user icon

Felipe Massa: "Mercedes moet George Russell een kans geven"

  • Gepubliceerd op 27 apr 2021 15:52
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

George Russell is een supercoureur die een kans verdient om voor het Mercedes-fabrieksteam te racen. Dat is de mening van voormalig Ferrari-coureur Felipe Massa, die ter gelegenheid van zijn 40ste verjaardag een interview gaf aan La Gazzetta dello Sport.

Toen hem werd gevraagd naar Valtteri Bottas, die dit jaar moeite heeft om te matchen met Lewis Hamilton, zei Massa dat hij denkt dat de prestatie van de Fin verband houdt met zijn spirituele kant.

"Het is niet makkelijk om jezelf te vergelijken met een kampioen als Lewis Hamilton", zei de Braziliaan.

Op pole position om Bottas op te volgen, staat de 23-jarige George Russell, die een spraakmakende crash en confrontatie met de huidige Mercedes-coureur op Imola had.

"George is een supercoureur, ook al heeft hij een fout gemaakt in Imola. Ik waardeer het feit dat hij zich verontschuldigde nadat hij was gekalmeerd. Het was een teken dat hij meer volwassen wordt. Hij verdient een kans en ik hoop dat Mercedes hem op een gegeven moment die kans geeft", zei Massa.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • delange

    Posts: 1.615

    Geen zorgen Flipke....volgend jaar zal die heus wel in de Merc zitten.

    • + 0
    • 27 apr 2021 - 16:12
    • George is goed, maar niet een hele massa beter dan Bottas...

      • + 9
      • 27 apr 2021 - 17:16
  • lupo

    Posts: 43

    als mercedes ballen heeft laten ze russel instappen in die 2de auto en dan zullen we zien wat die jankert hamilton waard is maar dat durven ze niet omdat dan die jankert hamilton een hoop glans verliest ik geloof erin dat russel die angsthaas nog wel een lesje kan leren

    • + 0
    • 27 apr 2021 - 17:31
    • Eigen aan een goat he! Veel blêren.. ;)

      • + 0
      • 27 apr 2021 - 17:55
    • Maar wat Hamilton wel kan en jij niet zijn hoofdletters, komma's en puntjes gebruiken.

      • + 10
      • 27 apr 2021 - 19:16
    • gabini

      Posts: 808

      Ik denk dat Lewis inmiddels al meerdere malen heeft laten zien dat hij de beste is!
      Ik vrees voor je dat Russel hem niet van zijn voetstuk zal brengen.

      Dr man bewees afgelopen weekend weer wat die waard is. Hij en Max zijn gewoon een klasse apart.

      Russel is meer Norris en Leclerc kwaliteit, dat is super goed maar geen max en Lewis goed

      • + 0
      • 28 apr 2021 - 02:30
  • Knalpijp

    Posts: 304

    Massa heeft er zoals gewoonlijk geen verstand van.
    Russell hoort niet in een topteam, middelmatige rijder.

    • + 0
    • 27 apr 2021 - 19:46
    • aldus een middelmatige reaguurder

      • + 5
      • 27 apr 2021 - 19:59
    • Knalpijp

      Posts: 304

      MacGyver,ik heb het niet over mijzelf, maar over Russell.
      Dus hou die opmerking maar voor je.

      • + 0
      • 28 apr 2021 - 10:20
  • Ik had het niet beter kunnen verwoorden 😋😝

    • + 0
    • 27 apr 2021 - 23:34
    • Ik vind de progressie van Lando Norris anders vele malen indrukwekkender dan Russell. Russell maakt nog steeds dezelfde domme beginnersfouten tijdens de race, terwijl Norris zich een teamspeler en een leider toont. Ik zou het alleen erg jammer vinden om hem te zien vertrekken bij McLaren.

      • + 0
      • 27 apr 2021 - 23:56
    • @RogerZzz,
      Waarom zou Norris vertrekken bij McLaren? Zeker de komende jaren zie ik dat niet gebeuren. Norris past juist heel goed bij McLaren en McLaren maakt duidelijk stappen vooruit de laatste paar jaren. Ik zie voor beide partijen geen reden om afscheid te nemen van elkaar.

      • + 0
      • 28 apr 2021 - 10:59
    • @Damon

      Uiteraard passen ze goed bij elkaar, maar de lokroep van Mercedes zou moeilijk te weerstaan zijn, lijkt mij. Uiteindelijk wil je als coureur kampioen worden.

      • + 0
      • 28 apr 2021 - 11:11
    • Maar dat is louter theoretisch: wat ik probeerde te zeggen was dat van het aanstormende talent Norris momenteel een sterkere indruk maakt dan Russell.

      • + 0
      • 28 apr 2021 - 11:13
  • Is dit dezelfde Massa die zelf 2 jaar te lang een topzitje vasthield?

    Ik acht Russel nog niet rijp genoeg voor Mercedes.

    • + 0
    • 28 apr 2021 - 12:59

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar