user icon

Lewis Hamilton na 96ste pole position: "Een van de meest vreselijke kwalificaties"

  • Gepubliceerd op 26 sep 2020 15:18
  • comments 26
  • Door: Rutger Lauvenberg

Lewis Hamilton liet tijdens de kwalificatie van de Grand Prix van Rusland even zien waarom hij misschien wel de beste kwalificatierijder aller tijden is. Na een stressvolle Q2 waarbij Hamilton gehinderd werd door een rodevlagsituatie na een stevige crash van Sebastian Vettel, wist de Brit slechts een seconde voor het vallen van de vlag in Q2 zijn snelle ronde in te zetten. Nadat hij toen comfortabel na P4 gereden was, volgde in Q3 even de kerst op de taart.

Waar Bottas vrijdag misschien nog dacht eindelijk weer de overhand te hebben ten opzichte van zijn teamgenoot, maar op de zaterdag stond hij toch weer zeven tienden achter diezelfde Hamilton, die sprak van een stressvolle kwalificatie: "Allereerst wil ik zeggen dat ik de fans echt gemist heb. Hoop wel dat iedereen zijn masker draagt en veilig blijft, maar het is geweldig om ze weer te zien. Mijn kwalificatie was verschrikkelijk, we liepen echt risico in Q2. Dit is wel de slechtste plek om pole te hebben, zeker met de drag op weg naar bocht 1."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Supa

    Posts: 1.969

    GOAT

    • + 1
    • 26 sep 2020 - 15:24
    • Goat is under investigation.

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 15:38
    • waarom moet het in zo'n beetje elk topic weer over Max gaan?

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 15:52
  • Snork

    Posts: 10.788

    Parkeert z’n auto en blijft minuten lang zitten, wetense dat er een camera op zijn hoofd staat. Stapt dan eindelijk een keer uit, toont nul blijdschap en elleboogt als een routine een paar teamleden....
    Als zelfs de coureur niet meer blijdschap toont met een pole? Is dit het gevolg van zoveel jaar dominantie?

    • + 1
    • 26 sep 2020 - 15:28
    • Wat meer entosiasme had geen kwaad gekund inderdaad. Het was toch best spannend of ie het ging halen.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 15:34
    • Morgen worden de punten volgens verdeeld. En hij was terecht niet blij na vandaag.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 15:48
    • NicoS

      Posts: 12.526

      Denk dat hij weet dat pole hier geen zekerheid is om als eerste de eerste bocht in te gaan, en ten tweede is hij ook niet blij om op de soft band te moeten starten. Misschien dat hij oprecht niet heel blij was.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 16:33
  • Op het gedwongen haasten in Q2 na niet echt heel erg spannend allemaal hoor, Lewis had zoveel marge.. Samen met Max wel veruit de beste coureur in de F1 op dit moment.. Misschien Russel ook, maar die kunnen we pas echt beoordelen als hij in een top 3 auto terecht komt..

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 15:31
  • Tom

    Posts: 399

    Ben ik de enige die werkelijk helemaal ziek wordt van dat geluk dat Hamilton iedere keer heeft?

    • + 3
    • 26 sep 2020 - 15:44
    • marcio

      Posts: 2.536

      Tja.....zonder geluk vaart niemand wel🤣😁

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 15:48
    • Aviflex

      Posts: 1.150

      Ja

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 15:49
    • Geluk kan je afdwingen.

      • + 4
      • 26 sep 2020 - 15:49
    • Ham komt van geluk nog een keer onder de trein.

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 15:50
    • KarelV

      Posts: 17

      @Schwantz
      En met een beetje geluk vind hij daar ook nog een Euro.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 15:59
  • Hamilton moet bij stewards komen toen hij effe van de baan ging heeft hij de regels niet gevolgd om op de juiste manier de baan terug op te komen.

    • + 1
    • 26 sep 2020 - 15:44
    • Tom

      Posts: 399

      Benieuwd wat daar dan uitkomt!

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 15:53
    • Niks

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 16:03
  • Ik geloof dat Bill Gates goede intenties heeft, ik geloof dat 5G niet gevaarlijker is als 4G, ik geloof dat Corona verslagen kan worden door saamhorigheid, maar....

    Ik geloof niet dat Bottas een eerlijke kans krijgt om zijn teamgenoot te verslaan, iets zegt mij dat ze zijn auto niet het vermogen geven dat gelijk is aan de auto van Hamilton.

    • + 1
    • 26 sep 2020 - 15:51
    • RH

      Posts: 119

      Misschien is Bottas gewoon minder goed..???

      • + 3
      • 26 sep 2020 - 16:17
    • ThumbsUp

      Posts: 786

      Heb je die Wheelie van hem niet gezien en de daarop volgende foutjes. Hij heeft het gewoon verprutst dit keer. Helaas voor hem, maar hij heeft wel de beste uitgangs positie met de start. Dit is een van de weinige circuits waar je niet op pole wilt staan vanwege het lange rechte stuk naar bocht 2.

      • + 2
      • 26 sep 2020 - 17:15
    • "iets zegt mij dat ze zijn auto niet het vermogen geven dat gelijk is aan de auto van Hamilton."

      En met welk doel zou Mercedes dat doen?

      Hamilton heeft geen hulp nodig om een middelmatige coureur als Bottas te verslaan.

      • + 3
      • 26 sep 2020 - 17:53
    • @mustfeed met welk doel mercedes dat zou doen? Om een strijd Hamilton vs Rosberg te voorkomen? Omdat Hamilton dat afgedwongen heeft in z'n huidig contract contract? Het is duidelijk dat Hamilton de betere van dit koppel is maar je ziet en hoort Bottas regelmatig vraagtekens stellen hoe de verschillen aan het einde van het liedje tot stand zijn gekomen.... Bottas is echt niet zo middelmatig als er gedacht wordt als je het mij vraagt.

      Ik denk serieus dat mercedes hier de touwtjes in handen heeft, en ik geef ze gelijk, ze zitten in de positie ( wk stand) waar ze dit zich kunnen veroorloven maar ik denk dat Hamilton op een troon zit waar hij privileges heeft die niet helemaal terecht zijn.

      Wat niet weg neemt dat ik geen respect heb voor wat hij gepresteerd heeft tot nu toe.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 19:41
    • En de keren dat Bottas sneller was dan Hamilton, was dat ondanks een teruggeschroefde motor denk je?

      Met de huidige dominantie die Mercedes heeft denk ik niet eens dat Mercedes er negatief tegenover zou staan als er een strijd zou zijn tussen Hamilton en Bottas. Ook Mercedes snapt dat als Hamilton iedere race wint en 4 races voor het einde van het seizoen al kampioen is dat dit niet goed is voor de F1. Het is daarmee uiteindelijk ook niet goed voor Mercedes. Helaas is Bottas gewoon niet van hetzelfde niveau als Rosberg. Bottas zal het Hamilton over een seizoen nooit echt lastig kunnen maken.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 21:17
  • zorba

    Posts: 1.494

    Dan moet max en alfa ook naar de stewards inhalen in de pitstraat en de alfas opzettelijk traag rijden in de inrij strook van de pit exit .daardoor zijn er 4 piloten die geen snelle ronde konden rijden.Blijkbaar worden er andere regels gehanteerd voor sommige piloten ,nu nog een licentie punt aan zijn oor naaien en hamilton kan een race uitzweten .race manipulatie noem ik dat.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 16:42
    • CTRA

      Posts: 3.572

      Inhalen in de pitstraat is naar mijn weten gewoon toegestaan.

      • + 1
      • 26 sep 2020 - 17:01
  • Numnum

    Posts: 2.535

    Ik ben blij dat ze daar in Rusland geen Covid hebben.
    Lucky bastards!

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 17:02

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park