user icon

Juan Manuel Correa keert terug op social media: "Condoleances aan familie Hubert"

  • Gepubliceerd op 09 okt 2019 08:30
  • comments 22
  • Door: Rutger Lauvenberg

Juan Manuel Correa heeft zich na enkele enorm zware weken voor het eerst weer zelf laten horen op social media. De onfortuinlijke Amerikaan die tijdens de feature race van de Formule 2 in België betrokken was bij de fatale crash van Anthoine Hubert, liep bij dat ongeval zelf zware blessures aan zijn benen en ruggenwervels op. Correa greep zijn eigen verbeterde gezondheidssituatie aan om in een video nog maar eens zijn condoleances aan de familie Hubert te betuigen.

Het goede nieuws is dat de Amerikaan zelf na een wekenlange strijd, waarin hij zelfs langer dan een week in een kunstmatige coma werd gehouden vanwege het acute respiratory distress syndrome, in ieder geval geestelijk in goede conditie lijkt. Correa is zich echter ook duidelijk ervan bewust dat zijn herstel nog lang gaat duren. Bekijk de video die Correa zelf opnam hier:

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Heel goed om te zien dat hij herstellende is. Toch ben ik ook wel benieuwd of hij enig schuldgevoel heeft als hij de beelden terugziet en zichzelf volgas op de vluchtstrook ziet inrijden op Hubert.

    • + 0
    • 9 okt 2019 - 09:10
    • StevenQ

      Posts: 5.321

      Dat was ook alleen omdat hij zelf moest uitwijken, hij reed ook echt niet volgas, de snelheid was gewoon zo hoog omdat je daar nu eenmaal snel aankomt en er geen tijd was om te reageren.

      puur een ongelukkige samenloop van omstandigheden, geen schuldige.

      • + 4
      • 9 okt 2019 - 09:16
    • rutger1393

      Posts: 12

      @NoBullshit, in verschillende analyses ging men ervan uit dat Correa een lekke band opliep ongeveer 100 meter voor de impact, waardoor de auto moeilijker af te remmen was. Bovendien ziet hij Hubert die rechts in de muur vloog, waarschijnlijk pas heel laat, aangezien je boven op Raidillon ongeveer 250 rijdt met zo'n F2-auto en Hubert waarschijnlijk niet in het gezichtsveld van Correa crashte denk ik dat er weinig te verwijten valt

      • + 0
      • 9 okt 2019 - 09:32
    • mopperonkel

      Posts: 1

      bullshit..

      • + 0
      • 9 okt 2019 - 09:41
    • Trelas

      Posts: 535

      @mopperonkel Goede eerste post!

      . . .

      • + 8
      • 9 okt 2019 - 10:20
    • @mopperonkel

      Ik vind vooral je onderbouwing indrukwekkend en we hopen met z'n allen dat er nog veel meer posts komen!

      • + 8
      • 9 okt 2019 - 10:24
    • Er is allang bekend dat hij al voor dat hij op de uitloopstrook kwam bij een impact met een andere coureur zijn voorvleugel afbrak en onder zijn auto kwam waardoor hij niet kon sturen en afremmen. Aub trek niet conclusies zonder de feiten. Je verwijt nu iemand iets terwijl hij net zo goed slachtoffer is....

      • + 0
      • 9 okt 2019 - 10:49
    • Los van de schuldvraag, kan Correa natuurlijk wel en schuldgevoel hebben.

      • + 4
      • 9 okt 2019 - 11:00
    • @thestijg: dat kan zeker maar of dat terecht is is een hele andere vraag.

      • + 0
      • 9 okt 2019 - 11:10
    • @Remedy de enige hier die overhaast conclusies trekt ben jij. Ik vraag mij alleen af of hij een schuldgevoel heeft.

      Jouw excuses aanvaard ik graag hoor mocht je ze durven aanbieden.

      • + 0
      • 9 okt 2019 - 13:25
    • @Remedy81

      Je bedoelt of het terecht is dat hij een schuldgevoel zou hebben? Mocht hij het hebben en mocht hij niet schuldig zijn (wat ik wel denk), dan nog kan hij een schuldgevoel hebben - terecht of niet.
      Maar ik hoop van niet natuurlijk.

      • + 1
      • 9 okt 2019 - 13:48
    • Sambalbei

      Posts: 812

      Of hij een schuldgevoel heeft? Wat denk je zelf, dit blijft hij zich zijn hele leven afvragen... En nee, hier heeft hij 0,0 schuld aan maar zo zal het voor hem wel voelen

      • + 1
      • 9 okt 2019 - 14:19
    • @bullshit jou bericht lees ik als dat je er van uit gaat dat hij bewust volgas over de uitloopstrook ging en bewust dat risico nam. Ipv dat hij onbestuurbaar de baan af ging. Als dit niet het geval is bied ik mijn excuses aan voor het foutief interpreteren van je bericht.

      • + 0
      • 9 okt 2019 - 20:33
    • @thestijg bedoel je dat hij wel of niet schuldig is?

      • + 0
      • 9 okt 2019 - 21:43
    • youtu.be/dE5nq6lqI9g

      Vanaf 2:10 wordt uitgelegd waarom correa geen kans meer had om het ongeluk te voorkomen...

      • + 0
      • 9 okt 2019 - 21:56
    • @Remedy81

      Ik bedoel dat hij ondanks het feit dat hij niet schuldig is (daar ga ik vanuit), hij toch een schuldgevoel kan hebben.

      "@thestijg bedoel je dat hij wel of niet schuldig is?"

      • + 0
      • 10 okt 2019 - 14:52
    • @the stijg dacht al dat je dat bedoelde

      • + 0
      • 10 okt 2019 - 22:13
    • @remedy

      Het was een beetje krom geschreven van mij.

      • + 0
      • 11 okt 2019 - 11:03
  • Goed om te horen dat nu beter gaat met het manneke.

    • + 0
    • 9 okt 2019 - 09:14
    • Dat is idd fijn.. toen ik die voetjes uit de voorkant van de auto zag steken kreeg ik een naar Herbert/Monger gevoel.. auw..

      • + 1
      • 9 okt 2019 - 13:00
  • Mooi om hem nu zelf te zien en te horen op zijn Instagram.
    Die jongen gaat een hele zware tijd tegemoet, maar hij leeft gelukkig nog
    en misschien zal hij zelfs gewoon weer kunnen lopen over een jaar.
    Wat heeft hij een geluk gehad, gezien de crash!

    • + 1
    • 9 okt 2019 - 11:04
    • Ik heb een paar screenshots gemaakt van de crash en duidelijk te zien is, dat zijn voeten omgekeerd hingen. Zag er niet fris uit, maar ik hoop dat hij zo goed mogelijk herstelt.

      • + 3
      • 9 okt 2019 - 12:58

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar