user icon

Mercedes neemt steeds meer afstand van bijnaam 'zilverpijlen'

  • Gepubliceerd op 26 feb 2021 16:14
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

De zwarte livery die Mercedes vorig jaar hanteerde als steunbetuiging aan coureur Lewis Hamilton en de Black Lives Matter-beweging in de Verenigde Staten is de Duitse renstal kennelijk wel bevallen. Op social media hint het team in ieder geval naar een zwarte kleurstelling voor de W12, de auto voor het seizoen 2021. Mocht dat daadwerkelijk het geval zijn, dan betekent dat een definitieve breuk met de bijnaam 'zilverpijlen'. Dinsdag 2 maart wordt het allemaal duidelijk, dan presenteert Mercedes de W12.

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Nou dat lijkt me allemaal iets te dramatisch weergegeven in het artikel. Wolff heeft duidelijk ruim vantevoren aangegeven dat in 2021 met een zwarte livery zal worden gereden, maar dat men vanaf 2022 weer terugkeert naar het zilver. De FE-auto's van Mercedes zijn overigens reeds in 2021 weer zilver.

    • + 10
    • 26 feb 2021 - 16:16
    • Snork

      Posts: 10.326

      Precies, dit was al klip en klaar bevestigd.

      • + 1
      • 26 feb 2021 - 16:43
    • Straks een mega grote silverenster over de motorkap...

      Gewoon flauwenkul dit. Alle DTM auto's van Mercedes zijn ook niet altijd silver geweest om even aan te geven dat dit pure drama makerij is.

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 16:50
    • Zilveren*. Mn vingers weer te dik voor mn kleine telefoon.

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 16:51
    • Joeppp

      Posts: 4.075

      De zwarte Sonax Mercedes 190E met Bernd Schneider was geweldig in het DTM.

      • + 5
      • 26 feb 2021 - 16:56
    • Joep met zilveren reclame erop!

      • + 0
      • 27 feb 2021 - 10:23
  • Black Arrows dan maar?

    • + 0
    • 26 feb 2021 - 16:22
    • VES

      Posts: 1.105

      Zwarte pieten ?

      • + 4
      • 26 feb 2021 - 18:38
  • JH56

    Posts: 120

    Ik vond de zwarte pijlen mooier dan de zilver/grijzen

    • + 1
    • 26 feb 2021 - 16:38
  • Ik stoor me aan al dat extremistische BLM-gedoe. Maar goed, zolang ze Hamilton sponsoren - moet hij wel hun promoten he.

    • + 3
    • 26 feb 2021 - 16:57
    • delange

      Posts: 1.304

      ik stoor me er ook enorm aan....wat een poppenkast is dat wel seg.
      Daarom alleen al (en het feit dat ie alles wint) wil je Ham op pensioen sturen.

      • + 3
      • 26 feb 2021 - 17:12
    • Metzeler

      Posts: 76

      Aan BLM is niets extremistisch aan of je moet het over de "Blue" variant hebben.

      • + 4
      • 26 feb 2021 - 17:16
    • Aadfanaat

      Posts: 574

      Ach, je hoeft je er niet zo aan te storen. De gewenste gelijkheid zal er niet komen, geen zorgen.

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 17:41
    • Nog paar jaar volghouden en dan lost dit blm probleem in de F1 zich vanzelf op. Ik zie Hamilton niet to z'n 40e in de F1 :)

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 17:42
    • Even de cijfers lezen over wat BLM heeft aangericht in The USA , miljarden schade ,vele doden ,maatschappelijk drama teweeg gebracht, beste bewijs is wel dat veel zwarte amerikanen dat BLM helemaal niet steunen. De ‘woke’ witte antifa fascisten schreeuwen harder dan welke zwarte dan ook… . Ja , steun die terroristen vooral … Mercedes heeft een ww2 complex , zoals veel Duitsers dat (nog steeds) hebben

      • + 1
      • 26 feb 2021 - 21:35
    • @bschuit
      True. Zoals ik al zei,ik vind dat BLM een extremistische organisatie is, terroristisch zelfs. Als je je verdiept in hun activiteiten dan is het even schrikken.

      • + 3
      • 26 feb 2021 - 23:04
    • Beschuit, ik kom veel in Duitsland en heb ook veel Duitse vrienden, maar een ww2 complex hebben ze niet. De Duitsers zijn vooral jaloers op Nederland.. en ze komen hier graag.

      • + 1
      • 27 feb 2021 - 10:26
    • Grappig is die stemmingsmakerij van sommige mensen hier, die BLM als terroristische organisatie portretteren. Dan mijn vraag, als BLM een terroristische organisatie is, waarom is BLM dan voorgedragen voor de Nobelprijs voor de vrede???

      • + 1
      • 27 feb 2021 - 12:53
    • @LH44 omdat de westerse wereld tegenwoordig gedomineerd wordt door liberale politiek correcte figuren die hun eigen nest bevuilen.

      • + 0
      • 27 feb 2021 - 13:32
    • Vidres

      Posts: 167

      Klagen over liberaal terwijl een dikke meerderheid van de Nederlandse partijen zich identificeren als liberaal, als liberaal worden gezien of liberale waarden hebben.... grappig.

      Waar veel Nederlanders ‘links’ de schuld in de schoenen schuiven, hebben ze dit in Amerika met ‘liberal’. Houd alsjeblieft je Amerikaanse pieren in Amerika, die hebben geen betrekking op onze politiek. De gemiddelde Amerikaan (of Nederlander for that fact) weet überhaupt niet eens wat liberaal inhoudt.

      • + 0
      • 27 feb 2021 - 17:29
  • #BlackPaintSplatters

    • + 1
    • 26 feb 2021 - 17:26
    • #BrownAndRound ben ik dan weer wél voor! Rest kan mij gestolen worden

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 17:44
  • LimboF1

    Posts: 4.725

    Als ze het goed hadden willen doen en echt een statement willen maken, dan hadden ze een rijdende regenboog gemaakt. Nu steunen ze hoofdzakelijk een coureur omdat ze bang zijn voor imago schade en een beweging die hoofdzakelijk het te doen is om mensen met een zwarte huidskleur. Willen ze echt diversiteit, dan moeten ze niet alleen de kleur zwart gebruiken. Willen ze discriminatie aanpakken, dan moeten ze niet de kleur zwart gebruiken. Black lives matter is in mijn ogen een groepering waar ik niets mee kan, want discriminatie is meer dan een huidskleur. En ik ken genoeg mensen met een andere huidskleur die ook juist vinden dat BLM een verkeerd signaal afgeven. Daarbij is het moment dat Hamilton zich met BLM ging bezighouden zwaar discutabel, want weken nadat celebs zich uitspraken kwam meneer pas erbij kijken. Beetje laat voor iemand die zoveel met social media doet.... en dan heb ik het nog niet over de manier hoe hij dit door de strot van andere duwde. Het opdringen van een mening is niets anders dan onderdrukking, dus ......

    • + 1
    • 26 feb 2021 - 18:37
  • Als je auto maar woke is….

    • + 0
    • 26 feb 2021 - 21:29
  • Al zijn ze geel, goen of oranje met paarse bollen., het zijn voor eeuwig en altijd zilverpijlen. Het verhaal hierachter is onwaarschijnlijk mooi en heroïsch. Een breuk? Laat me niet lachen.

    • + 2
    • 26 feb 2021 - 23:34
  • Supa

    Posts: 1.909

    Een van de mooiste F1 livery ooit.

    • + 0
    • 28 feb 2021 - 01:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.317
  • Podiums 96
  • Grand Prix 119
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar