user icon
user icon

Nurburgring als Grand Prix van Duitsland op F1-kalender

  • Gepubliceerd op 23 jul 2020 10:52
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

De Nurburgring is naar voren gekomen als kanshebber om een ​​race te organiseren, nu de 'corona-kalender' van de Formule 1 in 2020 steeds meer vorm krijgt. Eerder gaf een andere voormalige Duitse F1-locatie, Hockenheim, toe dat het in gesprek was met de sport over het invullen van een van de oorspronkelijk geplande races.

Een woordvoerder van de Nurburgring zegt nu tegen motorsport-magazin.com: "We hebben contact met de Formule 1, maar er valt niets over te melden op dit moment."

Volgens andere Duitse bronnen zou een overeenkomst al zijn gesloten om een race te organiseren in oktober, met teams die al lokale hotels boeken. Er wordt ook beweerd dat de race van de Nurburgring op vrijdag wordt aangekondigd.

Ondertussen zijn er geruchten dat de opnieuw geplande race van Spanje in Barcelona mogelijk niet meer zal plaatsvinden vanwege een aanzienlijke opleving van de lokale Covid-19-epidemie. De krant El Mundo Deportivo zegt echter dat de voorbereidingen voor de race op Circuit de Catalunya doorgaan, waarbij de regionale overheid nu toestemming geeft voor de wijziging van het oorspronkelijke contract voor 2020.

Auto Motor und Sport meldt echter dat Silverstone nog steeds kan worden gevraagd om in te stappen door een derde race te plannen, terwijl Portimao, Imola en Hanoi mogelijk ook aan de kalender worden toegevoegd.

China lijkt echter waarschijnlijk uit de running te vallen, maar de voormalige Maleisische GP-locatie in Sepang zou de eerste race sinds 2017 kunnen organiseren aangezien ook deze locatie in de running is om een Grand Prix te organiseren.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Laat maar komen! Één keer bij de 24u van Nurburgring geweest. Man man, wat een gaaf circuit en wat een sfeer.

    • + 1
    • 23 jul 2020 - 11:14
    • Heerlijk circuit idd en veel herinneringen van spectaculaire races. Er kan ook altijd een lekker bakkie regen vallen in de Eifel

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 11:26
    • Inderdaad! Laat ze het maar snel bekend maken dat de Nurburgring GP weer op de kalender staat.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 11:55
    • sfeer als er mensen zijn

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 12:23
    • De Nordschleife is gaaf ja, het GP circuit is niet bijzonder. Maar goed, dat is Hockenheim ook niet. Wel mooi dat dit circuit toegevoegd zou kunnen worden op de kalender!

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 12:34
    • meerdere events met o.a. 2x 24u en F1 race....mooie baan en ook sfeer maar inderdaad zal dit anders zijn zonder publiek...al is TF op de Ring wel alweer open een tijdje....

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 12:34
    • Laat ze maar zeggen 'op de kalender' als dat ook echt zover is, en niet slechts kanshebber, zoals in het eerste zinnetje.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 12:41
    • Arie54

      Posts: 3.296

      Tja, en dan wordt het ook nog eens dat waardeloze mini-circuit. De Nordschleife, dat is pas een echt circuit. Maar daar gaan ze echt geen F1 rijden.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 16:03
    • Arie54

      Posts: 3.296

      @MrStef85: Heb er in de jaren '70 een paar keer de Duitse GP zien rijden. Kostte je 50 D-mark voor toegang, parking, kampeerplaats, verzekering voor do-vr-za-zo. Stond zo'n 50-100 van de plek waar Lauda bijna verongelukte, griezelig. Maar dat soort ongelukken hoorde toen bij de F1. dat is gelukkig voorbij.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 16:06
    • erik1

      Posts: 236

      @Arie: ik vind het al heel wat dat wtcc daar een paar jaar geleden racete. Inderdaad een waanzinnige baan, het summum van racen op een baan die zich voegt naar de natuur. Maar absolute zelfmoord om daar een f1-auto overheen te sturen. Al is het maar omdat ze de rijhoogte volgens mij niet eens voldoende zouden kunnen verhogen om er niet constant uit te bottomen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Exmühle, die achtbaanbocht die dwars door Adenau gaat en met een stijgingspercentage van 20 procent van het dorp wegdraait. Om het water van in de mond te krijgen. (En nog geen kilometer bij jouw Bergwerk vandaan.) Moet je je voorstellen: je woont in een dorp waar je lievelingscircuit dwars doorheen voert...

      • + 0
      • 24 jul 2020 - 09:35
    • @Arie54

      Wel gaaf dat je er vroeger bent geweest. Ik vind het GP circuit daarentegen wel gaaf.

      • + 0
      • 24 jul 2020 - 12:04
  • Sepang zou ook fantastisch zijn, voor mij een van de mooiste circuits.

    • + 4
    • 23 jul 2020 - 11:22
    • Die mag er ook bij ja.

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 11:55
    • Absoluut een heel mooie baan! Die mag er van mij altijd op staan!

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 12:35
  • Maximo

    Posts: 6.381

    HOPPA! YES!

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 11:28
    • Snork

      Posts: 8.748

      Wat? Loterij gewonnen?

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 18:04
  • Heeft iemand de tijdelijke kalender met datums?

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 11:37
  • Joeppp

    Posts: 3.246

    Ik wil de pret niet drukken maar als ik het nieuws zie wordt het weer steeds lastiger in veel landen ondanks dat we midden in de zomer zitten. Ik hoop op veel races maar het zou mij niks verbazen als er steeds meer gaat afvallen.

    • + 1
    • 23 jul 2020 - 11:58
  • vosje1991

    Posts: 81

    Rijden ze dan over de volledige ring? Zou wel lekker zijn als je net na de pit een lekke band krijgt.

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 12:01
    • walteij

      Posts: 1.319

      Nee, F1 races worden al een hele tijd niet meer via de Nordschleife gereden.
      Als je op racingcircuits punt info kijkt, zie je dat er wel 24 verschillende track layouts gebruikt kunnen worden.
      De langste (dus inclusief nordschleife) is 25.9 km lang, de kortste nog geen 1.5 km lang. Mogelijkheden genoeg dus. Doe hier ook maar een dubbel race, met verschillende layouts :)

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 12:29
    • StevenQ

      Posts: 6.657

      25km, en dan een lekke band krijgen als je net de pitsingang voorbij bent

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 12:37
    • erik1

      Posts: 236

      @Vos @Steven: misschien een extra servicepunt toevoegen in Adenau? F1-teams hebben toch twee crews :p

      • + 0
      • 24 jul 2020 - 09:37
  • Kenney

    Posts: 2.195

    Nurburgring en Sepang, zalig zou dat zijn. Doe maar.
    Maleisië lijkt me wel een gok, omdat het virus nog niet is uitgeraasd. Het lijkt me misschien logistiek beter om het gewoon op een Europees kampioenschap te houden. Genoeg mogelijkheden met Imola, Nurburgring, Portimao, Istanbul. Gooi erachter nog de GP's in de zandbakken van Bahrain en Abu Dhabi (omdat deze blijkbaar commercieel heel belangrijk zijn) en je hebt een degelijk seizoen.

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 12:23
  • Fijn dat er voor de overige 8 teams (behalve Merc en RP dus) nog iets te kiezen valt dan alleen maar hoge snelheidsbanen als Silverstone, Monza, en de woestijnraces.
    Ik hoop ook dat Maleisië nog in beeld komt maar Nurburgring, Imola (2x bezocht), Portimao en Mugello (1x bezocht) zijn prima toevoegingen wat mij betreft.

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 12:28
  • Aah mooi nieuws, lekker AMG baantje.
    Evengoed een thuis race voor Das Haus Dit jaar.

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 13:17
  • HOCKENHEIM (ANP/DPA) - Het circuit van Hockenheim is definitief afgevallen voor het houden voor een Formule 1-race in dit jaar.

    "We hebben geprobeerd een oplossing te vinden, maar niet ten koste van alles", aldus organisator Jorn Teske. Struikelblok bleek de wens van het Formule 1-management een bepaald aantal toeschouwers toe laten. "Daar zijn we niet uitgekomen, dat is volgens de regels van onze regio (Baden-Württemberg) niet haalbaar", aldus Teske.

    • + 1
    • 23 jul 2020 - 13:41
  • Ik vind Portemao en consorten erg lang duren voordat t bevestigd is. Al heel lang het signaal dat het nagenoeg zeker is en 'waarschijnlijk dit weekend bevestigd' en dat soort berichten maar nog steeds niks. Het is ook ene race tegen de opleving vh virus. Sta er niet van te kijken als straks het luchtruim weer leeg moet blijven en de grenzen weer sluiten..

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 14:13
  • Arie54

    Posts: 3.296

    Wordt lachen dan, want in het najaar regent het heel veel in de Eifel.

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 16:01
  • mordor

    Posts: 1.092

    laat de groene hel maar komen

    • + 0
    • 24 jul 2020 - 11:46

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar