user icon

Ecclestone: "Natuurlijk gaan we dit jaar niet racen in Bahrein"

  • Gepubliceerd op 08 jun 2011 13:28
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Het lot van de Grand Prix van Bahrein is nog altijd niet beslecht. De World Motor Sport Council van de internationale autosportbond FIA zette het oliestaatje vorige week weer op de kalender, maar dat betekent niet dat het zover zal komen.

Unanieme goedkeuring van de teams is vereist en de renstallen zijn niet van plan om zomaar in te stemmen. Bernie Ecclestone deelde aan BBC Sport mede: “Hopelijk keert de vrede en rust terug in Bahrein en gaan we in de toekomst er weer heen voor een Grand Prix, maar natuurlijk is van een race dit jaar geen sprake, off course it's not on. Het schema kan niet omgegooid worden zonder een akkoord met de deelnemers, dat zijn de feiten.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Is nogal zorgelijk de hele midden-oosten kwesties met al die regieme. Ze horen van elkaar hoe het beter kan dus veel opstand.
    Terecht dat het nog niet veilig is om daar te gaan Racen. Niet voor de coureurs en niet voor de teams. Hoewel Bahrein vast een belangrijke rol speelt in het innen van de kas voor de F1

    • + 0
    • 8 jun 2011 - 13:34
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Voor mijzelf als kijker is het jammer. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het fijn als er veel races zijn en dit is gewoon weer een race. Ik ben wel van mening dat het goed is als ze daar niet gaan racen terwijl het volk net buiten het circuit wordt onderdrukt, echter staat daar tegenover dat ik mij afvraag waarom we dan wel rijden in bijv. China of andere semi-dictaturen..

    • + 0
    • 8 jun 2011 - 13:47
    • Ja voor ons als kijkers is het natuurlijk jammer, maar de veiligheid voor de coureurs gaat natuurlijk voor. Laatste jaren is het in die hoek al onrustig en de laatste maanden al helemaal en laat de F1 nou net een goed mikpunt zijn voor \'verschillende groepen mensen\'. Je opmerking waarom ze dan wel in bijv. China gaan rijden snap ik niet, daar is niks aan de hand verder.. in Japan oke, door de straling ect maar in China is nix hoor!

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 14:54
    • Jenssie

      Posts: 736

      Zeg Stropstrikker, even nadenken aub.

      Misschien zeggen de kwesties Tibet en Japan je iets, of anders het censuur dat de regering voert, een regering die ook niet heel erg democratisch is?

      Wat Szixxx probeert te zeggen is dat de F1 nou niet ineens moet pretenderen dat ze alleen maar willen racen in landen waar het allemaal dik in orde is....

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 15:59
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Ik heb er ook last van, en ik gebruik Safari. Maar wat ik ook niet snap is dat het een Wielren reclame is, welke Formule 1 fan kijkt nou Wielrennen? Of maak ik daar een inschat foutje?

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 21:04
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Sorry, verkeerde Reply.

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 21:05
  • Mooi zo, voel er ook weinig voor, kansen gehad en volgend jaar beter? ook al had dit jaar met KERS en DRS het wel een leuke race kunnen maken. Hoewel Bahrein ook niet altijd de slechtste wedstrijden had om naar te kijken.

    Offtopic, hebben meer mensen er last van dat de advertentie van Z weeler, het Dauphine Libere spel midden in het \'voeg hieronder jouw reactie toe\' scherm staat?

    Dat is wel even lastiger een reactie schrijven zeg, kan niet checken of er een tikfout is gemaakt omdat die add er bovenop zit...

    gelukkig is er een edit knop, dat dan wel, maar toch

    @ M4U Racing, lol, ik gebruik Google Chrome:) XD

    • + 0
    • 8 jun 2011 - 15:27
    • Gebruik Google Chrome en je hebt geen probleem...

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 15:48
    • TJ

      Posts: 619

      @M4U Racing
      Ook met Chrome heb ik dat probleem gewoon. Ik vind die vent een beetje eng kijken.

      OT: kan dat gezeik over wel of niet in bahrein racen niet gewoon afgelopen zijn? Nu gaan er allemaal mensen iets over zeggen die er niks over te zeggen hebben. Van mij hoeft het niet, en van de coureurs ook niet. Lijkt me duidelijk dus.

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 17:39
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Ik heb er ook last van, en ik gebruik Safari. Maar wat ik ook niet snap is dat het een Wielren reclame is, welke Formule 1 fan kijkt nou Wielrennen? Of maak ik daar een inschat foutje?

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 21:05
  • Ecclestone heeft de hele tijd geroepen dat de F1 terug moest naar Bahrein dit seizoen. Nu staat de FIA er ook achter en dan draait Ecclestone zich 180 graden en wil hij niet meer naar Bahrein?

    • + 0
    • 8 jun 2011 - 15:50
    • Jenssie

      Posts: 736

      Ik vind het ook heel typisch...maar je weet nooit wat er achter steekt. Vergeet aub niet het kostenplaatje wat betekent als je deze GP niet door laat gaan. voor 40 mln wil ik ook nog wel even kijken wat er mogelijk is

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 16:01
    • winti

      Posts: 1.363

      Nu kunnen ze het op de teams gooien die niet in stemmen en die gooien het op de logistiek. Mooie escape dus.

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 16:52
    • oebidoebi

      Posts: 632

      ik hoop dat er nooit meer een race gereden word in die zandbak, saai en lelijk circuit. een circuit op de noordzee is nog mooier.

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 22:31
    • Die gast is zo\'n ontzettende windvaan, Wouter Bos zou er trots op zijn.

      Eerst was hij ook akkoord met die nieuwe motorformule. Dan hoort hij wat klachten over het geluid en vervolgens is hij het er ineens niet meer mee eens.

      • + 0
      • 9 jun 2011 - 00:04
  • een tijdje terug zei die nog dat ze zeker nog gaan racen niet bij te houde zeg

    • + 0
    • 8 jun 2011 - 20:24
  • Wat een vreselijke klucht allemaal. Als de FIA nou weet dat ze eerst het akkoord van alle teams moeten hebben, wat heeft het dan voor zin om te zeggen dat de race door gaat VOORDAT je die goedkeuring van alle teams hebt?

    • + 0
    • 9 jun 2011 - 00:06
  • Gompie

    Posts: 4.951

    @F1McLaren: Ben al sind sbegin jaren \'70 F1-fan maar ook ene groot liefhebebr van wielrennen hoor. En ik zal zeker niet de enige zijn schat ik zo in.
    En ook deze site bestaat bij de gratie van de reclame-inkomsten dus...

    • + 0
    • 9 jun 2011 - 08:11

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar