user icon
user icon

Mark Webber sceptisch over seizoenstart in juni of juli

  • Gepubliceerd op 03 apr 2020 15:44
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Het is erg optimistisch om te denken dat de Formule 1 in juni en juli alweer aan racen toekomst. Dat stelt oud-coureur Mark Webber in een videogesprek met Precision Hydration-oprichter Andy Blow, dat op Youtube is gezet. Op dit moment staat de Grand Prix van Canada op 14 juni als opening van het Formule 1-seizoen gepland, maar de Australiër ziet daar weinig van terecht komen.

De wereldwijde uitbraak van het coronavirus zal er nog wel voor zorgen dat meer evenementen sneuvelen, denkt Webber. "Ik heb gehoord dat de Formule 1-leiding er nu aan denkt om het seizoen in juli van start te laten gaan, maar ik ben bang dat dit nogal optimistisch gedacht is. Wat ik wel een goed idee vind, is het plan voor tweedaagse Grand Prix-weekenden. Op die manier kunnen ze meer races inhalen."

"De hele situatie bezorgt de Formule 1 natuurlijk bonkende koppijn. De sport is een globale business, logistiek en vervoer van zowel mensen als vracht vormen daar een belangrijk onderdeel in. Misschien is het wel de moeilijkste sport die er is wat betreft de organisatie."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Corona

    Posts: 134

    Ik vrees dat Mark gelijk heeft.

    Ook in andere sporten beginnen steeds meer stemmen te klinken dat heel 2020 wel eens een verloren jaar kan worden.

    • + 0
    • 3 apr 2020 - 15:59
    • Nou dat is een beetje voorbarig.
      Ik geef het nog een week of anderhalf en dan gewoon weer met zijn allen in de kroeg,op het terras,etc.....

      • + 3
      • 3 apr 2020 - 17:11
    • Een week? Nee gaat niet gebeuren. September/Oktober heel misschien. Het gaat ook aan de medicijnen/vaccin liggen. En in welke landen het al onder controle is. Maar dan nog: Dit is een sport met mensen/supporters uit alle landen.

      Hoe het er nu voor staat kan je het seizoen afschrijven tot het nieuwe jaar. Maar hopelijk ''vinden'' ze wat.

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 17:37
    • Supersoft

      Posts: 888

      "Ik geef het nog een week of anderhalf en dan gewoon weer met zijn allen in de kroeg,op het terras,etc....."

      Is dit nou om te teasen of ben je serieus. Is toch de grootste onzin. Een week of anderhalf!

      • + 1
      • 3 apr 2020 - 18:19
    • Ik denk dat we nooit meer uit huis willen. We zijn doodsbang voor elke kuch, proest, hatsjoe of vingerafdruk.

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 18:58
    • Qua Nederland: Ik denk t/m 1e week van mei de situatie zoals we die nu hebben: semi-lockdown.
      -Vanaf 2e week mei: kinderen weer gedeeltelijk naar school, overige medische niet spoedeisende zorg wordt weer opgepakt en kapperszaken gaan open
      -Vanaf begin juni: mensen komen weer langzaam naar kantoor en horeca mag weer open onder voorwaarden
      -Vanaf augustus: Grote buiten-evenementen mogen weer gehouden worden.
      -Zwakkeren en ouderen zullen nog maanden afgeschermd moeten worden om hun te beschermen en de druk op de zorg normaal te houden.

      Werkend Nederland moet weer aan de slag kunnen om het geld te verdienen zodat we weer kunnen draaien met zn allen.

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 19:03
    • Corona

      Posts: 134

      Een week of anderhalf?

      Hoe kom je daar bij man? De maatregelen blijven al zeker tot 28 april van kracht! Dat gaat over de anderhalve week die jij noemt.

      Of ben jij er zo een die schijt aan de maatregelen heeft en lekker zijn eigen dwarse zin doet?

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 19:14
    • MCL34

      Posts: 531

      @corona, loop jij nu met je naam en virusplaatje de moraalridder uit te hangen en zeggen dat andere het virus niet serieus nemen.
      Beetje hypocriet

      • + 4
      • 3 apr 2020 - 21:05
    • Oké mensen ik zal het iets nuanceren.
      Na het weekend kunnen weer met zijn allen op pad.
      Wel nog ff 1,5 meter afstand houden,maar dat is een futiliteit...

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 22:38
  • Zucht

    Posts: 441

    Ik heb gehoord dat Dark Webber, speciale bronnen heeft, dat ie deze voorspellingen durft te doen

    • + 0
    • 3 apr 2020 - 17:20
    • Iedereen met een ietwat dikke, en voorspelbare dikke duim, komt al een heel eind tegenwoordig.

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 19:08
    • Supersoft

      Posts: 888

      Ik denk dat ik 29 april wel weer naar de kapper kan...

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 19:24
    • Snork

      Posts: 7.016

      Ik denk dat ik 29 april naar de kapper MOET, maar of het dan kan? Anders maar een tondeuse kopen en millimeteren.

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 21:39
    • Supersoft

      Posts: 888

      Heb zo'n vermoeden dat lang haar de trend gaat worden. Soort corona kapsel....

      • + 0
      • 4 apr 2020 - 07:33
    • d@nny

      Posts: 1.984

      Tja, ik haal mijn baardtrimmer wel over mijn kop heen als het echt moet. Dan maar lekker kort.

      • + 0
      • 4 apr 2020 - 18:10
  • Patrace

    Posts: 2.120

    Ik geloof er ook niets van dat er in de zomer al een meter gereden worden tijdens een F1 GP weekend.
    En de kans is heel groot dat dergelijke grote evenementen pas vanaf oktober op z'n vroegst weer gaan plaatsvinden. En zelfs dan nog zonder publiek.
    Maar het is waarschijnlijker dat ze in 2020 nog helemaal nergens gaan rijden. Dus ze doen in 2021 het 2020 seizoen... vanaf maart 2021, in Australië.

    De vraag is hoeveel teams er dan aan de start zullen staan...

    • + 1
    • 3 apr 2020 - 20:17
    • MCL34

      Posts: 531

      Gezien de grote van de verspreiding van corona wereldwijd en de grote van het hele circus (het publiek is veelal lokaal, maar het hele circus komt overal vandaan) denk ik dat je gewoon in 2021 seizoen 2021 kan rijden en 2020 kan afschrijven

      • + 1
      • 3 apr 2020 - 20:30
    • Patrace

      Posts: 2.120

      Ja, daar komt het wel op neer, uiteraard. :-)

      • + 1
      • 3 apr 2020 - 21:19
    • MCL34

      Posts: 531

      Vind het ook voor Honda vervelend. Die hebben hard gewerkt de laatste paar jaar om terug te komen na een paar jaar gewoon niet goed genoeg te zijn geweest. Zitten net in een goede flow. En dan dit. Toch had ik graag gezien wat die Honda nu echt kon qua performance en betrouwbaarheid

      • + 0
      • 3 apr 2020 - 22:05
    • zo kan je natuurlijk alles wel kapot doemdenken, blijft er niks over en ben je ook je baan en huis kwijt.

      Neen, we gaan wel weer sporten en vliegen dit jaar hoor, gaat zeker uitdagend worden maar op een gegeven moment moet er een goede balans gevonden worden tussen weer doorgaan en gezondheid. Kwetsbaren en ouderen zullen echter nog langer afgeschermd moeten worden, voor hun wordt het een eenzaam jaar.

      • + 2
      • 3 apr 2020 - 23:24
    • MCL34

      Posts: 531

      Heeft weinig met doomdenken te maken. Meer met de realiteit van het moment. Formule 1 is een gigantisch circus geworden. Voordat je dat weer de wereld rond wil sturen moet eerst de hele wereld een beetje weer normaal draaien. Dat is niet over een week, ook niet over 2. We zullen echt wel weer eerder vliegen en dingen starten weer op. Het zou mooi zijn. Maar practisch is het niet

      • + 1
      • 4 apr 2020 - 09:34
  • Ben ook bang dat het seizoen voorbij is.
    Mijn partner werkt in het ziekenhuis en daar loopt het aantal patiënten alleen nog maar op.
    Het is echt verschrikkelijk, mensen sterven een soort verdrinkingsdood. En waan je met een jonge leeftijd maar niet veilig, er liggen zat personen onder de 30.
    Mensen gaan niet allemaal dood maar een groot deel houdt ook permanente longschade door littekenweefsel.
    Zo is de situatie nu, en dan zijn er landen waar het pas begonnen is.
    Welk land zit het komend jaar op Italianen te wachten. Enige wat de zaak kan redden is een medicijn.😰

    • + 0
    • 4 apr 2020 - 10:37
  • Kunnen we ons nu eens realiseren dat 2020 een verloren jaar is?

    • + 0
    • 4 apr 2020 - 17:34
  • GP Canada gaat waarschijnlijk ook niet door (voor wie daar nog aan twijfelde). Montreal heeft aangekondigd dat alle festivals tot eind juni geannuleerd worden. Te lezen op verschillende websites waar wel het laatste nieuws aangaande F1 te vinden is.

    • + 0
    • 4 apr 2020 - 21:00

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AU
  • Geb. datum 27 aug 1976 (43)
  • Geb. plaats Queanbeyan, New South Wales, Australia, AU
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar