user icon
user icon

Lewis Hamilton moet zich melden bij stewards vanwege track limits

  • Gepubliceerd op 26 sep 2020 15:51
  • comments 46
  • Door: Martijn Arnoldus

Lewis Hamilton pakte vanmiddag de pole position in Sotsji maar of de Brit deze mag behouden is nog niet helemaal zeker. Vanwege het overschrijden van de track limits en het onjuist terugkomen op de baan, moet de zesvoudig wereldkampioen zich melden bij de stewards om 17:15 uur. De Mercedes-coureur is niet de enige die zich moet melden. Ook Nicolas Latifi, Romain Grosjean en Kevin Magnussen moeten langs de wedstrijdleiding vanwege andere reden.

Mocht er een straf komen voor de genoemde coureurs zal er een gridstraf uitgedeeld gaan worden, maar de verwachting is dat het bij een berisping zal blijven.

Reacties (46)

Login om te reageren
  • Hij moet op het zwarte matje komen...

    • + 3
    • 26 sep 2020 - 16:04
    • Blijft echt onzin. Ze maken er altijd een hele rechtszaak van. Misschien mag hij zijn advocaat ook nog meenemen. Als je als arbitrage overtuigd bent deel je een straf uit. Ben je niet overtuigd deel je geen straf uit. In welke situatie, of welke deelnemer of welke sport dan ook.

      • + 3
      • 26 sep 2020 - 16:14
    • @Schwantz

      Grappig hoor. Heel gevat. Grote jongen. Heb je gister zeker de hele dag over na zitten denken?

      • + 4
      • 26 sep 2020 - 16:24
    • hoogie35

      Posts: 653

      berisping? een tracklimit is een tracklimit toch? dus het was goed of het was fout. die berispingen word ik niet goed van.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:32
    • Roger,

      Doe is niet zo zuur

      • + 2
      • 26 sep 2020 - 16:35
    • Ik heb slapeloze nachten gehad om zo briljant uit de hoek te komen Rogerzzz

      • + 7
      • 26 sep 2020 - 16:36
    • Roger zit in de van putten,zelfde account,zielig.....

      • + 3
      • 26 sep 2020 - 16:50
    • @Clint

      Tuurlijk, jongen.

      • + 5
      • 26 sep 2020 - 16:52
    • vPutten

      Posts: 1.066

      Ach RogerZzz, laat dat zieltje toch, zijn verstandelijke vermogens zijn nu eenmaal niet groter. Hoe zielig is dat.
      clint oostwoud, de oplettende lezer heeft allang door uit welk trollenlegertje jij komt. Hoe doorzichtig is dat.

      • + 3
      • 26 sep 2020 - 17:04
  • nutstree

    Posts: 208

    Ik hoop het niet. Max op pole... Zonder slipstream is hij geheid de eerste plek kwijt gelijk

    • + 3
    • 26 sep 2020 - 16:04
    • Kevin

      Posts: 4.686

      Inderdaad. Sochi is uitgerekend een circuit waar pole geen voordeel is.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:06
    • Als Ham een straf krijgt is Max de Sjaak.

      • + 4
      • 26 sep 2020 - 16:06
    • NicoS

      Posts: 11.804

      Alleen voor je CV is pole op deze baan leuk, maar hier wil je eigenlijk niet echt op pole staan.
      Verwacht geen straf overigens.....

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:10
  • Dat zal wat zijn, zijn pole kwijt.
    5 plaatsen penalty, moet hij er toch nog moeite voor doen.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:05
    • Ik heb nog niet eerder hier een straf voor gezien behalve in de race. Alleen reprimandes

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:15
    • gp

      Posts: 4.015

      Zijn straf heeft hij al gehad. Dit is meer een formaliteit.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:15
  • 1ste/2e/3e starten hier is allemaal 1 pot nat. Waar ik wel blij mee ben is de gele band. Maar goed het vertrouwen is wel een beetje zoek bij mij hoor. er is altijd wel wat bij de start. We zien het wel. En op deze manier zou ik niet eens pole willen pakken.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:07
    • Supa

      Posts: 1.704

      Waarom niet? Als Max op pole staat, vind ik het oprecht verdiend.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:12
    • Verdiend wel. Net zoals Hamilton verdiend kampioen gaat worden. Op die manier. Ik zie het liever puur op eigen kracht met keiharde concurrentie.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:15
    • Supa

      Posts: 1.704

      Nou. De voorbereidingen waren slecht en als j niet sterk bent moet je slim. Dat heeft Max vandaag ook gedaan.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:32
  • Jepsie

    Posts: 7

    Aan de ene kant niet ideaal voor Max als hij op p1 terecht komt, aan de andere kant ook weer wel. Hamilton wat plaatsen naar achteren kan de winstkans vergroten

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:11
  • Best geen straf idd want hier op plek 1 starten is geen voordeel.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:12
  • Supa

    Posts: 1.704

    Hamilton heeft twee goede rondes in Q3 gereden, ben benieuwd.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:20
  • Nou, ik heb de foto's gezien op RF en ik moet zeggen: als je het naast de instructies van Masi legt, zitten ze allevier fout. Zou wel een uiterst lullige penalty zijn. En Turn 2 in Sochi geeft volgens mij wel vaker aanleiding voor discussies.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:23
    • Er bestaan geen lullige penaltys. Alleen lullige regels. Maar als je lullige regels opstelt moet je ze wel nakomen......

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:32
    • En je punt is?

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 16:47
  • ibileon

    Posts: 26

    Indien hij track limits heeft overschreden dient deze tijd onmiddellijk ingetrokken te worden en toch niet drie uur na de qualy? Ik snap er niks meer van. Begint meer en meer op een slechte soap te lijken

    • + 1
    • 26 sep 2020 - 16:28
    • Ik vind het ook nergens op slaan. En dat is niet omdat het Hamilton is. Maar dit is gewoon onduidelijk zo.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:33
    • gaat niet om tracklimits, maar om het terug komen op de baan in de opwarmronde na de rode vlag in Q2. Dr zijn regels hoe je terug moet komen op het circuit, dr staan paaltjes en pijlen, maar Hamilton nam zn eigen route. Volgens mij valt dat dan in de categorie 'rejoining the track in an unsafe manner'.

      • + 2
      • 26 sep 2020 - 16:59
  • Wat is dit nou weer. Waarom kunnen ze niet gelijk straffen. Nu weer dat gezeik om een outlap? Hij moet wel oppassen met zijn strafpunten trouwens.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:32
  • Peter1976

    Posts: 24

    Zal wel weer met een sisser aflopen, want je geeft mr Hamilton toch geen straf dat zou heel oneerlijk zijn!!!!!

    • + 1
    • 26 sep 2020 - 16:34
  • Iemand een filmpje of foto? dit is geen hogere wetenschap.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:35
  • RBH2019

    Posts: 2.498

    Tijdens de kwalificatie werd met regelmaat een tijd geschrapt wegens track limits. Nu is het mogelijk om er eerst over te praten? Wat is dit nu weer. Ik hoop dat Verstappen op P2 mag starten, maar dit is toch niet uit te leggen?

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:47
    • Het was niet in zijn poleronde en het betrof echt iets van centimeters met maar één wiel. Voordeel had ie dus niet.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:55
  • pcbeem

    Posts: 673

    Je weet het nooit me FIA... Heb beelden niet gezien maar als ie door net niet goed te rijden net op tijd over streep kwam voor zijn snelle heeft ie er voordeel van gehad.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:52
    • Nee, het stelde echt niks voor, één wieltje centimeters. Totaal geen voordeel.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:56
  • Geen penalty. Zal Max niet erg vinden.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:53
    • wibi

      Posts: 4.384

      Penalty morgen in bocht 2...

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:57
  • Stewards confirm no further action against Hamilton or the three other drivers - Magnussen, Grosjean and Latifi - for the Turn Two incidents in Q1

    • + 1
    • 26 sep 2020 - 16:58
  • Supa

    Posts: 1.704

    Geen straffen alle heren.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:59
    • wibi

      Posts: 4.384

      Begrijp het Engels wel, maar toch bedankt voor die ene die daar moeite mee heeft.

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 17:04
  • T E R E C H T.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 18:03
  • T-5R

    Posts: 32

    Ff melden bij Poetin en zn KGB vriendjes.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 19:26

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 114
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar