user icon

Zoon Jean Alesi niet goed genoeg voor de F1: "Ferrari heeft hem ontslagen"

  • Gepubliceerd op 09 nov 2020 12:32
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

De weg naar de Formule 1 voor de zoon van Jean Alesi lijkt voorbij. Terwijl Michael Schumacher's zoon Mick op het punt staat om volgend jaar van de Formule 2 naar de F1-grid te springen, is het een andere zaak voor de 21-jarige Giuliano Alesi, die eveneens lid is van de Ferrari Driver Academy.

Tegenover de Zwitserse krant Blick vertelt vader Jean Alesi: "We hebben geen sponsors voor 2021 en Ferrari heeft hem ontslagen van de academie. Ik heb mijn eigen Ferrari F40 verkocht, maar ik kan niet langer privé geld inzamelen."

Toen hem werd gevraagd wat er mis is gegaan voor Giuliano, legde Jean Alesi uit: "We hebben gewed op het verkeerde team met HWA. We hebben meer dan een miljoen euro betaald maar alle beloften werden niet nagekomen. Toen we overstapten naar MP, wilde HWA nog eens 80.000 euro."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • gaspadaal

    Posts: 62

    a wat zielig he.
    gewoon niet goed genoeg gaan ze het team de schuld geven dat ze verkeerd gegokt hebben.

    • + 1
    • 9 nov 2020 - 12:35
    • Ja, een nogal Trumpiaanse reactie. Oftewel: gebrek aan reflecterend vermogen.

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 15:54
  • Rimmer

    Posts: 8.557

    Nee nee Jean. De enige verkeerde weddenschap die je bent aangegaan was die van je zoons carrière.
    De jongen is ongetwijfeld net zo aardig als zijn vader maar als coureur is het echt 3x niks.
    Had hem maar aangemoedigd om een van te leren dan had je je F40 kunnen houden. Vaderliefde maakt blind dat weet ik ook. Hopelijk gaan de ogen nu weer langzaam open bij Jean voordat hij straks ook nog zijn huis verpand heeft.

    • + 4
    • 9 nov 2020 - 12:35
  • Hmmmmm.... misschien heeft Alesi jr. ook niet voldoende talent om het verschil te maken t.o.v de overige Ferrari Academy rijders? Beetje sneu om alleen maar één kant op te wijzen als zijnde ‘het is hun schuld’

    • + 0
    • 9 nov 2020 - 12:37
  • vPutten

    Posts: 1.610

    Gewogen en te licht bevonden. Niet ieder zoontje van is automatisch een topper, dat is maar aan enkelen met echt voldoende talent voorbehouden. Die Schumacher jr. is dan weliswaar al wat verder gekomen maar zal zich in de F1 eerst nog maar eens moeten gaan bewijzen.

    • + 2
    • 9 nov 2020 - 12:49
    • Gezien het feit dat 50% van Giuliano's genen van zijn moeder afkomstig zijn, zou ik mevrouw Alesi wel eens willen zien inparkeren.

      • + 3
      • 9 nov 2020 - 15:56
  • De andere coureur van BWT HWA Racelab, Artem Markelov, is beslist geen pannenkoek. Hij heeft diverse races in fde F2 gewonnen in 2017 en 2018 met Russian Time. Maar dit jaar deed hij het nog slechter dan Giuliano.
    Wat betreft HWA heeft Alesi dus wel een punt (alleen telt dat niet voor het kampioenschap).

    • + 2
    • 9 nov 2020 - 13:04
    • ja klopt wel, maar Giuliano laat nu ook weer geen onuitwisbare indruk (mening gebaseerd op eerdere jaren in feeders)

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 14:41
  • Je F40 verkopen. Daar vind ik wat van.

    • + 2
    • 9 nov 2020 - 13:08
    • Ik ben niet verder gekomen dan een schaalmodelletje.

      • + 3
      • 9 nov 2020 - 13:12
    • je kunt er maar vanaf zijn @Eddy, zo'n ding neemt veel plek in, plek wat hij nu kan benutten voor extra tuingereedschap, zo is het ook weer!

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 13:41
    • Een F40 kan je ook uit elkaar halen en heel luxe tuingereedschap maken kwam ik onlangs toevallig achter!

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 14:39
    • @clemenza www.youtube.com/watch?v=MeiHi9RSA-k&;list=PLB7B7847FD1C83E26&ab_channel=Larkinzzz

      :o

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 14:42
    • @Schwantz: je kan er nu ook 1 van lego kopen. Kost rond de 250 euro, geen geld man.

      @Pete&NBS: I hate you guys.

      • + 1
      • 9 nov 2020 - 15:21
    • Snork

      Posts: 11.872

      De F40 verkopen klinkt sneu. Maar feit is wel dat hij een F40 had, kan ik niet zeggen. Ik kan hoogstens de Alfa Mito van mijn vrouw op Marktplaats zetten.

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 15:32
    • Wat dan weer wel waar is, is dat een Ferrari F40 die ene heer J.Alesi ooit gekregen heeft van Ferrari zelf als dank voor zijn verdiensten, natuurlijk op Markt plaats veeeeeel meer waard is dan de mijne, mocht ik er één hebben....

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 19:13
    • Heb vernomen dat J.Alesi tegenwoordig in een Honda HR-V 1.8T rijdt. Doetie goed.

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 21:10
    • @Eddy
      Echt he. Ik zou eerder dat kind verkopen.

      • + 0
      • 10 nov 2020 - 08:08
    • @Pete
      Je kan er in ieder geval een dikke warmtepomp van aanschaffen om je huis CO2-neutraal te maken. Het kost wat, dat deugen! ;-)

      • + 0
      • 10 nov 2020 - 08:09
    • @Roger: Heel grote strik om dat kind. Hoppa! Een F40 verkoop je niet. Punt.

      • + 0
      • 10 nov 2020 - 12:35
  • Offtopic, zou misschien hier ook een artikel over Kas Haverkort kunnen komen?
    Nederlands kampioen!

    • + 0
    • 9 nov 2020 - 16:09
    • Oeps, @Redactie erbij vergeten

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 16:09
    • In principe isie Spaans kampioen, maar dat geheel terzijde...

      • + 0
      • 9 nov 2020 - 23:01
  • Hoewel ook ik vermoed dat Alesi jr., in ieder geval momenteel, net te licht is voor de F1, moet ik ook wel zeggen dat hij het niet echt getroffen heeft qua teams. Zijn beste outfit was Trident en die zijn weliswaar goed genoeg om een incidentele overwinning te boeken, maar komen over het algemeen tekort om een serieuze gooi naar het kampioenschap te doen. Dat gezegd hebbende, zijn de resultaten van Alesi jr. echt te mager. Jammer, want ik had Jean graag op regelmatige basis in de paddock gezien!

    • + 0
    • 10 nov 2020 - 08:08
  • Arie54

    Posts: 3.888

    Ach, gaat vader Jean gewoon verder met meer dan uitstekende wijn maken.

    • + 0
    • 10 nov 2020 - 08:29

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Trident
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 20 sep 1999 (21)
  • Geb. plaats Avignon, Frankrijk
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit