user icon

Shwartzman krijgt mogelijk F1-stoeltje bij Haas

  • Gepubliceerd op 18 sep 2020 15:02
  • comments 39
  • Door: Rob Veenstra

Naast Mick Schumacher, vormt een andere Formule 2-ster zich nu als een waarschijnlijke rookie voor 2021. Aangenomen wordt dat Schumacher, die aan de leiding staat van het F2-kampioenschap, de koploper is om volgend jaar met Alfa Romeo naar de Formule 1 te gaan.

Alfa Romeo heeft momenteel met Antonio Giovinazzi een ander lid van de Ferrari-academie in haar team, maar zou een overeenkomst hebben met het Ferrari om één cockpit per seizoen te reserveren voor een Ferrari-junior.

Volgens de laatste geruchten is een soortgelijke regeling nu in de maak bij het andere door Ferrari aangedreven team. Haas zou eenzelfde overeenkomst willen maken met Ferrari, mede om op die manier korting te krijgen voor het afnemen van de motoren. Haas-teambaas Gunther Steiner bevestigde onlangs dat een Ferrari-junior één van de bestaande coureurs van het team voor 2021 zou kunnen vervangen. Veel mensen dachten toen dat Steiner sprak over de 21-jarige Schumacher.

Er wordt nu aangenomen dat de gesprekken van Haas eigenlijk gaan over Schumacher's teamgenoot bij Prema, collega-coureur van de Ferrari-academie Robert Shwartzman. De regerend F3-kampioen staat tot dusver dit jaar vierde in zijn eerste Formule 2-seizoen.

Op de vraag of hij Schumacher in 2020 moet verslaan om kans te maken op de Formule 1, zei de Russische coureur tegen de krant Bild: "Het gaat niet alleen om ons tweeën. Iedereen in de Formule 2 wil de Formule 1 halen. Vanuit mijn oogpunt moet ik gewoon goede resultaten neerzetten en laten zien dat ik een teamspeler kan zijn."

"Ik wil bewijzen dat ik een plaats verdien, omdat ik geloof dat degenen die het hardst werken, degenen zijn die de grootste stappen in de toekomst zetten."

Dan kunnen types als Giovinazzi, Grosjean en Magnussen wat mij betreft alle 3 vertrekken

  • 5
  • 18 sep 2020 - 15:33

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 17.160

    Zou wat zijn, volgend jaar drie F2 coureurs in de F1. Tsunoka, Schumacher en Schwartzman. Prima, ik heb de kunstjes van een aantal huidige F1 coureurs wel gezien, tijd voor nieuwe instroom.

    • + 0
    • 18 sep 2020 - 15:17
    • StevenQ

      Posts: 8.538

      Dat zou niet de 1e keer zijn, we hadden dat verleden jaar al met Russel, Norris en Albon

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 15:29
    • Dan kunnen types als Giovinazzi, Grosjean en Magnussen wat mij betreft alle 3 vertrekken

      • + 5
      • 18 sep 2020 - 15:33
    • ThisGuy

      Posts: 1.083

      En toch zie ik K-Mag als een bovengemiddelde piloot.

      • + 5
      • 18 sep 2020 - 15:36
    • k-mag mag mag mag van mij nog even blijven. Zo heel soms laat hij toch verrassende dingen zien. Laten we niet vergeten dat dit dankzij de huidige wagen/pu onmogelijk is. Daarnaast is het niet het zoveelste saaie media poppetje

      • + 3
      • 18 sep 2020 - 15:59
    • Snork

      Posts: 17.160

      Eruit wat mij betreft:
      Gio, Grosjean, Magnussen, Latifi. En Ocon wellicht ook.
      Erin:
      Tsnunoda (naast Gasly), Schumacher (naast Kimi), Schwartzman (naast Hulk), Hulk (naast Schwartzman) en Alonso (naar Ocon dan maar).

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 16:01
    • En waar laat je kvyat?

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 16:31
    • JV fan

      Posts: 2.349

      Kvyat ? exit lijkt me.. heeft me nog nooit echt verrast.. heeft alleen dat stoeltje omdat ie uit Rusland komt.. voor de rest door al z,n teamgenoten ruimschoots verslagen.. (Je kan roepen dat ie in 2015 boven Ricciardo is geeindigd, maar dat had meer te maken dat Ricciardo meer pech had..

      • + 1
      • 18 sep 2020 - 16:44
    • Snork

      Posts: 17.160

      O, ja, Kvyat ook eruit :-)
      Ruimt wel lekker op zo. Nog even, dan kan ik instappen. Iemand moet achteraan rijden.

      • + 1
      • 18 sep 2020 - 17:14
    • ThisGuy

      Posts: 1.083

      Niet nodig Snork. Doet Latifi al.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 17:57
    • Kvyat zie ik trouwens ook graag vertrekken.
      Oco heeft nog wel krediet bij mij. Als rookie bij Force India deed hij het gewoon goed. Nu zien we ook dat Ricciardo echt een goede coureur is. RIC schat ik een level hoger in dat Bottas, vooral op zondagen.
      Latifi is natuurlijk figuurlijk een dikke vette paydriver maar wel geinig om te zien dat hij steeds beter wordt en naar Russel toekruipt.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 19:03
    • Snork

      Posts: 17.160

      Latifi in de Williams en ik in de Mercedes... dan nog wordt ik al snel op een ronde gezet. Laat mij maar gewoon lekker toekijken :-)

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 19:21
    • Je verwacht van de plaats te komen en als dat al lukt überhaupt door de eerste bocht te komen @Snork? ;)

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 20:54
    • Sorry, ik zie nu dat je in een Mercedes zit. In dat geval win je uiteraard met twee vingers in je neus want in dat ding wordt mijn dochtertje van 8 nog kampioen ;)

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 20:56
    • weet je wat het is met die Mercedes w11, dat ding is zo goed dat een coureur eigenlijk overbodig is, laat m bij de start stationair draaien en hij rolt in zn neutraal al voor het veld uit naar de overwinning

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 09:07
  • Leonhart

    Posts: 301

    Van mij mag het. Shwartzman laat zien onwijs snel te zijn, heeft nu wel een iets mindere reeks, maar ik schat hem wel iets hoger in dan Mick. Nu vraag ik mij ook wel af of Ilott nog een kans krijgt, want hij is opzich ook goed bezig...

    • + 0
    • 18 sep 2020 - 15:45
  • tlbuis

    Posts: 253

    ach kunnen ze nog even wennen, die ferrarimotor is toch niet veel sneller dan een gp2 motor. ;)

    • + 0
    • 18 sep 2020 - 16:12
  • Grosjean heeft gewoon 10x podium gehaald. Niet verkeerd.

    • + 0
    • 18 sep 2020 - 16:40
    • BelaF1

      Posts: 53

      10 in 11 jaar. Goed maar niet echt bijzonder.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 17:01
    • Snork

      Posts: 17.160

      Wel een stuk vaker dan de Hulk, best bijzonder eigenlijk.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 17:14
    • @BelaF1 dat is natuurlijk scorebordjournalistiek. 6 podiums in 2013 klinkt alweer heel anders. Heeft sindsdien geen wagen meer gekregen die mee kon vechten voor het podium.

      • + 1
      • 18 sep 2020 - 18:27
    • @DV,
      Eind 2013 heeft Grosjean een aantal p3s achter elkaar behaald toen hij wagen/banden eindelijk begreep en snapte dat het wellicht beter voor hem was als hij niet iedere race zijn wagen zou opvouwen....

      Tegen die tijd had Kimi al een batterij 2e plekken en een paar races gewonnen voor lotus.
      Nee, vond Romain niet zo'n topper, bij Lotus en 1e jaar haas incidenteel een leuke race maar nooit consequent

      • + 1
      • 19 sep 2020 - 09:00
  • Ben nu al fan van deze Schwantzman!

    • + 5
    • 18 sep 2020 - 17:11
    • Snork

      Posts: 17.160

      En hij gaar tijden met startnummer 34? Dan is het helemaal spot-on.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 17:15
    • begrijpelijk ;)

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 17:16
    • Bwoah, laat hem eerst maar eens beginnen met #33, dan kunnen daarna altijd nog opschalen.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 17:18
    • Joeppp

      Posts: 6.287

      Krijgen we zometeen schwantzman en Dan Dickem.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 19:07
  • Alleen al omwille van die laatste zin heb ik nu al respect voor deze jongeman. Inzet en hard werken! Iets wat bij de huidige generatie jongeren bijna niet meer te vinden is.

    • + 1
    • 18 sep 2020 - 17:35
    • Je zal voor de gein de carrière (cv) van kersvers Porsche Supercup Larry ten Voorde maar eens moeten bekijken, als je het over vechters hebt is dat ook een dikke vette Baas. Kep een enorm zwak voor dit soort gasten.

      • + 2
      • 18 sep 2020 - 17:49
    • "Ik wil bewijzen dat ik een plaats verdien, omdat ik geloof dat degenen die het hardst werken, degenen zijn die de grootste stappen in de toekomst zetten."

      Dat is ten dele waar voor de opstapklassen maar absoluut niet van toepassing op F1. Met hard werken alleen kom je er niet. Ook niet met een team-player attitude. Je moet ondersteuning krijgen van het team. Omdat ze je, om wat voor reden dan ook, graag hebben. Dat kan marketing, talent en/of centen zijn. En waarschijnlijk nog een hele hoop andere redenen en belangen.

      Krijg je geen of matige ondersteuning van je team, dan kan je het gewoon vergeten.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 18:08
    • Of je krijgt ondersteuning van je team omdat je zo’n harde werker bent.
      Iets minder puur talent kan wel degelijk gecompenseerd worden door hard werken. Michael Schumacher was daar wel het beste voorbeeld van.
      Kimi is dan weer een goed voorbeeld van het tegenovergestelde, ontzettend veel rauw talent maar een gebrekkige arbeidsethos en daarom uiteindelijk “slecht” 1 gelukkige wereldtitel binnengehaald.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 21:01
    • Ah en toen viel het kwartje pas bij mij. Je doelt natuurlijk op Stoffel. Tja, die zit nu beter op zijn plaats in de FE.

      (En een kleine correctie op mijn vorige post. Slecht moet natuurlijk slechts zijn)

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 21:04
    • @ Pallmall

      Eigenlijk doelde ik niet op 1 persoon. Er zijn genoeg voorbeelden te zien in het verleden (en ook nu) waarom coureurs die even hard of harder werken, niet het vertrouwen en de ondersteuning krijgen die anderen wel krijgen. Meestal niet om sportieve redenen (lees: talent)

      En ik ben het niet met je eens dat Vandoorne op zijn plaats zit in FE. Hij zal daar wel races winnen en maakt volgend jaar grote kans op het kampioenschap, daar niet van, maar hij hoort in de F1.

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 13:05
  • Numnum

    Posts: 4.736

    Doe eens gek en zet een vrouw in de auto.

    • + 1
    • 19 sep 2020 - 11:19
    • Discriminatie op geslacht? Nee, geef dat zitje gewoon aan de meest talentrijke coureur, ongeacht geslacht.
      Nog even en we moeten ook verplicht minimaal 1 zwarte, 1 rode en 1 gele coureur hebben in de F1.

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 17:47
  • Dus...
    Alfa Romeo: RAI / SCHU
    Haas: MAG / SHW
    McL: RIC /NOR
    Rbull: VER / ALB
    Williams: RUS / LAT
    A.Tauri: GAS / ....?
    Alpine: ALO/OCO
    Mercedes: same old shit
    Ferrari: SAI / LEC
    Aston Martin: VET / STR

    Dan zie ik alleen Perez met z’n zak geld mss nog wel ergens aan stoelpoten zagen. Ik zou hem graag naast Max zien en Albon naast Gasly. En Hulk piest weer naast zijn overbekende potje..

    • + 0
    • 19 sep 2020 - 13:38
    • TSU natuurlijk nog! Naast GAS.

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 13:39
    • Albon naast Max in 2021 is nog ver weg denk ik, tenzij hij dichterbij Max gaat komen.

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 17:48
    • ThisGuy

      Posts: 1.083

      Met deze opstelling ga je geen miljonair worden als je een bezoekje brengt aan een wedkantoor...

      • + 0
      • 19 sep 2020 - 18:15

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Ga jij een Grand Prix bezoeken in 2023?

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 12
  • Podiums 0
  • Grand Prix 43
  • Land DE
  • Geb. datum 22 maa 1999 (23)
  • Geb. plaats Vufflens-le-Château, Switzerland, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2023

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
3 - 5 maa
Bahrein
17 - 19 maa
Saoedi-Arabië
31 - 2 apr
Australië
28 - 30 apr
Azerbeidzjan
5 - 7 mei
Verenigde Staten van Amerika
19 - 21 mei
Italië
26 - 28 mei
Monaco
2 - 4 jun
Spanje
16 - 18 jun
Canada
30 - 2 jul
Oostenrijk
7 - 9 jul
Groot Brittannië
21 - 23 jul
Hongarije
28 - 30 jul
België
25 - 27 aug
Nederland
1 - 3 sep
Italië
15 - 17 sep
Singapore
22 - 24 sep
Japan
20 - 22 okt
Verenigde Staten van Amerika
27 - 29 okt
Mexico (land)
3 - 5 nov
Brazilië
17 - 19 nov
Verenigde Staten van Amerika
24 - 26 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2023

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 maa
17 - 19 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
31 - 2 apr
Australië Albert Park
28 - 30 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
5 - 7 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
19 - 21 mei
26 - 28 mei
Monaco Monte Carlo
2 - 4 jun
16 - 18 jun
30 - 2 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
7 - 9 jul
Groot Brittannië Silverstone
21 - 23 jul
Hongarije Hungaroring
28 - 30 jul
25 - 27 aug
Nederland Circuit Zandvoort
1 - 3 sep
Italië Monza
15 - 17 sep
22 - 24 sep
20 - 22 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
27 - 29 okt
3 - 5 nov
Brazilië Interlagos
17 - 19 nov