user icon

Albon over het verslaan van Max: "Alles moet perfect zijn"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2020 19:13
  • comments 17
  • Door: Bo Brautigam

Alexander Albon wist zijn RB16 naar de tweede startrij te slepen voor de Grand Prix van Bahrein. Hij was een volle seconde langzamer dan pole-sitter Lewis Hamilton, maar ook 0,6 seconde langzamer dan zijn teamgenoot. Hij geeft aan mee te willen vechten aan de voorkant, maar geeft ook toe dat dat niet zomaar gaat.

"24 uur geleden was alles heel somber hier, na mijn crash", zo vertelt Albon. "Het was gewoon een stom foutje, wat wel gek was want ik voelde me erg zelfverzekerd in de auto. Het zelfvertrouwen kwam in de derde vrije training ook gelijk weer terug, alhoewel het wel altijd anders is met een compleet nieuw chassis", zo vertelt Albon.

"Ik wil dichterbij zitten en de mogelijkheid hebben om mee te kunnen vechten", zo vertelt Albon verder. "We starten redelijk vooraan dus hopelijk kunnen we Mercedes het leven zuur maken."

Ook werd de Britse Thai naar de verschillen tussen hem en Max Verstappen, en waar hij tekort komt. "Het zijn kleine beetjes overal en je zou echt een perfect rondje moeten rijden om hem te kunnen verslaan", zo legt Albon uit. "Het is nooit één ding als je naast iemand rijdt die erg snel is. Hij zit letterlijk overal op de limiet", zo vertelt Albon. "Hij heeft het zelfvertrouwen om overal te kunnen pushen, maar aan de andere kant de banden in leven te houden", zo concludeert Albon. 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • NicoS

    Posts: 13.001

    6 tienden toegeven is dan verre van perfect......;)
    Gelukkig is de rest nog minder snel, en verbloemd P4 best wel veel.

    • + 2
    • 28 nov 2020 - 19:29
    • nr 76

      Posts: 2.232

      Precies, 6 tiende past normaal het halve veld tussen...

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 19:30
    • NFS1

      Posts: 362

      Het zijn ook voornamelijk rechte stukken, dus logisch dat hij dichterbij zit. Volgende week zal hij ook wel aardig in de buurt zitten voor zijn doen.

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 20:32
    • Het feit dat de Red Bulls op dezelfde rij staan bewijst maar weer eens hoe groot het gat tussen de top en het middenveld wel niet is.

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 23:47
  • London

    Posts: 762

    Wat ik gewoon wil zien, en met mij vele anderen, is Max in dezelfde wagen als Lewis. Dan krijg je spektakel. Wie er dan ook wint geeft niet. Ik ben fan van Max maar als Lewis dat wint, at ik zeker niet uitsluit, dan is dat volkomen terecht en veel glans op zn toch al geweldige cariere. Wat een strijd zou dat zijn zeg.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 19:31
    • NicoS

      Posts: 13.001

      Iedereen wil dat zien, maar het is duidelijk dat het nooit gaat gebeuren.
      Liever zie ik meerdere teams vechten voor de titel, maar ook dat is al jaren niet het geval.
      De enige hoop is het budget plafond, en nieuwe regels vanaf 2022........

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 19:45
    • herhaal ik al 30 jaar...

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 22:15
    • Ik herhaal het ook heel vaak. En toch blijf je ieder jaar weer kijken, terwijl je weet dat Mercedes volgend seizoen weer wint. Heel vreemd, want irriteer me er dood aan. Zelfde verhaal met Schumacher destijds.. Ze zouden veel meer uit de sport kunnen halen... Ben benieuwd wie er vanmiddag wint trouwens........

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 08:26
  • Moulbit

    Posts: 57

    Morgen eerste bocht buitenom verstappen, samen eruit kegelen, "ik voelde me te zelfverzekerd in de auto'

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 19:57
  • Na ja, onder normale en gelijkwaardige omstandigheden zal hij dus nooit Verstappen verslaan.. 0.6 lijkt dan niet veel voor normale burgers zoals wij maar is gewoon een gigantische gat in deze sport.. ook geen schande, Max en Hamilton zijn buiten categorie ..

    • + 1
    • 28 nov 2020 - 21:07
    • louc_

      Posts: 2.286

      Je bedoeld Hamilton buiten categorie aanname zijn palmares.

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 21:41
    • ringo

      Posts: 3.434

      Leclerc Max en lewis kunnen dit moment alles uit de auto halen....Als je leclerc of max naast lewis zet in de mercedes, kan goed zijn dat lewis nogal door de ijszakt niet in rijden maar dan moet die smerige truukjes uithalen :)

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 22:30
    • John6

      Posts: 5.681

      Bij Mercedes veranderen ze niets aan rijders, is totaal geen reden voor.

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 23:42
  • Albon is amper in staat om er één perfect rondje uit te persen, laat staan een stuk of 60 achter elkaar ;)

    • + 3
    • 28 nov 2020 - 23:34
  • MaxRaw

    Posts: 281

    Dus het ontbreekt hem aan zelf vertrouwen.
    Misschien iets anders gaan doen ?

    • + 0
    • 29 nov 2020 - 09:56
  • IK begin steeds meer te denken dat iedereen naast deze Max gewoon helemaal vernederd wordt. Maakt niet uit wie je er naast zet. Charles zou een beetje in de buurt kunnen blijven denk ik. en Hamilton misschien. Maar ik denk dat die ook op een hoopje worden gereden.

    Simpelweg de allersnelste rijder die ik ooit heb gezien. samen met Senna. Het is ook puur talent, Maar hij heeft ook nog de werklust van een schumi.

    Gooi hem in dominant materiaal en dan komt niemand maar dan ook niemand in de buurt.

    • + 2
    • 29 nov 2020 - 11:10
    • MLTG

      Posts: 604

      Steeds meer? dat roep je al een vrij lange tijd. Hamilton wint gewoon van Max. Leclerc en Max zal liggen aan de auto waar ze inzitten. Zet ze allebei in de Ferrari en Leclerc wint. Zet ze allebei in de RBR en Max wint.

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 13:13

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 197
  • Podiums 2
  • Grand Prix 66
  • Land TH
  • Geb. datum 23 maa 1996 (25)
  • Geb. plaats Londen, TH
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar