user icon

Extreme regenval verwacht tijdens kwalificatie

  • Gepubliceerd op 10 jul 2020 10:44
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Op dit moment is het mooi weer in Stiermarken en schijnt de zon. Grote kans dat het morgen anders is, want er wordt extreme regenval en onweer verwacht op de zaterdag tijdens de derde vrije training en ook de kwalificatie.

De FIA heeft de teams een waarschuwing afgegeven betreft het weer en medegedeeld dat het mogelijk is dat de derde training en kwalificatie geschrapt moeten worden. De kwalificatie zou dan verplaatst worden naar zondagochtend, terwijl de derde training niet ingehaald wordt.

Als het zondagochtend niet mogelijk is om te kwalificeren is de uitslag van de tweede vrije training de startopstelling voor de race van zondag.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.402

    Nou voor de zekerheid moet RBR maar eens een serieuze VT2 rijden dan ipv dat eeuwige verstoppertje spelen waar niemand van schrikt behalve RB zelf als het ineens weer tegenvalt op zaterdag.

    • + 2
    • 10 jul 2020 - 11:20
    • Hear Hear

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 11:25
    • Lexx

      Posts: 802

      Het scheelt natuurlijk dat ze vorige week 3 trainingen en een race gehad hebben.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 11:53
    • Snork

      Posts: 11.136

      Mooi, VT2 wordt zo inderdaad gewoon effe een gas op de lollie sessie zonder kiekeboe spelen.

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 12:31
    • Daarom wel dom dat RB zachte banden hebben gebruikt in VT1.
      Merc heeft dit niet gedaan

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 15:04
    • Golf-GTI

      Posts: 252

      Max: hold my beer.....

      Yes Yes Yes P1

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 16:30
  • chrismir

    Posts: 63

    Cool, krijgen we vanmiddag al een soort van kwalificatie. ;-)

    • + 1
    • 10 jul 2020 - 11:32
    • Rimmer

      Posts: 8.402

      In principe wel lijkt mij want je kan je niet veroorloven om te gokken op zaterdag.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 11:33
    • Mick34

      Posts: 667

      Gemiddeld 1mm tot 2mm per uur. Ik zie niet in wat daar zo extreem aan is...

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 13:10
    • chrismir

      Posts: 63

      Volgens weerplaza 4.2 mm tussen 13:00 en 14:00 en 6mm tussen 14:00 en 15:00. Daarna 2mm per uur. Da's behoorlijk hoor, niet extreem als in een code rood situatie, maar voor de kwalificatie zou dit wel eens te extreem kunnen zijn.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 13:28
    • Zal vermoedelijk gaan om (onweers)buien. Dus het kan meevallen, maar er kan ook een wolkbreuk recht over het circuit trekken. Gewoon afwachten dus.

      Eddy.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 14:27
  • Mooi, dan hoef ik morgen helemaal niks te missen tijdens het vissen.

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 11:37
  • Er wordt voor zondag geen regen voorspeld, dus wat kan een reden zijn dat de kwali zondag niet door zou gaan?

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 12:06
    • nr 76

      Posts: 1.664

      Nachtvorst??

      • + 4
      • 10 jul 2020 - 12:17
    • Snork

      Posts: 11.136

      Aardbevingen, overstromingen, vulkaanuitbarstingen, komeetinslag, aanval door aliens, geen eitje bij het ontbijt, het is allemaal mogelijk.

      • + 4
      • 10 jul 2020 - 12:33
    • Een Tsunami?

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 13:36
    • Demonstratie van BLM?

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 13:46
    • Als we dan toch bezig zijn, ga ik voor de aanval door de aliens :) :) :) (: (: (:,
      maar ik ben bang dat het geen eitje bij het ontbijt wordt .... .... ....

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 18:17
  • Jammer dat Pirelli niet gewoon fatsoenlijke full wens kan maken en dat er net zoals vroeger gewoon werd gekwalificeerd. Tegenwoordig wachten ze alleen maar gaan ze voor de camera met bootjes spelen in de pitstraat.

    • + 2
    • 10 jul 2020 - 12:18
  • Gassen met dat ding op vrijdag dan maar.

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 12:25
    • Audi

      Posts: 340

      Ja gelukkig is het pas dinsdag.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 12:37
  • ringo

    Posts: 3.378

    Gewoon Kwali in het water, beetje geluk mag russel van pole vertrekken, zo tof zijn :)

    • + 2
    • 10 jul 2020 - 12:44
  • tnaleoR

    Posts: 12

    Snelste kwalilap: 1h03:300 hahaha

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 13:11
    • nr 76

      Posts: 1.664

      Ja mag je rondje afmaken als het licht al rood is, dus geen probleem?

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 13:24
  • Aquarius72

    Posts: 75

    Dat heb je met die gasten uit de VS een paar druppels water en meteen van schrik glijden ze de pitbox weer in.

    En al komt het met bakken uit de lucht, NOU EN!!!!!!! Dat maakt nou juist zo leuk EN niet artificieel. Stroll op pole!!! Dat soort dingen dus, die anders niet gebeuren. Da's wel leuk.

    Gewoon goed opletten als team en het juiste moment zien te vinden om je snelste rondje te doen. Maar goed het moet natuurlijk wel een gecontroleerde show blijven, hè ;-)

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 13:31
    • Ik hoop eerder op Norris, en Max samen op rij 1. Stroll is gelukkig een slechte regenrijder :)

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 14:11
    • Aquarius72

      Posts: 75

      @Sergeant: de kans dat Stroll in de regen de pole pakt is minimaal maar ik bedoel ook dat als de timing juist is van een team en het daarna gaat plenzen dit altijd leuke lijstjes oplevert.

      Maar Max & Norris op de eerste rij is absoluut een leuke invulling van de grid ;-)

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 14:25
    • nr 76

      Posts: 1.664

      Stroll zette op Monza in de regen wel een Force India op de eerste atartrij. Weliswaar na wat straffen hier en daar, maar reed toen de 3e of 4e tijddacht ik!

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 15:12
    • Dat kan ik me dan ook goed voorstellen. Monza is een favoriete baan van Stroll. Niet veel bochten, lang volgas rijden en genoeg tijd om uit te rusten op de rechte stukken. Baku was er net zo een

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 19:20
  • Gewoon zondagochtend dus, wanneer de baan alweer kurkdroog is.

    • + 1
    • 10 jul 2020 - 13:35
    • Of gewoon op zaterdag. Het lijkt te gaan om onweersbuien, dus het kan zomaar zijn dat de meeste zware neerslag om het circuit heen gaat.

      Eddy.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 14:02
    • ringo

      Posts: 3.378

      Kwali in de regen is uiterst interesant om te volgen.dan gaat niet om pure snelheid van de wagen juist wie koning is in de omstandigheden.. zou zeggen gewoon doen. Maar als een beetje te hard regent willen ze al niet... alsnog zijn 3 druppels als voorspellingen, geloof wel dat het te doen is eerlijk gezegd. bepaalde neerslag kan ook gewoon plaatselijk zijn, 4 druppels is max met de voorspellingen... Zalleen tof zijn voor de race op zondag

      • + 1
      • 10 jul 2020 - 14:11
    • Eens.. Als het enigszins mogelijk is, laat Bert zich even uitleven en de racelijn wat droger rijden en dan een oldschool quali op full wets.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 19:12
  • THATSME

    Posts: 17

    Gewoon een natte kwali rijden ..... punt.
    Krijgen we een race waarin we lekker veel inhaalacties zien.

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 16:58
  • Japiootje

    Posts: 325

    Natte quali betekent naast een spannende zaterdag ook vrije bandenkeuze voor zondag ..
    Kan interessant worden .. .

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 19:01

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar