user icon
user icon

Max Verstappen nuchter: "Ben niet bezig met record jongste wereldkampioen”

  • Gepubliceerd op 15 feb 2020 11:23
  • comments 48
  • Door: Brick van Boxtel

Voor Max Verstappen is het geen specifiek doel om de jongste wereldkampioen in de Formule 1 te worden en hij is daar ook bepaald niet geobsedeerd mee bezig. Voormalig Red Bull Racing- en huidig Ferrari-coureur Sebastian Vettel heeft dat record momenteel in handen, maar al jaren wordt de 22-jarige Verstappen gezien als een grote kanshebber om dat record aan te scherpen. Dit jaar is echter de laatste mogelijkheid daartoe.

Ross Brawn denkt echter dat Honda goede progressie met Red Bull heeft gemaakt en dat de kans op een titel voor Verstappen groter is dan ooit La Gazzetta dello Sport: "Honda heeft de afgelopen 12 tot 18 maanden ongelooflijk veel werk verricht. Ik denk dat als ze zo doorgaan in 2020, Red Bull moeilijk te verslaan is.”

De 22-jarige Limburger heeft verschillende records in de Formule 1 neergezet, maar een wereldtitel behoorde tot nu toe nog niet tot de mogelijkheden. De Nederlander gaf tegenover Auto Zeitung aan dat hij niet obsessief ermee bezig is om dit jaar al kampioen te worden: “Het zou cool zijn, maar of ik nu jong ben of niet, ik wil altijd vechten voor titels. Ik hoop dit seizoen de kans te krijgen en zal er alles voor geven. Ik weet zeker dat we een goed jaar zullen hebben, maar we moeten natuurlijk afwachten."

Dat afwachten duurt niet meer lang; de wintertests beginnen 19 februari en 15 maart staat de eerste race in Melbourne op het programma.

Reacties (48)

Login om te reageren
  • Zo optimistisch heb ik hem nog nooit gezien aan het begin van een jaar. Ik hoorde ook al verhalen dat Honda echt veel heeft gevonden dit jaar. En zelfs de duitse/Italiaanse pers is onder de indruk van de nieuwe wagen op het eerste gezicht. Het is natuurlijk afwachten want Ferrari en Mercedes zitten niet stil...

    Maar dit is wel het eerste jaar waarbij ik denk: Alles is aanwezig.

    De rijder
    De motor
    en hopelijk eindelijk een keer een wagen die er gelijk staat.

    Mercedes/Ferrari verslaan gaat een hele moeilijke opdracht worden. Vooral omdat ik denk dat die 2 bdetere ´2e rijders´ hebben.

    • + 1
    • 15 feb 2020 - 11:31
    • RBH2019

      Posts: 1.791

      Ik denk dat Ferrari tegen gaat vallen, maar we gaan het zien.

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 11:34
    • Ferrari onderschatten moet je nooit doen.

      • + 3
      • 15 feb 2020 - 11:36
    • ringo

      Posts: 2.738

      Als je de sterkste motor hebt bij ferrari , snap ene kant ook niet waarom je een lowdowforce model moet hebben terwijl mercedes heeft aangetoont dat Downforce wel belangrijk is voor de banden.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 11:41
    • Tsjonge Royalere.....we zijn het eens. Helemaal zelfs. Biertje?

      • + 4
      • 15 feb 2020 - 11:42
    • Joeppp

      Posts: 2.365

      Ferrari is al 13 jaar geen kampioen meer geweest dus waarom zou je nu in 1x bang voor ze moeten zijn. Het is eerder een uitzondering als ze het WK winnen dan een reele kans.

      • + 4
      • 15 feb 2020 - 11:46
    • Ach waarom ook niet. Er staat wel een datum op maar geen tijd :p

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 11:46
    • 2008 is alweer 13 jaar geleden? Time flies

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 11:53
    • 2007 is 13 jaar geleden...... Drivers WC is wat telt

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 12:19
    • Dan nog is het 12 jaar geleden. Ze beginnen nu aan het 13e jaar sinds hun laatste wdc.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 12:34
    • aesop

      Posts: 649

      Dat de pers onder de indruk is van de wagen zegt mij eigenlijk helemaal niks. Net als de uitspraak dat een mooie auto ook vaan snel is. Als dat zo is moet redbull iets aan die neus doen...

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 12:38
    • Carrinthe

      Posts: 735

      Ik heb er ook een goed gevoel over. Kijk,.... we weten dat Helmut vaak voor z'n beurt spreekt en zich ook wel eens vergist ("Mercedes zijn we al voorbij") maar Max is inderdaad opvallend positief wat natuurlijk ook al blijkt uit zijn lange bijtekenen nog voordat hij de eerste races van 2020 heeft afgewacht. Maar ook Horner en Tost zijn meer dan normaal optimistich. Echt duidelijk meer dan de afgelopen jaren.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 13:11
    • @Carrinthe,
      dat is allemaal gespeeld, toneelspel. Dat snap je toch wél?! ;-))
      Vooral Max kan heeeel goed toneelspelen. Hahaha.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 13:28
    • Pietje, Als er 1 ding is waar Max belabberd slecht in is is het wel toneelspelen

      • + 4
      • 15 feb 2020 - 13:45
    • En al is het lang geleden, toch ben ik het met Royalere eens dat je Ferrari nooit moet onderschatten. Ze hebben de motor om het te doen, ze hebben twee coureurs die het kunnen doen en de auto zelf hoeft maar ietsje beter dan afgelopen jaren. Het zijn maar kleine beetjes en als alles een keer goed valt zijn ze er weer.

      • + 2
      • 15 feb 2020 - 14:34
    • Snork

      Posts: 6.494

      De commentaren als dat de auto er goed/snel/agressief uitziet zijn eigenlijk niks waard. Niemand kan aan de auto zien hie de ophanging zal functioneren, of en hoe de lucht stroomt en wat dat betekent voor downforce en drag, niemand kan zien hoe goed de koeling zal werken, etc. En los van dat alles, wat we nu gepresenteerd zien worden is niet wat er vanaf Melbourne rond zal rijden. Elk jaar dus hetzelfde circus, zelfde opmerkingen.
      Maar desondanks ben ik blij dat het circus weer tot leven is gekomen.

      • + 2
      • 15 feb 2020 - 14:52
    • @Pietje Bell na zo veel jaren Jumbo reclame zou je idd denken dat een rolletje bij GTST niet lang meer duurd.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 15:05
    • @BenettonB194

      Mijn ;-)) en hahaha niet gezien?!
      Voor de duidelijkheid: Max kan absoluut NIET toneel spelen!!

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 15:40
  • Tuurlijk Max. Denk je echt dat we dat geloven? Het is het eerste waar je aan denkt als je wakker wordt en het laatste waar je aan denkt als je gaat slapen.

    • + 2
    • 15 feb 2020 - 11:45
    • Dat jij dat niet gelooft is prima. Maar maak er niet onze mening van. Ik geloof wel dat de jongste kampioen worden geen obsessie voor Max is. Wel geloof ik dat hij er alles aan zal doen om kampioen te worden.

      • + 6
      • 15 feb 2020 - 11:51
    • Een Lewis fan.... logisch dat Tony zo reageert

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 12:21
    • louc_

      Posts: 2.216

      Auw een Hamilton fan mag hier niet meer reageren op het Maxclubke!

      • + 3
      • 15 feb 2020 - 16:59
    • Rvb1979

      Posts: 294

      # louc je spreekt weer voor je beurt . Er is nog niemand die iets in die geest heeft gezegd jou antie max meening is vele malen groter dan alle anti hamilton fans bij elkaar. Jij bent er echt zo één die alle belgen een slechte naam geeft jammer

      • + 3
      • 15 feb 2020 - 20:32
  • Kimi schrikt hiervan!!!
    Verstappen nuchter?!!!

    • + 1
    • 15 feb 2020 - 12:07
  • Supa

    Posts: 1.359

    Volgens mij is dit een bericht voor de onthulling.

    • + 0
    • 15 feb 2020 - 12:17
  • meister

    Posts: 2.293

    Tijd begint te dringen.
    Open deuren als, hij is nog jong en heeft al zoveel ervaring.
    De formule 1 is hard.
    Op den duur kan hij races winnen maar als hij niet wdc wordt waarom zou een team of ander beter team dan in hem investeren?
    Hij is dan een bloedsnelle coureur die uiteindelijk faalt.

    • + 2
    • 15 feb 2020 - 13:26
    • -Tijd begint te dringen.
      Voor wat? zelfs Hamilton/Schumacher waren zijn grotedeels afhankelijk van het materiaal hoor
      -Open deuren als, hij is nog jong en heeft al zoveel ervaring.
      Dat is de waarheid, wat is daar mis mee? Heeft verder ook helemaal niks met een eventueel WK te maken
      -Op den duur kan hij races winnen maar als hij niet wdc wordt waarom zou een team of ander beter team dan in hem investeren?
      Meen je dit nu? Races heeft hij al gewonnen hoor. Mercedes had hem graag aan boord gehad hoor. dus jij denkt dat alleen winnende rijder interessant zijn voor teams? Dan zit je er heel hard naast. Wolff roemt hem en Ferrari is als de dood voor hem
      -Hij is dan een bloedsnelle coureur die uiteindelijk faalt.
      Je geeft tenminste wel toe dat hij bloedsnel is. Was zeker wel moeilijk? En waarom zou hij falen als hij nooit een titel pakt? Niet dat ik dat zie gebeuren hoor maar je hebt er ook het materiaal voor nodig.

      • + 4
      • 15 feb 2020 - 13:37
    • Tijd begint te dringen? Hij heeft nog 20 jaar te gaan!

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 13:42
    • RBH2019

      Posts: 1.791

      Wat een grap. Hij is nog steeds jonger dan Hamilton was toen die debuteerde, met al de nodige zeges en 5 seizoenen in de zak. Hij heeft nog wel even te gaan hoor.

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 13:49
    • Onbegrijpelijk dat jullie nog op @Meister reageren.
      Lees zijn posts nog eens na.

      • + 4
      • 15 feb 2020 - 15:37
    • Ik ken um niet, hij praat als een drol met oren.

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 16:00
    • Hij heeft er wel redelijk verstand van, Maar zijn haat naar Verstappen/Nederlanders voert de boventoon. Jammer want ik denk echt wel dat hij het spelletje snapt.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 16:14
    • Proest, @Roylere, heeft hij er echt verstand van? Hij loopt 3 jaar achter met de opmerking dat Verstappen races kan gaan winnen. Lol

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 17:38
    • Geloof me maar. Die heeft er echt wel een beetje verstand van. Ik kan aan sommige berichten zien dat hij er wel wat van snapt.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 17:44
    • t enige wat ie doet is verstappen en zandvoort afzeiken ..

      ik kan dat geen verstand noemen

      • + 3
      • 15 feb 2020 - 17:45
    • Toch blijf ik vertrouwen in hem houden :)

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 18:25
    • meister

      Posts: 2.293

      Ja het is allemaal scherp geformuleerd maar wel met een kern van waarheid.
      Neem Aflonso.
      Door vriend en vijand een van de beste coureurs genoemd. Ook ik hoor.
      Maar door de vele zeperds na zijn Renault tijdperk uit het oog verloren bij de echte topteams.

      Kijk dat kan Max ook overkomen.
      En dat wil ik niet. Ik ben Max fan echt waar.
      Dus zijn tijd moet echt aantreden anders raakt hij uit de vergetelheid en komt te boek staan als slechts talent.
      Met talent alleen red je het niet.
      En direct WC worden met een ster is geen uitzonderlijke prestatie.
      Het moet met RB.

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 18:30
    • Even kijken @Meister, Hamilton stopt over een paar jaar. Vettel is niet meer de jongste en stopt ook binnen een paar jaar. Welke coureurs gaan volgens jou Max in de vergetelheid rijden?

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 18:47
    • RBH2019

      Posts: 1.791

      Uiteindelijk zal Verstappen, als hem een carrière van een jaar of 15-16 gegund is, vast wel een paar seizoenen de beste auto hebben. Maar het gaat er natuurlijk niet om welke coureur hem in de vergetelheid doen rijden, want het gaat om de auto. Norrus, Russell en Leclerc kunnen best de komende 14 jaar alle titels oprapen als ze in de juiste auto zitten en dan heeft meister gewoon gelijk gekregen.

      • + 2
      • 15 feb 2020 - 19:15
    • @RBH, ben het met je eens dat het behalen van meerdere titels ook voor Max geen automatisme is. De kans dat Max niet meerdere malen een kampioensauto zal rijden lijkt me niet zo groot. Topteams doen er alles aan om de meest kansrijke coureur in hun auto te hebben. Maar ook dat is inderdaad geen garantie. Al met al lijkt me de kans dat Max minimaal een titel pakt groter dan dat hij dit niet zal doen.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 20:49
  • XaoRalas

    Posts: 243

    Net als dat hij niet bezig was met dat record van de jongste pole-zitter. We zagen allemaal hoe hij baalde toen Ricciardo hem hiervan weerhield.

    • + 2
    • 15 feb 2020 - 17:05
    • Hij gaat er alles aan doen. Honda en RB ook. Soms is dat niet genoeg.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 17:23
    • Jep, dankzij de data van Max het hele weekend, toen was het ook wel klaar voor de hony badger.

      • + 0
      • 16 feb 2020 - 12:03
    • XaoRalas

      Posts: 243

      Op basis van de data van Max? Dit verhaal heb ik gemist. Waar baseer je het eea op? Of misschien valt het zo even te vertellen? Als ik ernaar zoek vind ik ook niets....
      (verhalen over Ricciardo's zwakke feedback heb ik ook gehoord, maar alleen uit de mond van de Ziggo-mensen en zeer recent, dit was destijds nooit een punt van gesprek)

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 18:03
  • Hij kan toch ook gewoon kampioen worden dit jaar ?
    Dat hij dan de jongste is , dat is leuk voor later .

    Ik zie liever spannende races dan lijstjes met cijfers . Daar had ik vroeger op school ook al een hekel aan .

    • + 2
    • 15 feb 2020 - 17:10
  • mario

    Posts: 5.835

    Als ie maar lang genoeg doorgaat, kannie ook de oudste WK ooit worden ;)

    • + 0
    • 15 feb 2020 - 21:12
    • Als hij er dan tussendoor ook nog ff een stuk of 6 pakt is hij de goat!

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 22:13

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar