Mark Webber vanwege KERS-probleem vanaf achttiende positie
- Gepubliceerd op 16 apr 2011 09:00
-
12
- Door: Robin Smeets
"Het was een erg frustrerende dag", vertelde Webber tegenover de BBC. "In de derde training verliep het allemaal al niet erg vlekkeloos en ook in de eerste run van Q1 hebben we niet alles uit de banden gehaald." Uiteindelijk besloot de Australiër geen laatste run meer te rijden op de zachte band, terwijl de concurrentie dat wel deed. "We dachten dat we genoeg marge zouden hebben om door te gaan naar het tweede deel", verklaarde Webber.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 23
\"We dachten dat we genoeg marge zouden hebben om door te gaan naar het tweede deel\"
Die fout hebben we al meerdere keren voorbij zien komen
Posts: 12.432
Er is er maar één die bepaalt wat er wordt gedacht(uitgevoerd) en dat is Horner. Heel jammer voor Webber.
Posts: 54
Geen KERS, geen zachte banden... volgens mij zijn ze bij RB meer dan slim genoeg en is dit geen domme fout maar een duidelijke \"nr 2 driver\". Eigenaardig dat niet iedereen dit door heeft...
Posts: 1.315
Altijd maar dat conspiracy denken hier. Ze hoeven Webber niet langzamer te maken. Dat is hij al. Iedereen weet dat Vettel sneller is. Maar wat heeft het nou voor zin om als team je 2e coureur op de 18e plaats te laten starten. Je maakt jezelf een beetje belachelijk.
Posts: 4.764
Pff het is pas eigenaardig dat jij niet snapt waar je het over hebt
Posts: 3.471
Juist ja, Webber is dus zeker wel gelijkwaardig aan Vettel! Alleen komt het er bij hem niet uit door verkeerde afstellingen en fouten van het team! Vorig jaar hebben we wel gezien hoe de verhoudingen zijn tussen Webber en Vettel, en die waren minimaal!
Posts: 562
Daar begin ik toch ook aan te twijfelen. Ook al is het natuurlijk onlogisch om je constructeurspunten weg te gooien.
Posts: 1.422
Erg jammer en pijnlijk. 18e. Maar goed, hij snijdt morgen zo door het middenveld en staat dan weer lachend in de top 10.
Posts: 164
Lachend zullen we hem morgen niet zien denk ik,denk ook dat vettel problemen heeft met kers aangezien hij zo lang bleef zitten.misschien bang dat hij zelf opgeladen werd door kers.
Posts: 5.792
Er is duidelijk een verschil gemaakt tussen Vettel en Webber.
Posts: 164
Waarom? Door webbers kers uit te schakelen. dat zou superstom zijn om nu al punten te verspillen voor de constructeurstitel.Ik denk dat dit echt pech is voor webber.had hij bij jaguar ook altijd last van.
Posts: 112
Ik wilde het ook niet weten hoor maar dit is nu al de 3de race en weer zijn er problemen voor webber
het wordt tijd dat er iemand maar weer terug moet gaan naar de schoolbanken, want zulke \"fouten\" kan je als regerend contructeurs kampioen niet permiteren
en stel Mark doet het wel goed en zit in de top tien, dan horen we vast wel weer die beroemde/ beruchte zin van hem