user icon
user icon

Heeft McLaren een voorproefje gegeven van haar kleurstelling voor 2020?

  • Gepubliceerd op 08 jan 2020 15:25
  • comments 18
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

McLaren gaat in 2020 mogelijk met een licht gewijzigde kleurstelling racen. Lando Norris deelde op zijn Instagram-account beelden van een IndyCar-bolide van het team met een matte livery.

Norris deelde die beelden vanaf de stand van Klipsch en McLaren op de technologiebeurs CES in Las Vegas. Het raceteam kondigde Klipsch recent aan als koptelefoon en portable audio partner van het Formule 1-team en zette die samenwerking kracht bij door een IndyCar-bolide bij de stand van Klipsch neer te zetten. Die kleurstelling was opvallend genoeg anders dan de kleuren die McLaren in 2019 voerde.

Net als afgelopen seizoen is de auto die het team op de beurs had staan voor het grootste deel papaya-oranje met een aantal blauwe accenten. Tot dusver kwam McLaren echter alleen uit met auto's met een glanzende kleur en die glans is op de technologiebeurs in Las Vegas ver te zoeken. De kleurstelling is mat afgewerkt. Houdt dat ook in dat McLaren in 2020 ook met een matte livery gaat racen?

'Dit is niet onze livery voor 2020'

Een woordvoerder van het Britse team verklaarde tegenover GPToday.net dat deze livery niet de livery is waarmee de Formule 1- en IndyCar-teams van McLaren gaan rijden in 2020. "Dit is een kleurstelling die ontworpen is voor een van onze partners op de beurs CES. Onze livery voor 2020 zullen we onthullen tijdens de onthulling van onze bolide."

McLaren sluit daarmee niet uit dat er in 2020 met een matte livery gereden wordt. Mocht het team daar uiteindelijk wél voor kiezen, dan treden ze daarmee in de voetsporen van Red Bull Racing en Ferrari. Red Bull rijdt al sinds 2016 met een matte kleurstelling, Ferrari begon daar in 2019 mee. Beide teams doen dat vooral om enkele honderden grammen aan gewicht te besparen.

 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Een woordvoerder van het team verklaart dat dit niet de kleurstelling is waarmee het F1-team en het Indycar-team komend jaar mee zal gaan rijden.
    GPToday: BREAKING - LIVERY MCLAREN 2020 UITGELEKT !!

    • + 3
    • 8 jan 2020 - 15:43
    • Steeds meer ‘nieuwssites’ gebruiken telegraaf-achtige koppen om lezers te trekken. Helaas..

      • + 2
      • 8 jan 2020 - 15:56
    • Jullie zijn nu precies de reden dat ik hier amper nog reageer... Dank daarvoor 👍

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 16:08
    • @ Maxiaans,
      Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een opmerking plaats in deze trant. Ik weet niet of je mijn overige reacties op eerdere berichten hebt gelezen, maar die zijn naar mijn mening redelijk inhoudelijk. Normaal ben ik ook niet van het bashen, maar mijn mond zakte wel een beetje open van verbazing na het zien van de manier waarop dit 'nieuws' weer naar buiten wordt gebracht.

      • + 1
      • 8 jan 2020 - 16:21
    • @thijs, ik lees weinig comments van mede forummers dus nee dat weet ik niet.. Maar wat ik bedoel is dat de negativity hoog tij viert wat betreft commentaar op de koppen.. Ala telegraaf, ala 365, noem maar op.
      De mensen die deze site beheren hebben ook een boterham nodig om van te leven. Dus ik snap heel goed dat een foto van Lando naast een mat gekleurde auto de wenkbrauwen fronst. Dat iemand daar een artikel aan besteed is toch leuk man, speculaas smaakt mij nog steeds goed ookal is 5 december allang niet meer..

      • + 1
      • 8 jan 2020 - 16:36
    • @Maxiaans,
      "Dus ik snap heel goed dat een foto van Lando naast een mat gekleurde auto de wenkbrauwen fronst"

      Dan moeten ze dáár een item over schrijven ipv te insinueren dat ze een nieuwe kleurstelling hebben gelekt om vervolgens 'nee, toch niet' te moeten lezen.

      Dit is een beetje hetzelfde niveau als dat ik midden in de nacht bij de buren op het raam bonk en roep dat hun huis in brand staat. Om vervolgens als ze in hun ondergoed buiten staan doodleuk te vertellen dat het toch niet zo is.

      • + 1
      • 9 jan 2020 - 08:07
    • d@nny

      Posts: 1.785

      Is de kop van het artikel dan veranderd? Nu staat er "Heeft McLaren een voorproefje gegeven van haar kleurstelling voor 2020?". Vrij normale kop voor dit artikel.

      • + 0
      • 9 jan 2020 - 09:29
  • Heeft McLaren een voorproefje gegeven van haar kleurstelling voor 2020?

    Nee.

    • + 2
    • 8 jan 2020 - 16:38
  • Ga nu maar een wagen bouwen die meermaals het podium op kan. Ik hoor al 4 jaar onzin alleen maar om die ''livery'' bij dat topteam.

    • + 0
    • 8 jan 2020 - 18:51
    • Snork

      Posts: 6.305

      Ze hebben anders afgelopen jaar een goede stap voorwaarts gemaakt. Sterker nog, de grootste stap van alle teams.
      Winnen gaan ze nog niet doen, maar ik denk dat ze komend jaar er weer wat dichter bij zitten, een degelijke positie als 4e team op de grid.

      • + 5
      • 8 jan 2020 - 20:43
    • Zoals je bij Helmut Marko en het energiedrankje altijd hoort over vechten om de titels maar structureel geen rol van betekenis spelen?

      • + 2
      • 9 jan 2020 - 01:15
    • De haat zit diep hier in de comments...

      • + 1
      • 9 jan 2020 - 09:03
    • Politik

      Posts: 5.273

      @Roy,

      Kom op man, hoe.kun je nu anderen zielig noemen en zelf een dergelijke post plaatsen??

      • + 0
      • 9 jan 2020 - 10:29
  • Williams was de 1e met de matte livery

    • + 0
    • 8 jan 2020 - 20:53
    • Williams kan beter de eerste zijn zonder verf... scheelt toch zomaar weer een kilo of 4 op de auto... sponsors zijn er toch niet meer. Rexona is gone, Kubica's geldschieter is gone... Rokit hebben ze nog en Latifi... daar houdt t wel op. Rokit zou een carbon achtergrond vast niet erg vinden aangezien ze zelf ook graag een donkere achtergrond gebruiken.

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 22:01
    • @TylaHunter . Williams is straks de eerste die met virtuele reclame rondrijdt.
      Dus kan het zomaar zijn dat ze tijdens de pitstops een andere livery hebben dan tijdens de race .
      Misschien kunnen ze dan ook in elke bocht een andere livery toepassen.

      Alle gekheid op 2 stokjes , triest hoe het team er voor staat. Met het juiste personeel moet er toch meer uit het chassis te halen zijn ?

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 22:47
    • TylaHunter, Mercedes was al de eerste zonder verf.
      Zo kwamen ze aan de Zilveren kleur.

      • + 0
      • 9 jan 2020 - 07:54
  • McLaren-M

    Posts: 1

    Zolang de wagen maar een stap vooruit is. Dit jaar een stap voorwaarts om in 2021 toe te slaan!

    • + 1
    • 9 jan 2020 - 01:20

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar