user icon

Nieuw F1-team uit Monaco ziet kans stijgen: "FIA en Domenicali werken mee"

  • Gepubliceerd op 09 feb 2021 12:31
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Een nieuw Formule 1-team uit Monaco is klaar om door te gaan met een aanvraag voor deelname aan het kampioenschap. In 2019 verklaarde een entiteit onder leiding van de onlangs overleden Adrian Campos en zijn zakenpartner Salvatore Gandolfo dat ze aan een nieuw F1-teamproject werkten.

De basis van het project is hun managementbedrijf voor coureurs, genaamd Monaco Increase Management, met voormalig F1-coureur Pascal Wehrlein in de selectie van coureurs.

In juni vorig jaar zei Gandolfo dat het project nog steeds in leven was, maar werd uitgesteld vanwege de coronacrisis. Een andere hindernis was de manier waarop Liberty Media momenteel officiële inkomsten aan teams verdeelt.

Goede stappen in de juiste richting

Maar nu de nieuwe F1-CEO Stefano Domenicali de leiding heeft, en ondanks het recente overlijden van Campos, is Gandolfo plotseling veel optimistischer.

"Wij zijn van mening dat de recente verklaringen van de nieuwe F1-CEO Stefano Domenicali, waarin wordt gesuggereerd dat het inschrijfgeld van 200 miljoen dollar voor nieuwe teams kan worden afgeschaft, een stap in de goede richting zijn", zei Gandolfo maandag. "We waarderen de open houding van zowel Stefano als de FIA ​​en zijn bereid om de nodige stappen te ondernemen om onze aanvraag af te ronden", voegde hij toe in een verklaring.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Misschien nog even een paar dagen wachten jongens en dan is wellicht RBR voor een prikkie te koop ;-)

    • + 4
    • 9 feb 2021 - 12:51
  • Rimmer

    Posts: 8.767

    - Is dit Cyril’s comeback als teambaas?
    Na zijn plotselinge vertrek was het opzienbarend stil geworden. Nog geen woord van dank in de media, wat is daar aan de hand?

    -Gaan ze met Alpine motoren rijden?

    -Is dit William Strory’s story?

    Vragen vragen vragen

    • + 2
    • 9 feb 2021 - 12:54
    • Michael Schumacher is in alle stilte aan een comeback aan het werken...

      mark my words

      • + 6
      • 9 feb 2021 - 12:56
    • Joeppp

      Posts: 4.692

      O Clemenzza, wat doe je nou. Hier krijg je een hoop gezeur van.

      • + 1
      • 9 feb 2021 - 13:23
    • bwah ik vind het wat tegenvallen tot nu toe @Joeppp

      • + 1
      • 9 feb 2021 - 13:27
    • "O Clemenzza, wat doe je nou. Hier krijg je een hoop gezeur van."

      Pete krijgt gewoon mijn plusje. Ik vond het wel grappig.

      • + 0
      • 9 feb 2021 - 13:27
    • Rimmer

      Posts: 8.767

      Ahh Der König kommt zurück, ja bitte.
      The one and only GOAT.
      Praise the lord, danke Michael. :)

      • + 1
      • 9 feb 2021 - 13:51
    • Snork

      Posts: 12.522

      Rimmer, Cyril heeft gesolliciteerd op bandenwarmerdrager bij RBR. Schijnt echter iets met zijn CV te zijn waardoor hij die job niet krijgt.

      • + 0
      • 9 feb 2021 - 14:17
    • Rimmer, William Story's story is a Williams story.

      • + 0
      • 9 feb 2021 - 18:07
    • Kan iemand mij verdorie uitleggen wat en de waarom van het woord/naam "GOAT"? Ik kan mij daar naast van dat beest of een stukje baard, niets bij voorstellen.

      Ik weet wel van het bestaan van het woord "OP", 'Opéé' dat als iemand niet of amper te verslaan is. Maar een geit,.... GOAT!?

      • + 0
      • 9 feb 2021 - 20:15
    • Snork

      Posts: 12.522

      Greatest Of All Times. GOAT.

      • + 1
      • 9 feb 2021 - 20:32
    • Beste @Snork, altijd maar weer dank voor je hulp :)
      Kwam ik eerlijk gezegd echt niet op. Wellicht met puntjes ertussen maar dat betwijfel ik lol

      • + 1
      • 9 feb 2021 - 20:56
  • Snork

    Posts: 12.522

    Eerst zien...afgelopen jaren hing het Aziatische F1 team Panthera ook in de markt om deel te nemen. Die zijn mede door de toelatingsfee van USD 200 miljoen afgehaakt. En ook omdat de reglementen voor de nieuwe auto een jaar doorgeschoven zijn, waardoor sponsoren van Panthera pas een jaar later exposure zouden krijgen. Met corona als toetje is dat team verdampt zo het nu lijkt.
    Het zou wel zuur zijn voor de Panthera oprichters als nu inneens die USD 200 miljoen van tafel zo zijn. Dat had nogal wat uitgemaakt voor Panthera.

    • + 0
    • 9 feb 2021 - 14:15
    • Precies waar ik ook aan dacht.
      Er was volgens mij zelfs nóg een Aziatisch team genoemd maar dat was een hele vroege dood gestorven.

      • + 0
      • 9 feb 2021 - 18:05
    • Stefan GP had je ook nog en op een bepaald moment wou er ook nog een spaans team mee doen... en nee HRT was t niet. Allemaal tot op heden niet meer dan een schreeuw om aandacht

      • + 0
      • 9 feb 2021 - 21:22
  • Arie54

    Posts: 4.034

    Daar gaat helemaal niks van terecht komen, let maar op. Ik zie het eerder als een poging van 'eens zien hoeveel potentiële sponsors we kunnen opscharrelen'.

    • + 0
    • 10 feb 2021 - 20:44

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land ES
  • Geb. datum 17 jun 1960 (61)
  • Geb. plaats Alzira, Valencia, Spain, ES
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar