user icon

Video: Megacrash van McNish in eerste uur van Le Mans

  • Gepubliceerd op 11 jun 2011 16:11
  • comments 15
  • Door: Robin Smeets
Allan McNish kan alweer naar huis. Zijn 24 uur van Le Mans zat er na een klein uur racen al op. De Audi-coureur crashte tegen een andere auto, knalde hard tegen de bandenstapels waarbij er veel onderdelen loskwamen van zijn bolide. Deze onderdelen vlogen over de bandenstapels, waar veel fotografen en andere mensen stonden. Zoals het er nu naar uitziet is er niemand gewond geraakt. F1Today.nl houdt de laatste berichten in de gaten.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.384

    Jezus, hoezo onveilig....

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 16:13
    • De auto is ongelovelijk veilig! Maar die mensen daarachter..., hoe simpel is het om voor hen een veiligere plek te vinden?

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 16:14
    • Stri

      Posts: 2.384

      Ik doelde idd niet op de auto, maar ik had toch zeker daarachter nog hekken verwacht oid. Stel je voor dat je een band tegen je aankrijgt, of de bolide zelf...

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 16:19
  • Gotan

    Posts: 7

    Hopelijk geen fotografen/toeschouwers gewond.

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 16:16
  • Ohhh wat een sufferd die McNish levens gevaarlijk zo een actie!

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 16:16
    • McNish een sufferd? Voor wie denk je dat die blauwe vlag bedoeld was. Dit is het probleem van verschillende klassen door elkaar en het onderlinge snelheidsverschil.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 19:59
  • 89F1

    Posts: 144

    Lijkt er nu op dat er niemand serieus gewond is geraakt. Als je de beelden goed bekijk scheelt het ook echt werkelijk niks of hij was gewoon over de banden stapel gevlogen, en dan waren er zeker zwaargewonden gevallen of erger.

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 16:20
  • Zo , die is wel stuk ja, daar gaan de monteurs wel wat werk aan hebben, dat redden ze noooooit in een uurtje 8-)
    Gelukkig niemand gewond geraakt.

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 16:25
  • Sjesus wat hebben er een aantal mensen daar geluk zeg.
    Vooral die gast die zichzelf achter de scooter verbergt en die marshall in het blauw (Die niet eens om keek trouwens stoer hoor) die zowat een wiel op z\'n knars krijgt.

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 16:50
  • Tony

    Posts: 985

    Mooie kerel die Mcnish. Ik herinner me Japan in 2002(?) nog. De beste man vloog toen hard in de bandenstapel en eerste wat hij deed was naar zijn kruis grijpen. Toen een journalist vroeg waarom die daad deed zei die: \'ik wou kijken of alles er nog zat\'.

    Wat een irritante reclame van die wielrenner. Ik kan me reactie niet eens lezen.

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 17:06
  • pokerface

    Posts: 584

    Ik moest lachen om die fotograaf die wegrende voor die band. Zet er een Benny Hill tune onder en hij is erg leuk. Gelukkig geen mensen gewond, en dat is het belangrijkste.

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 17:48
  • terazino

    Posts: 609

    Tjonge jonge, wat een domme actie van mc Nish. Dit kan intern toch niet zonder gevolgen blijven voor hem. Iemand met zoveel ervaring in het eerste uur van een 24 uursrace op zo\'n onlogische plek zoveel risico nemen. Ik ben blij dat er geen ernstige gevolgen zijn voor coureurs, persmuskieten en toeschouwers. Maar dat hij hiervoor straf krijgt lijkt me logisch

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 18:15
    • Ben ik niet helemaal eens, het is een inschattingsfoutje van zowel McNish als die andere rijder. McNish verwachtte dat de achterblijver de wijdere lijn zou nemen en liet de wagen het gat in lopen op het moment dat die toch instuurde. Wat ik vreemd vond was de vangrail en hoe de auto daarop \"explodeerde\" + het gebrek aan fatsoenlijk hekwerk.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 21:06
    • Als je helemaal in het begin kijkt zie je links bovenin dat de blauwe vlag voor Beltoise wordt gezwaaid. Deze lijkt inderdaad ruimte te geven maar stuurt toch op het laatste moment in en raakt McNish achter. Het is Koploper vs achterblijver. Een gevaar wat altijd op de loer ligt als er verschillende klassen door elkaar rijden en het snelheidsverschil erg groot is.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 22:37
  • Echt ongelofelijk hoeveel geluk die fotografen hebben dat de wagen van McNish terug naar de grindbak valt en niet erover gaat. Gruwelcrash dit.

    • + 0
    • 12 jun 2011 - 01:54

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar