user icon

Foto's: Giuliano Alesi treedt in de voetsporen van zijn vader Jean

  • Gepubliceerd op 25 jan 2021 13:33
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Giuliano Alesi heeft vanochtend zijn eerste meters in een Formule 1-bolide afgelegd. De Fransman kwam namens Ferrari in actie tijdens de vijfdaagse testweek van de Scuderia op het circuit van Fiorano. Met zijn eerste Formule 1-rit treedt Giuliano Alesi in de voetsporen van vader Jean, die dertig jaar geleden voor het eerst voor Ferrari uitkwam. Voor Giuliano Alesi betreft het een afscheidscadeautje, hij werd eind vorig jaar uit het opleidingsprogramma van de Scuderia gezet. Gelukkig hebben we de foto's nog…

Foto's Giuliano Alesi

Reacties (16)

Login om te reageren
  • berreal

    Posts: 235

    Net of je weer in de ogen van Jean Alesi zit te kijken, wat een gelijkenis!

    • + 3
    • 25 jan 2021 - 13:54
    • feuniks

      Posts: 83

      Dat is dan meteen ook de enige gelijkenis. Ik heb hem de afgelopen jaren een beetje gevolgd en hij heeft niet de snelheid van zijn vader.

      • + 2
      • 25 jan 2021 - 14:01
    • Heb altijd m'n twijfels gehad betreft Jean Alesi z'n snelheid.
      In de regen was de man werkelijk subliem. Ik hoopte ook altijd op regen. Heb me kapot gedanst. Maar verder was hij maar miniem beter dan bijvoorbeeld Berger.

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 15:00
    • hij had veel lef, kon flink stampen met een F1 wagen, maar verder had Alesi niet zo'n 'verfijnde' rijstijl als Schumacher,
      had bij Jean altijd het gevoel dat hij op het randje van een flinke crash reed..
      Het oogde wel altijd spectaculair, dat zeker

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 15:47
    • @Billgates
      Kan mij een kwalificatie in de regen op Francorchamps herinneren.
      Hij komt La Source uit, verliest hem, houdt het gas vol der op, je ziet de baancommissaris waar hij op af rijdt al achter de vangrail wegduiken maar hij krijgt het voor elkaar om de controle te krijgen en stuift richting Radillon, kippenvel!!!
      Ik heb het een paar jaar geleden nog geprobeerd terug te zoeken maar kon het helaas niet vinden.
      Ik wil maar zeggen dat ik het met je eens ben. Het leuke aan Alesi was dat hij met zoveel vuur reed en de houding van zijn hoofd in de bochten was ook zo'n speciaal kenmerk.

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 16:30
    • Alesi was eigenlijk een onwijs met de wagen. Ramde gewoon dat ding ofwel kapot, ofwel op het randje van (of net over het randje) van de baan gaan.

      Alesi had zeker snelheid, maar niet de controle. In een andere wagen had ie zeker meer races gewonnen, maar Alesi was lang niet het niveau Schumacher, Prost, Senna, ...

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 19:21
  • mooi , dat Alesi helmdesign icm een vuurrode Ferrari, word er nostalgisch van

    • + 1
    • 25 jan 2021 - 13:58
    • Blijft één van mijn lievelingsdesigns (uiteraard met knipoog naar Elio De Angelis).
      Eenvoudig en strak.

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 14:16
  • Kick!! Alesi jr is niet de beste uitvinding sinds gesneden brood, maar dit is toch wel heel mooi, hoor. Ik heb Jean nooit (bewust) in de F1 zien racen, maar het is natuurlijk een Ferrari-legend pur sang. Snif.

    • + 0
    • 25 jan 2021 - 14:40
    • Nooit bewust? Hij reed nog in 2001 in de F1 ?

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 16:00
    • @Starstreamer

      Nu je het zegt. Nooit op gelet. Ik heb sowieso weinig oog voor backmarkers. Geen actieve herinneringen aan, zou onze premier zeggen. XD

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 16:03
    • De overwinning van Jean op Montreal '95 deed mij meer dan 1 van de titels van Schumacher.

      • + 1
      • 25 jan 2021 - 18:00
    • Omdat ie al zoveel andere kansen verpest had?

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 19:21
  • Gelukkig is dat forumlid van een Jean Alesi hier ook met pensioen gegaan met zijn zogenaamd grappige posts.
    P. Clemenza zal het met mij eens zijn,want die had er ook al zo hekel aan....

    • + 0
    • 25 jan 2021 - 17:14
  • Jean Alesi heeft mij in zijn Ferrari minstens vijf jaar van mijn leven gekost, vrees ik. Toch heb ik daar geen spijt van, achteraf bekeken. Het was makkelijker om fan te zijn als je geen Ferrarist was. Onvergetelijke momenten (van hartstilstanden en andere beroertes), maar wat een herinnering.

    • + 0
    • 25 jan 2021 - 22:24

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar