje debiel lopen doen...

      • + 2
      • 20 mei 2021 - 20:59
    • Numnum

      Posts: 2.624

      Toen ie bij BNR's autoshow een kritische vraag kreeg reageerde hij op een echt heel bijzonder arrogante en onprofessionele manier.
      Dat was voor mij de druppel om hem niet meer te mogen en hem alleen nog te kunnen zien als een tandarts die een microfoon in zijn handen geduwd heeft gekregen.

      • + 2
      • 20 mei 2021 - 23:10
    • @Redcarsmatter: Wat moet ik typen op youtube om hem te leren kennen?

      Type de volgende woorden: Banaal, plat, weinig diepgang, zelf ingenomen, onbeschoft, melig en hekel aan Fransen et voilà, de tronie van Jack verschijnt vanzelf op je scherm 😉

      • + 2
      • 21 mei 2021 - 07:45
    • Numnum

      Posts: 2.624

      Voor de aardigheid jouw steekwoorden letterlijk ge-googled.
      Eerste hit, dit artikel.
      Dus jij hebt hem bij deze onsterfelijk gemaakt haha ;)

      • + 1
      • 21 mei 2021 - 11:15
    • @Numnum: Jack onsterfelijk gemaakt? Hmm, kweenie of dat nu eigenlijk mijn bedoeling was ;-)

      • + 1
      • 21 mei 2021 - 11:28
    • Nou, ik dacht dat hij journalist was. Ik begrijp nu beter wat fanboy betekent. Hij laat te midden van een interview Vettel links liggen omdat hij Max spot. Lijkt mij een vreselijk zelfingenomen man die verbaasd is (lees artogant) als iemand hem niet kent hoewel de dame in kwestie wél van motorsport houdt. Zijn er filmpjes die zijn kwaliteiten tonen?

      • + 1
      • 21 mei 2021 - 17:24
    • @Redcarsmatter: filmpjes die de kwaliteiten van Jack tonen? Euh.....tja.....mogen het ook röntgen foto's zijn; die heeft hij als het goed is veel gemaakt ;-)

      • + 1
      • 21 mei 2021 - 17:35
  • mordor

    Posts: 1.177

    Goed nieuws voor de sport. Wens jack wel beterschap natuurlijk

    • + 0
    • 20 mei 2021 - 20:55
  • Die Plooij houd zich kennelijk slecht aan alle regeltjes. Die gast is constant positief 😂

    • + 0
    • 20 mei 2021 - 20:55
    • Op de paddock noemen ze hem ook wel liefkozend Corona Jack.

      • + 3
      • 20 mei 2021 - 22:32
  • emiel1206

    Posts: 109

    Straatfeest

    • + 4
    • 20 mei 2021 - 21:05
  • 33MV

    Posts: 104

    Mooi! Een voorproefje hoe het makkelijk zonder hem gaat en hopelijk zijn die Zweden ook zo slim om hem er niet bij te nemen volgend jaar.

    • + 5
    • 20 mei 2021 - 21:42
  • VES

    Posts: 1.128

    Spoelt u maar !

    • + 0
    • 21 mei 2021 - 00:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar