user icon

Mercedes-teambaas: "Verstappen wil in voetsporen van Hamilton treden"

  • Gepubliceerd op 05 maa 2021 10:34
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-teambaas Toto Wolff kijkt vooruit naar het nieuwe F1-seizoen en ziet in Red Bull de absolute nummer één concurrent. De Oostenrijkse teambaas ziet in het Oostenrijkse team met Max Verstappen de grootste uitdager van Hamilton.

Wolff denkt ook dat er weinig wijzigingen op de grid zullen zijn, vanwege de minimale aanpassingen die gedaan mochten worden aan de wagens voor dit seizoen. Mercedes domineert al geruime tijd de Formule 1 en teambaas Wolff verwacht niet dat daar volgend jaar verandering in komt, vertelde hij aan Sky Sport.

Hij ziet wel gevaar in het team van Red Bull, want die rivaal is er een om rekening mee te houden. Wolff: "Het team heeft vergelijkbare middelen als het onze en een zeer ambitieus team; met Max Verstappen, een jonge coureur die in de voetsporen van Lewis Hamilton probeert te treden; en met Sergio Perez een coureur die ook regelmatig punten kan scoren bij de constructeurs. kampioenschap."

Fouten maken

Red Bull mag dan gevaarlijk zijn, Wolff merkt op dat er andere teams zijn die de stap naar voren lijken te maken. Het veld zal de komende tijd dichter bij elkaar komen en er zal niet veel ruimte zijn voor fouten. De fouten die je maakt, worden steeds sneller genadeloos afgestraft.

"Als het niet om de overwinning gaat, gaat het om podiumplaatsen. Je kunt het je natuurlijk niet meer veroorloven om iets fout te doen. Anders finish je al snel zesde of zevende."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Pfff, Max word 'n beetje over gewaardeerd denk ik.
    Ik denk zomaar dat niet Max, maar iemand anders de uitdager zal zijn.

    • + 3
    • 5 maa 2021 - 10:53
    • Mag ik proberen te raden over wie je het hebt?
      Ach, laat ook maar, daar kom ik toch niet op. 😜

      • + 4
      • 5 maa 2021 - 11:01
    • Heeft niks met de waarde van Max te maken dit zijn gewoon mentale spelletjes van Wolff.

      • + 1
      • 5 maa 2021 - 11:18
    • Ik zal je 'n hint geven Pietje.
      Het begint met La en eindigt op nce.
      De rest moet je zelf invullen.

      • + 2
      • 5 maa 2021 - 11:49
    • flyineddy

      Posts: 796

      @Ouw
      Lawrence! :D

      Eddy.

      • + 1
      • 5 maa 2021 - 11:52
    • Pff tuurlijk wil Max niet dit overgewaardeerd worden. Hij wil legendarisch worden, en zeker niet zijn titels met z'n auto gratis krijgen

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 12:05
    • Verrek Eddy, je hebt gelijk, maar die bedoel ik niet.

      • + 1
      • 5 maa 2021 - 12:05
    • Volgens mij bedoel je die wandelende wenkbr@Ouw...

      • + 2
      • 5 maa 2021 - 12:45
    • Als Max naast Hamilton rijdt zet hij hem elke race op een rondje.

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 12:57
    • Fanboy1

      Posts: 2.325

      Laat Max maar eerst Lafiti op een rondje zetten

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 21:26
  • ´Het team heeft vergelijkbare middelen´

    Nee , Gewoon nee, Tenminste de afgelopen 7 jaar zeker niet. Als bottas simpel 2e wordt in de stand dan weet je het verschil wel.

    Max vreet Hamilton met huid en haar op in hetzelfde/vergelijkbare materiaal.

    • + 3
    • 5 maa 2021 - 10:58
    • ik denk dat ze erg aan elkaar gewaagd zullen zijn in hetzelfde materiaal
      voor de rest ben ik het met je eens, het materiaal was zeker afgelopen jaren niet vergelijkbaar, maar dat weet Toto ook wel..
      Hij kan het gewoon allemaal heel mooi brengen.
      Als ik Toto was dan zou ik al die fantastische verhalen eens bundelen in een boek "Formule 1 door de ogen van Toto"

      • + 2
      • 5 maa 2021 - 11:38
    • Nu denk ik ook dat Max net van Lewis wint. Maar met huid en haar opvreten? Als je naar de carriere van Hamilton kijkt dan zie je een patroon. Namelijk dat als de druk toe neemt hij stappen kan maken. Denk ook aan het verloren kampioenschap tegen Rosberg. Weliswaar verloren, maar was superieur in de tweede helft van dat jaar. Als Verstappen zijn teamgenoot is dan denk ik dat hij formidabel tegenpartij geeft. Hamilton had het mogelijkerwijs wat te makkelijk om zijn potentieel te laten zien de afgelopen jaren. Maar hij is extreem goed. En Verstappen moet dan aan de bak. En ja, dan denk ik dat Verstappen net het voordeel heeft. Ook omdat Hamilton een jaartje ouder wordt. Zit ik er naast?

      • + 3
      • 5 maa 2021 - 12:06
    • @Pete: Ik heb in de wandelgangen vernomen dat er een nieuwe titel voor Toto's sprookjesboek wordt overwogen, mede gelet op het aantrekken van ook een jeugdigere doelgroep: De Wolff en de 7 titels ;-)

      • + 1
      • 5 maa 2021 - 12:32
    • @F(1)orum Het schijnt dat Susie zelfs 7 nippels heeft om een grote leg underdogs te kunnen voeden.

      • + 1
      • 5 maa 2021 - 13:04
    • flyineddy

      Posts: 796

      Ik zie Max eerder Lewis met huid en haar opeten dan andersom. Lewis eet immers geen vlees.

      Eddy.

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 13:18
    • Supa

      Posts: 1.912

      Max doet geen shit

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 18:55
    • Als je het verschil tussen "middelen" en "wagen" niet kent, kan je natuurlijk moeilijk discussiëren.

      "Max vreet Hamilton met huid en haar op in hetzelfde/vergelijkbare materiaal."

      Op basis van?

      • + 0
      • 6 maa 2021 - 00:17
  • Consistentie is alles voor behalen van een WK - daar weten RB en MB alles van en scoren daar over de volledige grid het best Voor wat de rijders betreft staat Lewis daar toch stevig bovenaan.

    • + 0
    • 5 maa 2021 - 11:14
  • mario

    Posts: 7.376

    "Verstappen wil in voetsporen van Hamilton treden"

    Nogal wiedes...... iedereen wil dat ;-)

    • + 1
    • 5 maa 2021 - 11:28
    • zo klaar als een kontje

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 11:38
    • Daar zit geen woord Mongools bij.

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 12:49
    • монгол гэсэн нэг ч үг алга
      монгол гэсэн нэг ч үг алга

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 18:06
  • LimboF1

    Posts: 4.725

    Geef een coureur als Verstappen eens hetzelfde materiaal als Hamilton, dan denk ik dat we stappen als een Schumacher en Senna zette gaan zien. Ik vind Hamilton overrated en denk dat de meeste coureurs liever in de voetsporen van een Schumacher en Senna willen lopen dan in die van Hamilton. Men legt de nadruk teveel op Hamilton en moet dit meer op Mercedes doen, want dat is de hoofdfactor die ervoor zorgde dat Hamilton zijn titels binnenhaalde.

    • + 0
    • 5 maa 2021 - 12:05
    • Vade

      Posts: 692

      Dat zegt Hamilton ook zelf, zonder Mercedes was hij geen 7x WK. Max de afgelopen 4 jaar in die Mercedes en Hamilton in de RBR en het was omgedraaid.

      Ik denk puur op kwaliteit dat Max beter is.

      • + 2
      • 5 maa 2021 - 12:25
    • Die discussie is zo eindeloos. Zonder McLaren was Senna nooit kampioen geworden (of misschien toch omdat ie dan eerder in een Williams had gezeten?)

      Schumacher was zonder Ferrari nooit 7x kampioen geworden... Of misschien toch, want dan had ie misschien bij Williams en McLaren gereden?

      • + 1
      • 6 maa 2021 - 00:19
  • "Mercedes domineert al geruime tijd de Formule 1 en teambaas Wolff verwacht niet dat daar volgend jaar verandering in komt, vertelde hij aan Sky Sport."

    Ik neem aan dat Toto op DIT jaar doelt?

    • + 0
    • 5 maa 2021 - 12:16
  • zorba

    Posts: 1.470

    Hebben we gezien in Turkye verleden jaar ,wie wie met huid en haar op at ! Dus een beetje dimmen zou beter op zijn plaats zijn. Je kan nog zo rap zijn als je wil ,het hoofd er bij houden is heel belangrijk.

    • + 3
    • 5 maa 2021 - 13:27
    • Gelukkig heeft Hamilton nog nooit een mindere race in lastige omstandigheden gehad * kuch Hockenheim*

      • + 1
      • 5 maa 2021 - 14:10
    • Diezelfde Hamilton die zijn titel verspilde (ook) in turkije in 2007 om heel drrog voor een pitstop de grindbak in te rijden?

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 15:18
    • Turkije, Royke? Ik denk je in de war bent met die ene keer dat het paard van Enneüs Verstappen zijn enkel enkel verstuikte tijdens de door Mehmet II georganiseerde Ottomaanse Spelen na de Val van Constantinopel in 1453.

      • + 2
      • 5 maa 2021 - 17:54
    • Fanboy1

      Posts: 2.325

      Schwantz34,

      Kijk die race Hockenheim maar eens terug.. Toen ham langzaam van de baan gleed reed hij op slick op een natte baan.
      Anderen (o.a. max) vliegen op regen banden van de baan en draaien rond,

      • + 1
      • 5 maa 2021 - 21:30
    • "Diezelfde Hamilton die zijn titel verspilde (ook) in turkije in 2007 om heel drrog voor een pitstop de grindbak in te rijden?"

      Gek, Hamilton kreeg een lekke band in Turkije, kan me niet herinneren dat ie daar in de grindbak reed...

      • + 1
      • 6 maa 2021 - 00:20
    • Supa

      Posts: 1.912

      Beste rookie jaar ooit 2007. Op enkele punten bijna Alonso, Raikonnen en Massa verslagen. Je hebt talenten, supertalenten, megatalenten en Lewis Hamilton.

      • + 1
      • 7 maa 2021 - 01:29
  • Heeft Wolff zonet de eerste open deur ingestampt?

    • + 0
    • 5 maa 2021 - 18:17

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar