user icon
user icon

Grosjean heroverweegt overstap naar IndyCar: "Ik vind ovals eng, maar ook verleidelijk"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2020 10:30
  • comments 11
  • Door: Martijn Arnoldus

Het F1-team van Haas maakte recentelijk bekend dat Romain Grosjean naar een nieuwe werkgever moet zoeken. De Fransman kijkt al rond buiten de koningsklasse voor een stoeltje. De meervoudig podiumwinnaar heeft zelfs al interesse getoond in de IndyCar-series. Ook kijkt hij met een schuin oog naar andere klasses zoals de WEC en Formule E.

Op een stoeltje in de Formule 1 rekent Grosjean niet meer. "Ik heb het geaccepteerd. Er zijn nu minder zitjes beschikbaar en ik richt mij nu op andere projecten waar ik races kan winnen", aldus de Haas-coureur.

De hoogste Amerikaanse autosportklasse is voor de Fransman een belangrijke optie. In eerste instantie had Grosjean geen zin in een overzeese overstap vanwege de ovals, maar doordat er op de kalender van 2021 nog maar vier speedways zijn, is hij van gedachte veranderd. "Ik heb eerder gezegd dat ik geen interesse heb om naar de Verenigde Staten te gaan, maar er zijn nu minder ovals dan gedacht. Ik vind het eng, maar ook verleidelijk. We zien wel."

De IndyCar is niet zijn enige optie. Ook andere series worden in overweging genomen. Daarbij is het voor Grosjean een belangrijke voorwaarde dat hij weer in staat is vooraan mee te kunnen doen om de winst. "Ik mis het hebben van een competitieve auto. Dat is wat ik terug wil. Formule E is een optie, maar ik kijk ook naar langeafstands racen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Phantom01

    Posts: 443

    Rijdt Marcus Ericsson daar ook niet? heeft hij ieder geval goed excuus als hij crashed :)

    • + 1
    • 3 nov 2020 - 10:45
    • Q3FI

      Posts: 482

      Ouwe grap, zo'n baard... Het was de engineer van Romain die dat zei, niet Romain zelf.

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 10:47
    • Rimmer

      Posts: 7.904

      He hit me he hit me! (Die kwam niet van zijn engineer)

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 12:03
    • @Rimmer , Dat kwam weldegelijk van zijn engineer: " I think Ericsson hit us"

      • + 2
      • 3 nov 2020 - 12:24
    • ThisGuy

      Posts: 464

      Ericsson reed vorig jaar in de pitstraat met de indycar haaks de muur in. Hij had zich onsterfelijk kunnen maken met de volgende woorden: 'I think Grosjean hit me.'
      Kans gemist! Of wellicht komt die kans nog een keer...

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 14:41
    • Rimmer

      Posts: 7.904

      He hit me he hit me kwam uit 2016. Was een ander incident.

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 18:26
    • They race me so hard.

      • + 0
      • 4 nov 2020 - 12:50
  • Oud F1 coureurs in de Indy... ik vind het toch wel leuk en ik let er daardoor altijd een beetje extra op (met name op Takusan!).
    Magnussen & Grosjean lijken mij beide een mooie aanvulling voor de Indy.

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 11:55
    • ThisGuy

      Posts: 464

      Is dat die raceklasse waar ze afgedankte F1 coureurs droppen? ;-)

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 14:43
    • Beamer

      Posts: 1.025

      Ik denk dat met name Magnussen een mooie aanvulling is voor de Indy, bij Grosjean heb ik meer een Formule E gevoel.

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 15:20
  • ThisGuy

    Posts: 464

    Als ik zo rechts de personalia van Grosjean bekijk dan ben ik wel stikjaloers op zijn gewicht...

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 15:04

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 116
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar