user icon

'McLaren brengt aanstaande zondag groot nieuws naar buiten'

  • Gepubliceerd op 13 mei 2021 11:53
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

McLaren treedt aanstaande zondag met groot nieuws naar buiten, zo is van allerlei kanten in de paddock te horen. De Britse renstal organiseerde deze week een bijeenkomst voor de schrijvende pers, waarbij het medegedeelde onder embargo staat. Dat betekent dat geen van de aanwezigen mag delen wat daar besproken is.

Toch sijpelt her en der al wat door over wat McLaren aan gaat kondigen. De Britse organisatie is namelijk van plan om een WEC-programma op poten te zetten, zo luidt het verhaal. In welke hoedanigheid en voor welke klasse, daar is nog niets over bekend. De details van het programma zal McLaren zondag uit de doeken doen.

Zo breidt McLaren het autosportprogramma steeds verder uit. Naast een Formule 1-team beschikt de Britse organisatie ook over een eigen IndyCar-renstal en verwierf het eerder dit jaar een optie om toe te treden tot de Formule E. Daar lijkt nu ook een project om in 2023 in het World Endurance Championschip in te stappen bij te komen.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.853

    Ze zouden toch in de Hypercar-class van het WEC / 24 H Le Mans meedoen???

    • + 0
    • 13 mei 2021 - 11:54
  • Ze hebben niemand minder dan Hamilton aangetrokken voor 2022.

    • + 0
    • 13 mei 2021 - 12:30
    • mario

      Posts: 7.853

      Dan sluit Lewis daar z'n F1 carrière af.... Wel mooi als ie dat zou doen, maar dan moet McLaren wel met een hele goede wagen komen anders wordt dit z'n laatste kans op nog een WK...

      • + 0
      • 13 mei 2021 - 13:03
    • mario

      Posts: 7.853

      "dit jaar"

      • + 0
      • 13 mei 2021 - 13:03
  • De pers uitnodigen voor een bericht 'onder embargo'. Heel gek....

    • + 0
    • 13 mei 2021 - 13:02
    • @Redcarsmatter Valt toch wel mee? Ik vind dat op zich niet zo heel raar. Dan heeft iedereen het nieuws al gehoord, kan men op hun eigen tempo daar een verhaaltje over schrijven. Zeker in de coronatijd, waarbij niet iedereen op een gewenste datum en tijdstip aanwezig kan zijn.

      Ik vind het eerder vreemd dat als er daadwerkelijk een embargo is opgelegd, dat het nieuws dan toch vroegtijdig is uitgelekt. (Daarom moeten deze embargo's ook nooit lang duren.)
      Daarnaast vind ik dat als het uitgelekte nieuws klopt, het maar een nieuwtje van niks. Daarmee bedoel ik, daar hoef je niet zo heel precair mee om te gaan. Ik zou het daarom wel vreemd vinden als dit het daadwerkelijke nieuws blijkt te zijn. Daar hoef je volgens mij niet allemaal zo geheimzinnig over te doen?

      • + 0
      • 13 mei 2021 - 20:30
  • Randyloft

    Posts: 52

    Wie wordt er gequote in de titel?

    • + 0
    • 13 mei 2021 - 13:42
  • Phantom01

    Posts: 531

    Hoop bombarie, hype, sensatie, om vervolgens mede te delen dat zack brown 2 kilo is afgevallen.

    • + 0
    • 13 mei 2021 - 14:13
    • ja ja, dat nieuwe Mc Donalds Dieet is vet goed.

      • + 0
      • 13 mei 2021 - 14:22
    • Beri

      Posts: 3.077

      *Zak

      • + 0