user icon


Daniil Kvyat beleeft droomweekend met P3: "Gisteren ook nog mijn dochter geboren"

  • Gepubliceerd op 28 jul 2019 17:19
  • comments 34
  • Door: Rutger Lauvenberg

Over de Formule 1-carrière van Daniil Kvyat kan inmiddels een geweldige bestseller geschreven worden. De Rus beleefde een prima debuutjaar in 2014 bij Scuderia Toro Rosso en werd na het vertrek van Sebastian Vettel bij Red Bull Racing prompt gepromoveerd naar de hoofdmacht van het energiedrankconcern. Anderhalf jaar later had de Rus zijn teamgenoot Daniel Ricciardo in 2015 verslagen, maar na vier races in 2016 werd de Rus teruggezet naar Scuderia Toro Rosso, omdat Red Bull Racing Max Verstappen per se in de hoofdmacht wilde hebben. Na twee mindere seizoenen bij Toro Rosso, verdween Kvyat helemaal van de grid afgelopen jaar. Door het vertrek van Daniel Ricciardo zaten de twee Red Bull-teams echter verlegen om rijders en dus werd Daniil Kvyat weer van stal gehaald. De Rus leek zich na een jaar van de grid te zijn geweest weer herpakt te hebben en vandaag culmineerde dat in een ongelooflijke derde plaats op Hockenheim.

"Dit was geweldig en het is geweldig om weer terug te zijn op het podium," betoogde Kvyat. "Ik kan het niet geloven, dat het gelukt is met Toro Rosso om na elf jaar weer op het podium te staan. De race was echt knotsgek. Dit was echt een horrorfilm met een tintje komedie."

Martin Brundle vroeg en passant nog even hoe het stond met het aanstaande vaderschap van Kvyat, maar de Rus had na het binnenhalen van P3 nog meer heugelijk nieuws: "Ja, het weekend is nu helemaal compleet, want gisteren is mijn dochter geboren."


Reacties (34)

Login om te reageren
  • Polleken

    Posts: 846

    Super voor Kvyat !!! Denk dat het met Gasly af gelopen zaak is .

    • + 6
    • 28 jul 2019 - 17:35
    • Astfgl

      Posts: 86

      Inderdaad. Als er nog bewijs nodig was dat Gasly en Kvyat zo snel mogelijk van stoeltje gewisseld moeten worden, dan was het deze race wel.

      • + 2
      • 28 jul 2019 - 17:36
    • Ik heb lang Gasly de hand boven het hoofd gehouden omdat ik in Kvyat maar een magere vervanger zag maar ik denk nu echt dat Gasly nog maar 1 kans aankomende GP en anders gaan we Kvyat op Spa in de 2e RedBull zien. Kvyat kan meer halen uit de auto op dit moment dan Gasly en heeft ook meer ervaring. Kom er maar in @Helmut Marko!

      • + 3
      • 28 jul 2019 - 17:44
    • PatrickM

      Posts: 44

      Gasly heeft zijn F1 carrière hier echt door het putje gegooid als je het aan mij vraagt. En dan nog je zelf kapot rijden op je zusterteam waar Albon gewoon een legitieme verdedigende actie doet. Ik hoop echt dat Kvyatt volgende week in de RBR zit. Albon hoeft alleen nog te rijpen in de luwte bij TR.

      • + 3
      • 28 jul 2019 - 17:46
    • Snork

      Posts: 4.951

      De vraag is echter of Kvyat om kan gaan met de RB15. Gasly was snel in de STR van vorig jaar, maar heeft sinds de RB15 zijn kantoor is niet kunnen laten zien. De RB15 is sneller dan de STR, maar lijkt wel om een bepaalde rijstijl te vragen.

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 18:14
    • Gasly maakte een knullige fout. Ik zie het nog steeds in hem zitten overigens. Ik baseer dat op vorig jaar. Toen heeft hij echt goede races gereden en haalde veel snelheid uit de STR. Of is Hartley zo'n prutser?

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 18:43
    • sambal

      Posts: 859

      Het laatste denk ik.;)

      • + 2
      • 28 jul 2019 - 19:25
    • ringo

      Posts: 2.397

      gasly is paar keer afgetroeft door albon, dat zegt al veel :)

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 19:44
  • Een topweekend voor Kvyat, eerst pappa worden op Zatererdag, en de volgende dag op het podium met een TR. Van harte gefeliciteerd Daniil!

    • + 4
    • 28 jul 2019 - 17:35
    • F*cking Zaterdag ;)

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 17:36
    • Ибо когда читаешь это Квят, поздравляю

      ( heb het even voor je in het Russisch vertaald)

      • + 1
      • 28 jul 2019 - 17:49
  • silsur

    Posts: 963

    hehehe het weekend kan niet stuk voor Kvyat

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 17:35
    • Prachtig, eerst vader worden van een gezonde dochter en de volgende dag op het podium! Ongelooflijk. Zo mooi voor hem! Eindelijk!
      Ben altijd in hem blijven geloven, sympathieke vent!
      Mooi podium met eindelijk drie blije gezichten!!

      • + 6
      • 28 jul 2019 - 17:53
  • Leonhart

    Posts: 253

    Erg verrassend en goed uit de problemen gebleven. Het is hem ook wel gegund :)

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 17:39
  • 919

    Posts: 1.633

    #BRINGBACKKVYAT

    • + 2
    • 28 jul 2019 - 17:41
  • kortvdl

    Posts: 848

    Voor als je het leest Kvyat, Gefeliciteerd ;-)

    • + 1
    • 28 jul 2019 - 17:42
  • Joeppp

    Posts: 1.705

    Het is hem van harte gegund! Topprestatie.

    • + 1
    • 28 jul 2019 - 17:44
  • De gunfactor voor Kvyat en Albon was gigantisch in Huize Zeswieler! Erg mooi...

    • + 7
    • 28 jul 2019 - 17:49
    • hier ook, Albon is voor mij op dit moment de rookie van het jaar Norris en Russel doen het trouwens ook niet slecht maar wat Albon laat zien is toch zeer belovend!

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 18:05
    • Snork

      Posts: 4.951

      Eens. Albon’s debuurjaar is zeer sterk. En ook in de regen doet hij het heel goed.

      • + 1
      • 28 jul 2019 - 18:16
    • NicoS

      Posts: 10.401

      Ik ben nooit zo van het gunnen, ik vind dat je het moet verdienen, en dat heeft hij dan ook.
      Hij is vaak verguist, soms ook terecht, maar dit laat zien dat hij echt wel wat kan, en als je dan net vader bent geworden, is dit een prachtig moment voor hem.
      Mooi ook te zien met het interview bij Plooy, hij was echt soms de woorden kwijt van emotie.
      Ook mooi van Plooy dat hij hem even een knuffel geeft, wat dat betreft kunnen we altijd wel zeiken over Plooy, maar de coureurs vinden hem echt wel een toffe gast.

      • + 4
      • 28 jul 2019 - 19:06
  • Ha ha,, OP Sky,, ' what's his name' It's a Girlll

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 17:51
    • Snork

      Posts: 4.951

      Genderneutraal bij deze?

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 18:17
    • What’s it’s name.?

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 21:52
  • Joeppp

    Posts: 1.705

    STR gewoon voor Renault in het kampioenschap. Dat is toch wel gaaf.

    • + 5
    • 28 jul 2019 - 18:16
    • 919

      Posts: 1.633

      YES!!!! Het is beide teams gegund! :ox

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 19:14
  • Snork

    Posts: 4.951

    In volgorde van belangrijkheid het volgende aan Kvyat:
    Gefeliciteerd met de geboorte van jouw dochter!
    Proficiat met P3, bijzonder goed gedaan.

    • + 5
    • 28 jul 2019 - 18:18
  • F1-06

    Posts: 570

    Het is hem gegund! Gefeliciteerd!

    Overigens geeft het te denken; 2 Hondamotoren op het podium en 3 in de top 6. Het kan natuurlijk zo zijn dat zowel de RBR's als de STR's goede auto's zijn in de regen maar kan dit niet ook te maken hebben met de driveability van de Hondamotoren?
    Ik heb in het verleden wel eens begrepen dat dat één van de sterkere punten van Honda was...

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 21:35
    • JV fan

      Posts: 1.793

      jup in de regen gaan die Honda,s altijd goed (zelfs in het rampjaar 2015) werd Button 6de in de regen (in de GP van Austin 0 en een jaar later Hield Alonso Rosberg van zich af )

      en natuurlijk gaat de Tororosso altijd redelijk goed in wisselende weersomstandigheden

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 10:56
  • Kampsie

    Posts: 182

    Ik heb altijd een zwak voor hem gehad. Van mij mag hij terug, naar Red Bull. En gefeliciteerd met je dochter met Nederlands bloed.

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 22:46
    • torrohonda

      Posts: 65

      Nederlands bloed?

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 01:51
    • Astfgl

      Posts: 86

      Kvyat's vriendin is Kelly Piquet, dochter van Nelson Piquet en Sylvia Tamsma. Laatstgenoemde is een Nederlandse.

      • + 1
      • 29 jul 2019 - 13:57
  • Kan die Amerikaanse omroeper langskomen om nog een keer The Torpedo te zeggen... Was toen een race waar hij Gasley of Hartley verving...
    Wat een maffe carriere. Uit de dood opgestaan na zo vaak verguisd te zijn. Cultheld.

    • + 0
    • 29 jul 2019 - 09:55
  • Het is hem gegund! Heel goed gereden en Albon trouwens ook.

    • + 0
    • 29 jul 2019 - 10:05


SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar