Horner: "We dachten dat Mark genoeg had aan harde banden"
- Gepubliceerd op 16 apr 2011 10:09
-
25
- Door: Robin Smeets
"We dachten dat hij snel genoeg zou zijn om het met een setje harde banden te klaren", verklaarde Horner. "We kwamen tot die conclusie na zijn tijden van vanmorgen in de training. Ondanks dat hij daar erg weining heeft kunnen rijden, hadden we gedacht dat hij Q2 makkelijk zou kunnen halen."
"Het was een beslissing van het team en is het natuurlijk erg makkelijk om achteraf te zeggen dat we naar de zachte band hadden moeten overstappen. Verder waren de banden ook niet op de optimale temperatuur en dat maakt het tot een hele vervelende dag voor Mark. Hij heeft al veel pech gehad, maar ik weet zeker dat hij vanaf deze positie een goede race kan rijden."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 12.432
Horner, jij hebt een dubbele agenda. Makkelijk om je te verschuilen achter \"het was een beslissing van het team\". Jij bent de baas en eind verantwoordelijk.
Posts: 2.263
Maar de race engineers maken die beslissing toch.
Posts: 12.432
Jawel, maar Horner wordt in alles gekend.
Posts: 11.414
Alsof Horner bekend staat om zijn geweldige strategische inzicht. Ze maken toch om de haverklap dat soort fouten bij Red Bull?
Posts: 5.792
Daar verdenk ik ze ook van.Ze willen niet meer de toestanden van vorig jaar en nu zorgen ze er voor dat Vettel de onbetwiste leider is.Dat kan ook niet anders want het verschil is wel erg groot.
Posts: 3.091
@ Dutch,
Het was een beslissing van het team. Webber heeft aangegeven dat ook hij van mening was dat hij op de harde band snel genoeg zou zijn.
Posts: 712
Hopelijk een leuke inhaal race morgen. :)
Ik zou eigenlijk graag Vettel eens helemaal va
nachter willen zien om te zien wat hij kan doen in een inhaalrace.
Posts: 1.481
Zie Groot-Brittannië 2010.
Posts: 1.748
Nou zie Turkije,Canada,Engeland,Belgie. Dat was niet goed slecht zelfs alleen in Engeland reed hij goed naar voren ookal had hij de snelste wagen desondanks dat deed hij dat goed.
Posts: 4.764
Tsja als er iemand het seizoen met pech begint is het Webber wel. \'t lijkt wel Kimi in zijn tijd bij McLaren ;-)
Posts: 164
Kimi had meer pech aan het einde van het seizoen als hij kans ging maken op de titel
Posts: 7.320
Hoe bedoelt hij dit? Je kunt ook lezen dat hij zegt:,,We hadden gedacht dat Webber sneller zou zijn op die banden, maar we hebben \'m overschat. Hij is helaas niet zo snel als we hadden gedacht.\"
Posts: 358
Ga er maar vanuit dat hij het ook een beetje zo bedoelt ja. Tenminste dat denk ik!
Posts: 1.653
Hij start vanaf plaats 18 en zal de hele wedstrijd zonder KERS moeten rijden, maar Horner kan het wellicht niet veel schelen. Gelijke behandeling begint met een identieke wagen denk ik dan. Blijkbaar is een wagen bouwen die de rest overklast makkelijker dan Webber van een operationeel KERS te voorzien.
Posts: 3.007
En dat Vettel vorig jaar een slecht begin had kwam ook doordat Webber voorgetrokken werd. Zo ken ik er nog meer.
Je ziet vaak dat een coureur door omstandigheden het seizoen slecht begint, Massa, Vettel(2008 eerste 4 races een DNF) en Barrichello kunnen er over meepraten. Veel te makkelijk om te zeggen dat ze Webber auto saboteren.
Posts: 11.414
Er kanaltijd wel een keer wat stuk gaan aan een auto, maar dat ze al 3 weekenden lang het KERS van Webber niet aan de praat krijgen is toch wel een heel ander verhaal.
Zoveel beter had Webber het begin 2010 trouwens ook niet. Vettel had dan een mechanisch probleem in Australie, maar Webber verloor de leiding in die race door een strategische blunder van Red Bull.
Posts: 3.007
In eerste weekend werkte het ook niet voor Vettel, dus kan je dat tegen elkaar wegstrepen. En ik weet eerlijk gezegd ook niet meer wat ik moet geloven. Kans is groot dat het in zijn geheel niet werkt, of alleen bij de start. Ik heb iig nog geen harde bewijzen voor gezien, behalve wat RBR zelf heeft beweerd.
Posts: 245
Alu hoedjes kunnen weer op gezet worden...
Posts: 646
Dat ze dat KERS-systeem van Vettel dan inbouwen in de auto van Webber voor de komende twee races!
\'Gelijke behandeling\' heet zoiets bij Red Bull.
Posts: 646
Dat ze dat KERS-systeem van Webber dan inbouwen bij de wagen van Webber voor de komende twee races!
\'Gelijk behandeling\' heet zoiets bij Red Bull.
Posts: 898
en alweer een tegenslag voor webber, takje is bijna geknakt...
Posts: 102
Ik vindt het ook raar dat het \'toevallig\' weer de wagen van Webber is!
Hoezo het systeem niet op orde?? Je stript een wagen en bouwt deze weer op. Stelt af enz. En je bouwt het KERS systeem in. In principe zijn hun beide systemen hetzelfde.
Zo hoef je je ook niet druk te maken over 1e en 2e rijders!!
Posts: 3.077
Alleen maar leuk. Zo moet Webber morgen aan de bak, zeker wanneer hij weer een slechte start heeft, door het gebrek aan KERS.
Maar als Red Bull expres gelijk een verschil wilt zien in de stand tussen de coureurs, dan is dit wel de tijd om het te doen. Als Webber de volgende race een nieuw chassis krijgt en opeens kan Webber het wel, dan was het expres.
Even voor de mensen die het dan over 2010 willen hebben. Webber kreeg vorig jaar het chassis, waar Vettel ontevreden over was.
Posts: 12
Ik weet niet wat ik ervan moet denken!!Ik vind het wel erg dubieus dat Webber totaal niet kan meekomen met Vettel!Ik heb erg het idee dat ze Webber kwijt willen voor volgens seizoen omdat ie het vorig seizoen het vingertje het behoorlijk lastig maakte!
Posts: 2.885
Webber wordt hier gewoon op een gigantische manier genaaid. Iets anders kan ik er niet over zeggen. Als ze mij zoiets zouden flikken, zou ik wegwezen. Clausule of niet. Jammer dat Mark die ballen niet heeft.