user icon
user icon

Extreme regenval verwacht tijdens kwalificatie

  • Gepubliceerd op 10 jul 2020 10:44
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Op dit moment is het mooi weer in Stiermarken en schijnt de zon. Grote kans dat het morgen anders is, want er wordt extreme regenval en onweer verwacht op de zaterdag tijdens de derde vrije training en ook de kwalificatie.

De FIA heeft de teams een waarschuwing afgegeven betreft het weer en medegedeeld dat het mogelijk is dat de derde training en kwalificatie geschrapt moeten worden. De kwalificatie zou dan verplaatst worden naar zondagochtend, terwijl de derde training niet ingehaald wordt.

Als het zondagochtend niet mogelijk is om te kwalificeren is de uitslag van de tweede vrije training de startopstelling voor de race van zondag.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.591

    Nou voor de zekerheid moet RBR maar eens een serieuze VT2 rijden dan ipv dat eeuwige verstoppertje spelen waar niemand van schrikt behalve RB zelf als het ineens weer tegenvalt op zaterdag.

    • + 2
    • 10 jul 2020 - 11:20
    • Hear Hear

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 11:25
    • Lexx

      Posts: 778

      Het scheelt natuurlijk dat ze vorige week 3 trainingen en een race gehad hebben.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 11:53
    • Snork

      Posts: 7.733

      Mooi, VT2 wordt zo inderdaad gewoon effe een gas op de lollie sessie zonder kiekeboe spelen.

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 12:31
    • Edward M

      Posts: 930

      Daarom wel dom dat RB zachte banden hebben gebruikt in VT1.
      Merc heeft dit niet gedaan

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 15:04
    • Golf-GTI

      Posts: 115

      Max: hold my beer.....

      Yes Yes Yes P1

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 16:30
  • chrismir

    Posts: 61

    Cool, krijgen we vanmiddag al een soort van kwalificatie. ;-)

    • + 1
    • 10 jul 2020 - 11:32
    • Rimmer

      Posts: 7.591

      In principe wel lijkt mij want je kan je niet veroorloven om te gokken op zaterdag.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 11:33
    • Mick34

      Posts: 616

      Gemiddeld 1mm tot 2mm per uur. Ik zie niet in wat daar zo extreem aan is...

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 13:10
    • chrismir

      Posts: 61

      Volgens weerplaza 4.2 mm tussen 13:00 en 14:00 en 6mm tussen 14:00 en 15:00. Daarna 2mm per uur. Da's behoorlijk hoor, niet extreem als in een code rood situatie, maar voor de kwalificatie zou dit wel eens te extreem kunnen zijn.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 13:28
    • flyineddy

      Posts: 226

      Zal vermoedelijk gaan om (onweers)buien. Dus het kan meevallen, maar er kan ook een wolkbreuk recht over het circuit trekken. Gewoon afwachten dus.

      Eddy.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 14:27
  • Mooi, dan hoef ik morgen helemaal niks te missen tijdens het vissen.

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 11:37
  • Er wordt voor zondag geen regen voorspeld, dus wat kan een reden zijn dat de kwali zondag niet door zou gaan?

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 12:06
    • nr 76

      Posts: 514

      Nachtvorst?🙃

      • + 4
      • 10 jul 2020 - 12:17
    • Snork

      Posts: 7.733

      Aardbevingen, overstromingen, vulkaanuitbarstingen, komeetinslag, aanval door aliens, geen eitje bij het ontbijt, het is allemaal mogelijk.

      • + 4
      • 10 jul 2020 - 12:33
    • Een Tsunami?

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 13:36
    • Demonstratie van BLM?

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 13:46
    • Als we dan toch bezig zijn, ga ik voor de aanval door de aliens :) :) :) (: (: (:,
      maar ik ben bang dat het geen eitje bij het ontbijt wordt .... .... ....

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 18:17
  • Jammer dat Pirelli niet gewoon fatsoenlijke full wens kan maken en dat er net zoals vroeger gewoon werd gekwalificeerd. Tegenwoordig wachten ze alleen maar gaan ze voor de camera met bootjes spelen in de pitstraat.

    • + 2
    • 10 jul 2020 - 12:18
  • Gassen met dat ding op vrijdag dan maar.

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 12:25
    • Audi

      Posts: 298

      Ja gelukkig is het pas dinsdag.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 12:37
  • ringo

    Posts: 3.142

    Gewoon Kwali in het water, beetje geluk mag russel van pole vertrekken, zo tof zijn :)

    • + 2
    • 10 jul 2020 - 12:44
  • tnaleoR

    Posts: 7

    Snelste kwalilap: 1h03:300 hahaha

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 13:11
    • nr 76

      Posts: 514

      Ja mag je rondje afmaken als het licht al rood is, dus geen probleem😃

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 13:24
  • Aquarius72

    Posts: 65

    Dat heb je met die gasten uit de VS een paar druppels water en meteen van schrik glijden ze de pitbox weer in.

    En al komt het met bakken uit de lucht, NOU EN!!!!!!! Dat maakt nou juist zo leuk EN niet artificieel. Stroll op pole!!! Dat soort dingen dus, die anders niet gebeuren. Da's wel leuk.

    Gewoon goed opletten als team en het juiste moment zien te vinden om je snelste rondje te doen. Maar goed het moet natuurlijk wel een gecontroleerde show blijven, hè ;-)

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 13:31
    • Ik hoop eerder op Norris, en Max samen op rij 1. Stroll is gelukkig een slechte regenrijder :)

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 14:11
    • Aquarius72

      Posts: 65

      @Sergeant: de kans dat Stroll in de regen de pole pakt is minimaal maar ik bedoel ook dat als de timing juist is van een team en het daarna gaat plenzen dit altijd leuke lijstjes oplevert.

      Maar Max & Norris op de eerste rij is absoluut een leuke invulling van de grid ;-)

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 14:25
    • nr 76

      Posts: 514

      Stroll zette op Monza in de regen wel een Force India op de eerste atartrij. Weliswaar na wat straffen hier en daar, maar reed toen de 3e of 4e tijddacht ik!

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 15:12
    • Dat kan ik me dan ook goed voorstellen. Monza is een favoriete baan van Stroll. Niet veel bochten, lang volgas rijden en genoeg tijd om uit te rusten op de rechte stukken. Baku was er net zo een

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 19:20
  • Gewoon zondagochtend dus, wanneer de baan alweer kurkdroog is.

    • + 1
    • 10 jul 2020 - 13:35
    • flyineddy

      Posts: 226

      Of gewoon op zaterdag. Het lijkt te gaan om onweersbuien, dus het kan zomaar zijn dat de meeste zware neerslag om het circuit heen gaat.

      Eddy.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 14:02
    • ringo

      Posts: 3.142

      Kwali in de regen is uiterst interesant om te volgen.dan gaat niet om pure snelheid van de wagen juist wie koning is in de omstandigheden.. zou zeggen gewoon doen. Maar als een beetje te hard regent willen ze al niet... alsnog zijn 3 druppels als voorspellingen, geloof wel dat het te doen is eerlijk gezegd. bepaalde neerslag kan ook gewoon plaatselijk zijn, 4 druppels is max met de voorspellingen... Zalleen tof zijn voor de race op zondag

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 14:11
    • Eens.. Als het enigszins mogelijk is, laat Bert zich even uitleven en de racelijn wat droger rijden en dan een oldschool quali op full wets.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 19:12
  • THATSME

    Posts: 15

    Gewoon een natte kwali rijden ..... punt.
    Krijgen we een race waarin we lekker veel inhaalacties zien.

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 16:58
  • Japiootje

    Posts: 304

    Natte quali betekent naast een spannende zaterdag ook vrije bandenkeuze voor zondag ..
    Kan interessant worden .. .

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 19:01

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar