user icon
user icon

Jean Todt over goudhaantje Verstappen: "Hij is heel belangrijk voor de sport"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2020 08:42
  • comments 19
  • Door: Brick van Boxtel

FIA-baas Jean Todt is lovend over Max Verstappen. De gekte van de Max Verstappen-fans gaat de hele wereld over en op steeds meer circuits (voor de coronatijd), waren er Max Verstappen-tribunes. Volgens Todt is de 23-jarige coureur heel belangrijk voor de Formule 1.

Max Verstappen heeft met zijn fans ervoor gezorgd dat de Formule 1 na 36 jaar terugkeert naar Zandvoort. Eigenlijk was dit 35, maar door de coronauitbraak werd dit een jaar uitgesteld. Overal waar Max racet zijn oranje shirtjes te vinden die de Nederlander aanmoedigen.

Volgens Todt is de Red Bull Racing-coureur echt een coureur met de autosport in zijn bloed. "Max Verstappen is heel belangrijk voor de sport. Hij heeft een sterke persoonlijkheid. Het is goed om dat soort leiders te hebben, in welke sport dan ook. Max is opgegroeid in deze wereld, was vier jaar toen hij begon met karten, heeft goede genen en is enorm getalenteerd." 

Om in de Formule 1 te mogen rijden, moest je voorheen geen rijbewijs hebben. Max Verstappen was 17 jaar toen hij debuteerde en had toen geen rijbewijs. De regels werden na de komst van de Nederlander aangepast, omdat de FIA-president zich er niet goed bij voelde. Met een superlicentie mag je deelnemen aan de Formule 1 en daar is nu het volgende ook verplicht een rijbewijs bij nodig. "Als je een superlicentie wil hebben om in de Formule 1 uit te komen, moet je een rijbewijs hebben", zegt Todt tegenover de Telegraaf.

Vrouwelijke Verstappen

Jean Todt meent dat er in de Nederlandse autosportjeugd nog veel talent zit. "Nederland heeft iets van acht miljoen inwoners, toch?"

Hierna vertelt de verslaggever dat Nederland ruim het dubbele aantal inwoners heeft, waarvoor Todt excuses maakt. "Het gaat om de opleiding en de basis, niet om de populatie. We hebben meer vrouwen nodig! Ik hoop dat Nederland nog een Max Verstappen voortbrengt, maar dan met een rok aan", aldus de Fransman.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Waarom kan Max geen rok aantrekken? Kom op, we leven in 2020.

    • + 3
    • 1 nov 2020 - 09:38
    • winti

      Posts: 1.339

      Waarom kan een stukje uit de Telegraaf zelfs niet foutloos overgeschreven worden?

      • + 1
      • 1 nov 2020 - 09:42
    • Het is gewoon goed.

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 10:48
    • Todt wil gewoon een vluggertje

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 14:59
    • @Winti, je zin “loopt” ook niet lekker......doet me denken aan iets met een “pot en een ketel” ;)

      • + 0
      • 4 nov 2020 - 19:21
  • Wat een seksistische opmerking! Daar valt mij de rok vanaf!

    • + 0
    • 1 nov 2020 - 09:53
    • Heel Mongolië in rep en roer!

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 11:53
    • Heel Mongolië wil nu aan de toeter trekken .......

      • + 0
      • 4 nov 2020 - 19:17
  • GP-fan

    Posts: 49

    Dezelfde Todt zorgt er (waarschijnlijk onbewust) voor dat Max de komende 5 jaar (!) geen race op eigen kracht kan winnen! Max is een topcoureur met een topchassis, maar heeft geen topmotor. Dus kan hij niet op eigen kracht wedstrijden winnen.

    In 2014 zijn de huidige hybride motoren al ingevoerd en die van Mercedes is gewoonweg superieur. Mercedes weigert om Red Bull motoren te leveren, hetgeen begrijpelijk is. Pas in 2026 (12 jaar!) zullen nieuwe motoren worden ingevoerd. Dit lijdt tot 12 jaar Mercedes dominantie. Bernie had dit nooit toegestaan.

    De concurrentie moet dan maar beter haar best doen zou je zeggen. De FIA van Todt maakt dit echter onmogelijk. Dit jaar zijn de motoren bevroren onder het mom van Corona. Vanaf volgend jaar mag beperkt getest worden onder het mom van kostenbesparing. Honda wordt hierdoor onmogelijk gemaakt om Mercedes in te halen en gaat zelfs de F1 na 2021 verlaten.

    Deze week is er gesproken om in 2023 ipv 2026 nieuwe motoren in te voeren. Laat wijze mannen dit inderdaad doorvoeren! Dit is de laatste, maar o zo belangrijke stap om de F1 weer gezond en spannend te maken.

    Max krijgt dan eindelijk een eerlijke kans om te winnen.

    • + 2
    • 1 nov 2020 - 10:03
    • Het is niet alleen de motor, maar ook het chassis.
      En volgend jaar heeft gewoon iedereen een compleet nieuwe motor.
      Dat komt omdat Mclaren over gaat op Mercedes motoren, zo is er een maas in de wet onstaan.

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 10:30
    • GP-fan

      Posts: 49

      @ridertje.
      De bevriezing is volgend jaar niet meer van kracht, het zijn echter dezelfde type motoren.
      Het chassis heeft toch echt veel minder invloed dan je denkt. Red Bull heeft een topchassis gehad en was beduidend beter dan die van Mercedes. Zowel Max als Ricciardo konden Mercedes niet aanvallen.
      Nu heeft Red Bull een snel chassis, maar komt nog steeds vermogen te kort.

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 11:27
    • Max en Riccardo, dat was ook met de toen nog erg slechte Renault motor😉
      De RB 15 was in de basis beter.

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 08:23
  • Maxima versloppen.

    • + 0
    • 1 nov 2020 - 10:50
  • 8 miljoen inwoners in Nederland?

    Nee, Jean het is 16 miljoen mensen op dat héle kleine stukje aarde en dat was in 1996 (vreselijk nummer trouwens!)
    Inmiddels zijn het er 18 miljoen waarvan er 2 miljoen naar het oosten liggen op vrijdag.

    • + 0
    • 1 nov 2020 - 11:12
    • CBR600F

      Posts: 476

      In 1995 waren het er 15 miljoen. En dit: "waarvan er 2 miljoen naar het oosten liggen op vrijdag." is niet nodig.

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 12:04
    • Nee,is misschien niet nodig,maar wel de waarheid.

      • + 1
      • 1 nov 2020 - 12:57
    • WOW! 2 miljoen zoveel, ik wist niet dat er zoveel Polen in de bouw werkten :))

      • + 0
      • 4 nov 2020 - 19:27
  • Polleken

    Posts: 926

    Laat Todt maar zorgen dat er iets gebeurd met de motoren want als ( ik zeg bewust als ) er straks 2 teams minder op de grid staan dan kon het wel eens afgelopen zaak zijn met de F1

    • + 0
    • 1 nov 2020 - 11:19
  • "Ik hoop dat Nederland nog een Max Verstappen voortbrengt, maar dan met een rok aan"

    Dit soort opmerkingen kunnen tegenwoordig ook echt niet meer! (niet mijn mening ;))

    • + 0
    • 1 nov 2020 - 12:16

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar