Video: Megacrash van McNish in eerste uur van Le Mans
- Gepubliceerd op 11 jun 2011 16:11
-
15
- Door: Robin Smeets
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 2.852
Jezus, hoezo onveilig....
Posts: 4.499
De auto is ongelovelijk veilig! Maar die mensen daarachter..., hoe simpel is het om voor hen een veiligere plek te vinden?
Posts: 2.852
Ik doelde idd niet op de auto, maar ik had toch zeker daarachter nog hekken verwacht oid. Stel je voor dat je een band tegen je aankrijgt, of de bolide zelf...
Posts: 7
Hopelijk geen fotografen/toeschouwers gewond.
Posts: 561
Ohhh wat een sufferd die McNish levens gevaarlijk zo een actie!
Posts: 223
McNish een sufferd? Voor wie denk je dat die blauwe vlag bedoeld was. Dit is het probleem van verschillende klassen door elkaar en het onderlinge snelheidsverschil.
Posts: 144
Lijkt er nu op dat er niemand serieus gewond is geraakt. Als je de beelden goed bekijk scheelt het ook echt werkelijk niks of hij was gewoon over de banden stapel gevlogen, en dan waren er zeker zwaargewonden gevallen of erger.
Posts: 48
Zo , die is wel stuk ja, daar gaan de monteurs wel wat werk aan hebben, dat redden ze noooooit in een uurtje 8-)
Gelukkig niemand gewond geraakt.
Posts: 533
Sjesus wat hebben er een aantal mensen daar geluk zeg.
Vooral die gast die zichzelf achter de scooter verbergt en die marshall in het blauw (Die niet eens om keek trouwens stoer hoor) die zowat een wiel op z\'n knars krijgt.
Posts: 1.652
Mooie kerel die Mcnish. Ik herinner me Japan in 2002(?) nog. De beste man vloog toen hard in de bandenstapel en eerste wat hij deed was naar zijn kruis grijpen. Toen een journalist vroeg waarom die daad deed zei die: \'ik wou kijken of alles er nog zat\'.
Wat een irritante reclame van die wielrenner. Ik kan me reactie niet eens lezen.
Posts: 584
Ik moest lachen om die fotograaf die wegrende voor die band. Zet er een Benny Hill tune onder en hij is erg leuk. Gelukkig geen mensen gewond, en dat is het belangrijkste.
Posts: 650
Tjonge jonge, wat een domme actie van mc Nish. Dit kan intern toch niet zonder gevolgen blijven voor hem. Iemand met zoveel ervaring in het eerste uur van een 24 uursrace op zo\'n onlogische plek zoveel risico nemen. Ik ben blij dat er geen ernstige gevolgen zijn voor coureurs, persmuskieten en toeschouwers. Maar dat hij hiervoor straf krijgt lijkt me logisch
Posts: 1.525
Ben ik niet helemaal eens, het is een inschattingsfoutje van zowel McNish als die andere rijder. McNish verwachtte dat de achterblijver de wijdere lijn zou nemen en liet de wagen het gat in lopen op het moment dat die toch instuurde. Wat ik vreemd vond was de vangrail en hoe de auto daarop \"explodeerde\" + het gebrek aan fatsoenlijk hekwerk.
Posts: 223
Als je helemaal in het begin kijkt zie je links bovenin dat de blauwe vlag voor Beltoise wordt gezwaaid. Deze lijkt inderdaad ruimte te geven maar stuurt toch op het laatste moment in en raakt McNish achter. Het is Koploper vs achterblijver. Een gevaar wat altijd op de loer ligt als er verschillende klassen door elkaar rijden en het snelheidsverschil erg groot is.
Posts: 18.535
Echt ongelofelijk hoeveel geluk die fotografen hebben dat de wagen van McNish terug naar de grindbak valt en niet erover gaat. Gruwelcrash dit.