user icon

GT-rijder werkt zich in de nesten met uitspraken over ontslag Binotto

  • Gepubliceerd op 08 maa 2021 11:42
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Josef Kral heeft zich dit weekend heel wat op de hals gehaald. De 30-jarige Tsjech verkondigde in een Youtube-video dat hij het zich kon voorstellen dat de positie van Mattia Binotto als teambaas van Ferrari onder druk staat vanwege de tegenvallende prestaties van vorig seizoen.

Op zich geen gekke uitspraak, maar voor sommigen vormde dit de aanleiding om te denken dat Binotto op korte termijn op straat komt te staan. Kral is tegenwoordig immers GT-coureur namens Ferrari en zou dus over meer informatie over de situatie rondom Binotto beschikken.

Kral haast zich nu om te zeggen dat het allemaal niet zo bedoeld was. "Ter verduidelijking: sommige recente uitspraken van mij over Ferrari zijn verkeerd geïnterpreteerd en uit hun context gehaald. Wat ik heb gezegd was mijn eigen mening, zonder verder enige basis of informatie. Het spijt me als ik daarmee gespeculeer in de hand heb gewerkt."

De Italiaanse journalist Giuliano Duchessa gelooft niet dat Ferrari op het punt staat afscheid te nemen van Binotto. "Tenzij de prestaties dit jaar ontzettend tegenvallen, dan is alles mogelijk natuurlijk. Maar het is eerder waarschijnlijk dat Ferrari afwacht hoe ze er in 2022 voor zullen staan. Dan moet de Scuderia minstens competitief zijn en zullen ze het Binotto aanrekenen als dit niet het geval is."

Ferrari presenteert de nieuwe SF21 woensdag 10 maart.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Hij zegt niks verkeerds, maar goed. Tegenwoordig zijn alleen wenselijke en politieke correcte antwoorden de norm.

    • + 2
    • 8 maa 2021 - 12:00
    • LimboF1

      Posts: 4.741

      Hij zegt ook niets verkeerd in mijn ogen en men interpreteert graag iets "anders" om stof op de doen waaien.
      Ik kan de de uitspraak ook niet vinden op Youtube, dus het is de vraag voor mij hoe deze opmerking tot stand is gekomen. Wellicht dat hij vragen aan het beantwoorden was?

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 12:27
    • Ik heb de video wél gezien voordat deze werd verwijderd. Heb 'm hier nog geplaatst. Hij heeft idd gezegd dat Binotto geen TP meer is. Hij is daar waarschijnlijk voor op de vingers getikt en moest zijn keutel intrekken, net als Salo vorige week.
      Vanuit Italië wordt nu gezegd dat Binotto op papier TP blijft, maar Mekies hem zo veel mogelijk gaat vervangen en Binotto zich weer in de fabriek met de ontwikkeling van de wagen/motor bezig gaat houden.
      Ook zou hij namens Ferrari iets voor/bij de FIA gaan doen.

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 12:43
    • snailer

      Posts: 4.510

      Ik ben het daar niet over eens. Iemand waarvan bekend is waar hij/zij werkt. Is altijd verantwoordelijk voor zijn haar afspraken op social media. Prive gerelateerd en zakelijk gerelateerd. Er is namelijk geen onafhankelijkheid. En het om die reden nooit objectief. En belangrijk: ook in je prive situatie behartig jij de belangen van de werkgever. Zo werkt dat nu eenmaal.
      Ik heb het gedeeltelijk ondervangen door op social media actief te zijn via een pseudoniem. Wat niet alles dekt overigens. Mensen die mij prive en via social media kennen werkt het bovenstaande nog steeds. Ik vertegenwoordig de werkgever.

      Dat gezegd hebbend. Je hebt volledig gelijk dat men alles op een weegschaal moet leggen en als er kleine inbalans is dan moet men zwijgen.

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 12:50
    • snailer

      Posts: 4.510

      Ik weet niet wanneer die video is geplaatst, Pietje. Maar als dit breder is gecommuniceerd (en dus ook naar Kral) dan zou het al lang op andere plekken gelekt zijn.
      Nu jij dit zo schrijft vermoed ik vooral dat die journalist het echte verhaal vertelt.

      Het wordt gewoon afwachten. Als Binotta straks aankondigt dat hij bij Lamborghini gaat wereken dan weten we dat Kral gelijk had.

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 12:56
    • Tegenwoordig rukt iedereen ook alles uit zijn context. Wat heeft deze zaak nu te maken met politieke correctheid?
      Je voedt zelf de impasse waarin de mensheid momenteel verkeert.

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 19:33
  • Waar rook is...

    • + 0
    • 8 maa 2021 - 12:28
    • ... is geen frisse lucht.

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 12:30
    • is Grosjean?

      • + 1
      • 8 maa 2021 - 12:38
    • ...is worst

      zocht ik eigenlijk 😂

      • + 1
      • 8 maa 2021 - 12:39
    • Snork

      Posts: 10.504

      ...is een Green Egg.
      Bij mij althans, ik stond gisteren weer lekker de Green Egg op te stoken.

      • + 1
      • 8 maa 2021 - 13:18
    • Joeppp

      Posts: 4.134

      teveel olie in de motor.

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 13:28
    • @snork, ik ben nog aan het wachten op mijn Primo oval xl 2021. In december besteld maar levering heeft nogal wat vertraging opgelopen.

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 14:03
    • ... is minder zicht.

      • + 0
      • 8 maa 2021 - 19:39
  • MisterED

    Posts: 238

    Ik vind het knap dat hij er überhaupt nog zit.
    Er is geen andere teambaas van Ferrari geweest die er in twee jaar zo’n zooitje van heeft gemaakt.

    • + 1
    • 8 maa 2021 - 14:06

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IT
  • Geb. datum 3 nov 1969 (51)
  • Geb. plaats , IT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar