user icon

Red Bull Servus TV koopt uitzendrechten voor F1

  • Gepubliceerd op 08 jul 2020 10:16
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull heeft al twee eigen F1-teams, een eigen televisiezender, het bezit de Red Bull Ring en nog veel meer in de sportwereld, maar is nu de wereld van de Formule 1-uitzendingen binnen getreden. Red Bull is een grote partij geworden in de wereld en dat bevestigt het nu ook door met Servus TV eigendom te worden van de licentie om Formule 1 op het open kanaal uit te gaan zenden in Oostenrijk.

De omroep zal de dekking delen met de bestaande F1-omroep ORF, waarbij elk de helft van de Grands Prix worden uitgezonden en beide de jaarlijkse race op de Red Bull Ring tonen.

De deal loopt van 2021 tot 2023. Servus TV-directeur Ferdinand Wegscheider is enthousiast: "We zijn trots op deze Formule 1-overeenkomst en we zullen er alles aan doen om nog een succesverhaal in de Oostenrijkse autosport te schrijven. De samenwerking met ORF is economisch zinvol en garandeert dat Formule 1-fans alle races live kunnen zien op gratis televisie."

Alexander Wrabetz van ORF voegde toe: "Het is een economisch uitdagende tijd voor ORF, dus deze gedeelde overeenkomst garandeert dat de Formule 1 een integraal onderdeel van ons aanbod zal blijven en tegelijkertijd zal voldoen aan de economische vereisten."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ah yes! Servus tv kan ik via de satelliet ontvangen, orf niet. Dus ik ben blij met het alternatief

    • + 1
    • 8 jul 2020 - 10:33
    • Idem, zondag na 1,5 jaar mijn F1TV pro abonnement weer opgezegd. Tegenwoordig mis ik per weekend door storingen meer dan ik totaal in de laatste 40 jaar heb gemist. Als je het Nederlands commentaar niet trekt, zoals ik, blijft er weinig over.

      • + 4
      • 8 jul 2020 - 11:00
    • Klus

      Posts: 1.035

      Dat hele F1TV is ronduit schandalig. Ik heb vooralsnog geen bericht gehad over een refund van afgelopen weekend. Ik zit weer op illegale streams.

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 11:34
    • Ik heb geen problemen met F1 tv.

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 11:49
    • @PallMall Dat verbaast me nogal. Het is je gegund maar er is toch veel mis vanaf het begin. Ik kan me niet voorstellen dat mij al meerdere keren ongevraagd 'n refund gedaan is terwijl er geen problemen waren. Dit jaar tijdens de Barcelona test en afgelopen weekend weer kramp in mijn vinger van het F5-en.

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 12:21
    • F1TV heeft grote problemen met hun servus...

      • + 3
      • 8 jul 2020 - 13:04
  • Nette constructie. Zo blijft de sport in ieder geval op het open net te volgen voor Oostenrijk! Gruss Gott!

    • + 0
    • 8 jul 2020 - 10:40
    • Niks Grüß Gott, Grüß Mateschitz!! :-))

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 10:46
    • Dat is toch ook een God? :p

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 10:51
    • masf1

      Posts: 7.047

      Er is maar 1 god,en die werkt bij Mercedes.

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 11:12
    • Nope, die werkté bij Mercedes. Hij is nu voor de verleiding bezweken en naar Aston Martin gegaab

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 11:16
    • masf1

      Posts: 7.047

      Volgens mij reed hij 3 dagen nog in een zwarte bolide rond??en over 2 dagen weer?

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 11:29
    • kortvdl

      Posts: 1.042

      @masf1, hij is de zoon van God.

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 12:30
    • masf1

      Posts: 7.047

      Geadopteerd zeker?

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 12:45

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar